چه زمانی کودک رو از شیر بگیریم؟

یکی از سوالاتی که مادران در یافتن پاسخ برای آن با مشکل مواجه هستن اینه ایده آل‌ترین زمان گرفتن کودک از شیر مادر چه زمانیه

چه زمانی کودک رو از شیر بگیریم؟

از شیر گرفتن نی نی 

 

یکی از سوالاتی که مادران در یافتن پاسخ برای آن با مشکل مواجه هستن اینه ایده آل‌ترین زمان گرفتن کودک از شیر مادر چه زمانیه. علاوه بر فواید بسیار ارزشمندی که شیر مادر برای کودک داره، به دلیل پیوند عاطفی که شیر مادر (بین مادر و نوزاد) ایجاد می‌کنه، این فرآیند می‌تونه برای مادران کاملاً چالش برانگیز باشه. متخصصان توصیه می‌کنن که نوزاد حداقل 2 سال شیر مادر بخوره. ادامه شیردهی حداقل به مدت 2 سال برای رشد سالم کودک اهمیت زیادی داره.

توصیه می‌شه که نوزاد در 6 ماه اول به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه، سپس به همراه شیر مادر، خوردن غذای کمکی رو شروع کنین. اگه کودک از شیر مادر تغذیه میشه و به طور متعادل غذاهای کمکی دریافت می‌کنه، شیردهی باید تا سن 2 سالگی ادامه داشته باشه.

 چه زمانی کودک باید از شیر مادر گرفته شود؟؛ نی نی سایت

زمان گرفتن کودک از شیر مادر

زمان گرفتن کودک از شیر مادر به اندازه سن اهمیت داره. زمان ایده آل زمانیه که همه چیز در خانه مناسبه، کودک دندان درآورده و غیره. در چنین مواردی، از شیر گرفتن نوزاد تصمیم درستی خواهد بود. علاوه بر این، اگه دائماً احساس خستگی می‌کنین و هیچ چیز نمی‌تونه این وضعیت رو به جز نیازهای جسمی و روحی توضیح بده، باید در مورد زمان گرفتن کودک از شیر مادر با پزشک خود مشورت کنین.

روش از شیر گرفتن

پس از مرحله تصمیم گیری درباره زمان گرفتن کودک از شیر مادر باید درباره روش انجام این کار هم تصمیم گرفته بشه. در ادامه می‌تونین از روش‌های زیر برای گرفتن کودک از شیر مادر استفاده کنین:

  • گرفتن کودک از شیر مادر با کاهش شیردهی: با این روش به تدریج کودک از دوره شیردهی خارج میشه. در اینجا نیز توانایی‌های مادر می‌تونه خیلی موثر باشه. مادری که مسائلی مانند ساعات شیردهی نوزاد رو تعیین می‌کنه در زمان‌هایی که کودک به شیر نیاز داره، مادر می‌تونه به تدریج از ساعات شیردهی در طول روز صرف نظر کنه؛ در صورت اقتضای سن، کودک خود رو با شیشه شیر یا غذای کمکی تغذیه کنه. بنابراین، نوزاد بدون اینکه متوجه بشه از شیر گرفته می‌شه.
  • می‌تونین روند گرفتن کودک از شیر مادر رو با توجه به وعده‌های غذایی برنامه ریزی کنین در این صورت عادت کردن کودک به شرایط جدید بسیار آسان‌تر می‌شه.
  • گرفتن کودک از شیر مادر آن هم به طور ناگهانی آنها رو ناراضی و بدخلق می‌کنه. بنابراین، ممکنه از غذا خوردن امتناع کنن، بیمار بِشَن و اختلالات تغذیه‌ای رخ بده.

· اگه عادات غذایی کودک شما ایجاد شده، یعنی می‌تونه غذای جامد رو بدون مشکل بخوره و بجوئه، می‌تونین کودک رو از شیر بگیرین؛ البته باید این کار رو به تدریج و با زیاد کردن مقدار غذای مصرفی در هر وعده انجام بدین تا کودک خوردن شیر مادر رو فراموش کنه.

در طول این فرآیند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مادر می‌تونه هر یک از این روش‌ها رو که مناسب می‌دونه، با در نظر گرفتن وضعیت نوزادش اعمال کنه. فرقی نمی‌کنه که کدام روش انتخاب بشه، مهم‌ترین شرط در اینجا اینه که مادر از تصمیم خود عقب نشینی نکنه. در این زمینه، مادر؛

  • هرگز نباید اجازه بده که کودک از سینه خود به عنوان پستانک استفاده کنه.
  • شیردهی نباید به عنوان یک ابزار آرام بخش برای خوابوندن یا آرام کردن نوزاد استفاده بشه.

· در زمان گرفتن کودک از شیر مادر باید با محبت و شفقت به نوزاد نزدیک بشه تا او احساس امنیت کنه.

با در نظر گرفتن روش‌ها و هشدارهای بالا، می‌تونین فرآیند گرفتن کودک از شیر مادر رو بدون مشکل تجربه کنین.
راهکار از شیر گرفتن کودک؛ نی نی سایت

نتیجه گیری:
زمان گرفتن کودک از شیر مادر بستگی به عوامل مختلفی داره و هر کودک ممکنه در زمان‌های متفاوتی آماده گرفتن از شیر مادر بشه. اما به طور کلی، می‌شه به موارد زیر توجه کرد:

  • میانگین سن: بین 12 و 24 ماهگی به عنوان مناسب‌ترین زمان گرفتن کودک از شیر مادر شناخته می‌شه. در این بازه سنی، بیشتر کودکان قادر به مصرف غذاهای جامد و تنوع بیشتر در رژیم غذایی خود هستن.
  • نشانه‌های آمادگی: نوزاد با نشان دادن برخی علائم، نشان میده که آماده نخوردن شیر مادره. این شامل تقاضای کمتر برای شیر، توانایی خوردن غذاهای جامد، استفاده از لیوان یا فنجان و رشد و توسعه فیزیکی و روانیه.

· مشورت با پزشک: مشورت با پزشک کودک بسیار مهمه. پزشک می‌تونه با بررسی وضعیت سلامتی کودک و رژیم غذایی او، زمان مناسب گرفتن او از شیر مادر رو توصیه کنه.

منبع
 
www.weebaby.com.tr

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان