ماهان شبکه ایرانیان

عضو ستاد ملی صبر در سنندج در گفت‌وگو با میزان:

۳۸ حکم قصاص طی هفت سال گذشته به صلح و سازش ختم شد/ آزادی ۲۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد/ اعتماد مردم به معتمدین باعث توفیق فرهنگ صبر می‌شود

یک عضو ستاد ملی صبر در سنندج ضمن تاکید بر اینکه ۲۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کردستان آزاد شدند گفت: اعتماد مردم به معتمدین باعث توفیق فرهنگ صلح و سازش و صبر می‌شود.

مهدی حسام شریعتی شهردار اسبق و عضو ستاد ملی صبر در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان بیان کرد: بنده از سال 91 به همراه تیم مردمی مرکب از معتمدین محلی در استان سنندج که تحت حمایت دادستان و رئیس کل دادگستری است در اقدامات صلح و سازش مخصوصا قتل‌های عمد فعالیت می‌کنم.

شریعتی با بیان اینکه مردم استان کردستان با محبت و دارای روحیه بسیار خوب هستند، اظهار کرد: آمار گذشت و عفو در این استان بسیار خوب است و در این سال‌ها بیشتر مراجعات این تیم مردمی موفق عمل کرده که بعضی از پرونده‌های قصاص با رضایت کامل و برخی نیز با اخذ مقداری دیه و یا احداث مدرسه به صلح ختم می‌شود.

عضو ستاد ملی صبر در سنندج با بیان اینکه طی هفت سال گذشته 38 حکم قصاص به صلح و سازش ختم شد، گفت: مردم کردستان روحیه گذشت را از قرن‌ها پیش با خود دارند و درصدد انتقام نیستند و عفو و مهربانی جزو فرهنگ مردم نهادینه شده است.

شریعتی به نقش ریش سفید‌ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد: مردم به معتمدین محلی اعتماد دارند و از همین رو می‌توانیم در ایجاد صلح و سازش موفق‌تر باشیم به عنوان مثال سال قبل هنگامی که در 2 مورد ورود کردیم خانواده‌های مقتولین با آغوش باز ما را پذیرفتند و با 1 الی 2 جلسه صحبت کردن در فضای دوستانه توانستیم رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

وی گفت: مقوله صبر یک مبحث قرآنی است و آیه قرآن صراحت دارد "اعوذ بالله من الشیطان رجیم یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و صلاة ان الله مع الصابرین" و این تاکید قرآن است که شما به صبر و نماز استعانت بجویید منتهی باید جوامع مختلف از نظر روانشناسی و جامعه شناسی بررسی و شناسایی شوند و با هر جامعه‌ای باید از راهکار خودش وارد عمل شویم.

عضو ستاد صبر در پایان خاطرنشان کرد: 277 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کردستان آزاد شدند که اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 215 میلیون تومان مورد نیاز بود و حدود 7 میلیارد و 900 میلیون تومان گذشت از طرف شاکی بود که نشان می‌دهد مردم کردستان صبور و با گذشت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان