افزایش اهدای خون در اصفهان در سال ۱۴۰۲/ ۳۶ تا ۴۰ ساله ها بیشترین آمار اهداء را دارند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: طی سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۷.۳۹ درصدی اهدای خون نسبت به ۱۴۰۱ بودیم که ۳.۵ درصد آن مربوط به بانوان بوده است.

افزایش اهدای خون در اصفهان در سال 1402/ 36 تا 40 ساله ها بیشترین آمار اهداء را دارند

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب‌پور ظهار کرد: 185 هزار و 230 نفر سال گذشته برای اهدای خون به یکی از 11 مرکز در استان مراجعه کردند که 147 هزار و 442 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد 7.39 درصدی خونگیری در سال گذشته نسبت به 1401 در استان اصفهان، اظهار کرد: 3.5 درصد از موارد اهدای خون مربوط به بانوان بود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: 27.29 نفر اهداکننده خون به ازای هر یک هزار نفر در سال گذشته داشتیم که بیشترین اهدای خون نسبت به جمعیت در طول تاریخ انتقال خون استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در سال جاری مردم ایثارگر استان اصفهان، بیش از گذشته نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را فراموش نکنند.

15 درصد اهداء کنندگان خون بار اولی بودند

دهراب‌پور با بیان اینکه بیشترین گروه سنی اهداکننده خون در سال گذشته 36 تا 40 سال با 19.47 درصد از کل اهداکنندگان بودند، گفت: همچنین حدود 15 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان در سال گذشته برای بار اول و 56 درصد مستمر بودند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان