طرز تهیه موسلی خوش طعم و ایده آل

شما می توانید با طرز تهیه موسلی با انواع مغزیجات که یک میان وعده عالی و صبحانه مقوی است، آشنا شوید. این موسلی ترکیبات عالی داشته و مقوی است.

طرز تهیه موسلی خوش طعم و ایده آل

موسلی یک ترکیب خوشمزه و عالی است که شما عزیزان در این بخش می توانید با رسپی ساده و طرز تهیه موسلی خانگی خوشمزه آشنا شوید. این میان وعده ویژه بزای مهمانی ها نیز عالی است‌.

برای داشتن انواعی از موسلی های خانگی خوشمزه نیز در این بخش می توانید، همراه ما باشید. طرز تهیه دسر لیمویی و دسر با نان با طعم های خوشمزه نیز در لینک قرار داده شده که مطالعه می کنید.

رسپی ساده موسلی

مواد اولیه:

  • جو پرک: 3 و نیم لیوان
  • دارچین: 1 دوم قاشق چای خوری
  • نمک: 1 دوم قاشق چای خوری
  • دانه تخمه کدو تنبل: 1 چهارم فنجان
  • بادام خلال شده: 1 دوم فنجان
  • گردوی خرد شده: 1 چهارم فنجان
  • نارگیل: 1 دوم فنجان

طرز تهیه موسلی:

در این مرحله از تهیه موسلی ویژه خود می توانید، جو پرک و دانه های خود را تفت دهید. این کار موجب شده تا عطر و طعم بهتری از این موسلی را تجربه کنید. شما می توانید از مقداری سیوس گندم هم استقاده کرده که برای کودکان بسیار مناسب است و مقوی خواهد بود.

مواد را باید با حرارت ملایم تفت داده که دانه ها نسوزد. شما می توانید این مواد را درون فر هم برشته کنید. حالا باید مواد را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا سرد شود.

طرز تهیه موسلی ویژه

نارگیل ها را روی مواد برشته خود ریخته و برای اینکه یک طعم عالی و خوشمزه  را تجربه کنید، باید نارگیل را نیز روی حرارت برشته کرده در این صورت خاصیت مواد شما دو برابر می شود.

بعد از اینکه مواد شما رنگی نسبتا قهوه‌ ای شد، مجدد از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود. شما می توانید مواد را به صورت یکدست و جداگانه و یا به صورت یکدست تفت دهید. در نهایت بعد از تفت دادن مواد باید آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

مواد را درون کاسه ای بزرگ ریخته تا با یکدیگر ترکیب شود. شما می توانید از ترکیب میوه های خشک شده نیز در این نوع موسلی ویژه استفاده کنید. این‌ مواد نباید مرطوب باشد پس سعی کنید با حرارت ملایم و به آرامی تفت داده تا خوب خشک شود.

مواد لازم موسلی

این مواد را درون ظرفی ریخته تا روی آن بسته شود. ظرف را می توایند درون یخچال قرار داده و به مدت طولانی استفاده کنید. برای مزه دار شدن و شیرین شدن این نوع موسلی نیز می توانید از عسل و شیره انگور و خرما هم استفاده کنید.

شما می توانید به چای عسل از نمک استفاده کنید که بک شوری خوشمزه و پر خاصیت دارید که به عنوان یک میان وعده عالی و خوشمزه مصرف می شود. در این مرحله از طرز تهیه موسلی ویژه خانگی می توانید آن را درون ظرف درب بسته سرو کرده و به عنوان صبحانه روزانه استفاده کنید.

برای روی این موسلی می توانید از مقداری مغزیجات تازه و خرد شده هم استفاده کنید. بادام، گردو، پسته و …. را خرد کرده و درون موسلی ریخته و نوش جان نمایید. این نوع موسلی خانگی خوشمزه طعم فوق العاده ای دارد‌.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان