نقش های اصلی فیلم مرا صدا می زنند

داریوش فرهنگ گفت: هنرمندان در گذشته جاده‌های سنگلاخ موجود در مسیر فعالیت هنری را هموار کرده و آن را در اختیارمان قرار دارند و ما نیز وظیفه داریم هر آنچه از آن‌ها آموختیم

نقش های اصلی فیلم مرا صدا می زنند

تحریریه زندگی آنلاین : داریوش فرهنگ گفت: هنرمندان در گذشته جاده‌های سنگلاخ موجود در مسیر فعالیت هنری را هموار کرده و آن را در اختیارمان قرار دارند و ما نیز وظیفه داریم هر آنچه از آن‌ها آموختیم را به نسل‌های بعد منتقل کنیم و باید همواره قدردان افراد بزرگ باشیم. وی با بیان اینکه هنر می‌خواهد جهان آشفته را به مکانی بهتر برای زیستن تبدیل کند و ما نیز باید در پی آن باشیم، ادامه داد:  هنرمندان باید چیزی به این جهان اضافه کنند و بدانید که همگی برای دوام آوردن و ماندن وارد هنر می‌شویم.

فرهنگ افزود: همه انسان‌ها در سراسر جهان  از استعداد برخوردارند و می‌توانند تنها برای یک بار بازی خوبی از خود ارائه کنند. استعداد نیاز به رسیدگی و صیقل پیدا کردن دارد. به خود می‌بالم که در این کارگاه بیست و پنج ساعته تمام توان خود را برای انتقال تجریباتم به کار گرفتم.

سینما باید برانگیزنده شوق در دیگران باشد

وی با بیان اینکه سینما اقیانوسی بی‌کران است که تازه قدم به داخل آن گذاشته‌ایم، افزود: در این کارگاه، از هیچ به مرحله خلق کردن رسیدیم و زیر و بم بازیگری و مسائل و معضلات کارگردانی را در کنار یکدیگر تجربه کردیم. باید بدانید اخلاق و منش فردی می‌تواند برای هر هنرمندی راهگشا باشد. در ابتدا به دنبال اصول کلاسیک یعنی تناسب، توازن و تعادل باشید چراکه این موضوع برای شما راهگشا خواهد بود. سینما باید برانگیزنده شوق در دیگران باشد و این مسئله، لازمه کاراکتری به نام کارگردان است. هنگامی که قدم در مسیر سینما می‌گذاریم، باید تا ابد بیاموزیم و توهم دانستن، آغاز سقوط است.

وی با بیان اینکه تاکنون عموم فعالیت‌هایی که انجام داده‌ را دوست داشته، بیان داشت: من فقط یک بار در سینما دستیاری کردم و شانسم برای این اتفاق، حضور در کنار شخصی چون بهرام بیضایی بود که توانستم از او بسیار بیاموزم. این فرد همیشه استاد، یکی از بهترین اساتید فنی سینما است و همیشه برایم سوال بود که او چگونه فن سینما را یاد گرفته است. بیضایی در فیلم‌هایی که ساخته، بهترین میزانسن‌ها را در هر مکانی درنظر گرفته است. این هنرمند به دلیل آنکه پدرش شاعر بود، از نوجوانی به نوشتن روی آورد. او در ادبیات نمایشی و به هنگام نگارش یک اثر، دریایی از واژگان را در اختیار داشت و بسیار تخیل برنگیز، شاعرانه و ماندگار می‌نویسد.

بیشتربخوانید:

فیلمی درخور و آبرومند از زندگی پروین اعتصامی

 

 

 

نوشتن را از بهرام بیضایی آموختم

فرهنگ درباره نخستین ساخته خود، «سلطان و شبان» گفت: این اثر را به همراه مهدی هاشمی نوشتیم. در ابتدا  باور نداشتم بتوانم چنین سریالی را بنویسم، آن هم با این نوع از طنز و ادبیات خاص. من نوشتن را از بهرام بیضایی آموختم. زمانی که شروع به نوشتن کردم، اولین جمله، راهگشای ادامه سریال شد. تخیل در ابتدای کار به وجود آمد و تا به انتها ادامه پیدا کرد.

نقش‌های اصلی من را صدا می‌زنند

این کارگردان با بیان اینکه انسان باید تکلیفش را با خود مشخص کند، گفت: تکلیف من مشخص است و خوشبختانه نیازمند نام و نان نیستم. جمعی که در این کارگاه حاضر هستند، دارای شور و شوق، علاقه و دانش هستند. کم‌تر دانشکده یا آموزشگاهی است که از امکانات موزه سینما برخوردار باشد و حضور در این کارگاه یک فرصت ویژه برای همه ما بود.

فرهنگ با بیان اینکه همواره نقش‌های اصلی را  بازی کرده است، افزود: دلیل این اتفاق این است که نقش‌های اصلی من را صدا می‌زنند و نه من آن‌ها را. سال‌هاست قصد دارم فیلمی درباره محمد مصدق بسازم. باید خودسازی کنم و حالم خوش باشد تا بتوانم کاری را که قصد انجام آن را دارم، به اجرا برسانم. هیچ گاه از ناامیدی صحبت نمی‌کنم و حتما برای هر کاری راهی وجود دارد. نباید تسلیم شد و در هر شرایطی باید به مسیر ادامه داد. مهمترین نکته این است که صادقانه با هر پدیده‌ای رو به رو شد و آن را از هیچ ساخت.

کارگردان «طلسم» خاطرنشان کرد: به عنوان بازیگر گاهی لازم است که خود را تحمیل کنید و البته شانس را نیز در نظر داشته باشید، گاهی باید شانس را به وجود آورد. به مطالعه کتاب‌های تاریخی بپردازید، چراکه دانستن گذشته بسیار اهمیت دارد.

بیشتربخوانید:

انتقاد ازفیلم سینمایی «هتل»

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان