براق کردن ظروف کریستالی با چند روش ساده

راهکار ها و روش های زیادی برای براق کردن ظروف کریستالی وجود داشته که در صورت کدر شدن و کهنه شدن ظاهر ظروف شیشه ای خود می توانید از آن ها بهره مند شوید و در کمترین زمان با چند تکنیک ساده ظروف موردنظر را براق و درخشان نمایید.

براق کردن ظروف کریستالی با چند روش ساده

از جمله ظروف پرمصرفی که در انواع و اقسام مختلفی طراحی و تولید شده و برای مصارف گوناگونی از آن استفاده می گردد ظروف کریستالی بوده که همچون سایر ظروف روش نگه داری مخصوص به خود را داشته و با توجه به این که پس از مدتی استفاده کهنه و فرسوده شده و به خاطر مراقبت نادرست ظاهر کدری به خود گرفته در نتیجه نیاز بوده توسط راهکاریی آن ها را درخشان و تمیز نمود. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان به بیان روش های براق کردن ظروف کریستالی بپردازیم.

ترفندهای براق کردن ظروف کریستالی

ترفند های براق کردن ظروف کریستالی

بهتر است بدانید که برق انداختن ظروف کریستال بر اساس نوع کریستال متفاوت می باشد. به منظور نظافت و نگه داری صحیح این ظروف بهتر است اصول مهم تمیزکاری این ظروف را یاد داشته باشید. به منظور براق کردن ظروف کریستالی نیز یک سری ترفند و تکنیک وجود داشته که با آگاهی از آن ها می توانید جذابیت ظاهری این ظروف را به حالت اولیه برگردانید.

برق انداختن ظروف کریستالی یکی از اعمالی بوده که بانوان خانه دار وقت زیادی را صرف آن کرده و برخی مواقع در نهایت نیز به نتیجه مدنظرشان نمی رسند. کریستال گرد و غبار را به خود جذب نموده و در حقیقت برای هر نوع مصرفی که استفاده گردد نیاز بوده با شیوه ای خاص آن را تمیزکاری کنید. کریستال هایی که به شکل دکور استفاده می گردند باید درخشان باشند و ظروف کریستالی که برای خوردن و نوشیدن استفاده شده بایستی فبل و بعد از مصرف تمیز گردند. این ظروف را می توان از طریق یک سری روش های گوناگون براق و درخشان نمود که در ادامه چند مورد از آن ها را شرح داده ایم.

روش های برق انداختن ظروف شیشه ای

استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان بهترین تمیز کننده برای حذف جرم های معدنی محسوب می شود. به همین خاطر گزینه ای مناسب برای تمیزکاری ظروف کریستالی کدر شده می باشد. به منظور اجرای این عمل بایستی کمی خمیر دندان را به کمک انگشت یا اسفنج و یا یک قطعه پارچه بر روی لک ها و جرم های روی ظروف کشید. بعد آن را با استفاده از اسفنج یا اسکاچ بر روی لکه ها پخش نمود و چند دقیقه ای آن را سابید و بعد ظروف را با آب به طور کامل آبکشی نمود.

راهکارهای برق انداختن ظروف کریستالی

بکار بردن قرص گازدار

بکارگیری قرص گازدار ویژه شستن دندان های مصنوعی از سایر راهکارهای برق انداختن ظروف کریستالی می باشد. به همین خاطر بایستی یک لگن را از آب گرم پر کرده و ظرف کریستالی را داخل آن بگذارید. بعد قرص گازدار را به آب بیفزایید. بدین گونه می توان در طی چند دقیقه ظاهر کدر ظرف را به طور کامل برطرف ساخت.

تکنیک های درخشان کردن ظروف شیشه ای

استفاده از آمونیاک

به منظور درخشان کردن ظروف کریستالی می توان از ترکیب آب و آمونیاک استفاده نمود. برای این کار بایستی ترکیبی از آب و آمونیاک را تهیه کرده و ظروف را داخل آن فرو ببرید. به منظور نتیجه گیری بهتر احتیاج بوده ظروف حدود ده دقیقه در ترکیب تهیه شده باقی بمانند. پس از سپری شدن مدت زمان کافی می توان ظروف را از ترکیب بیرون آورده و با اسفنجی نرم آن را پخش نمود.

بعد بایستی ظروف را با استفاده از آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی به طور کامل شستشو بدهید. پس از خشک شدن ظروف بایستی لک های آب را از روی آن ها تمیز نمود. بدین گونه هر نوع لکه و کدری ایجاد شده بر روی ظرف از بین می رود.

تکنیک های درخشان کردن ظروف کریستالی

بکارگیری ماشین ظرفشویی و ریختن سرکه درون مخزن آن

راهکار دیگری برای براق کردن ظروف کریستالی بکار بردن ماشین ظرفشویی می باشد. البته گذاشتن ظروف داخل ماشین ظرفشویی به تنهایی تاثیر نخواهد داشت. بلکه بایستی کمی سرکه سفید را درون مخزن آن ریخت. بهتر است بدانید که نباید کل گنجایش سبد های ماشین را از ظروف پر کرد. چرا که این عمل بر روی نتیجه پایانی تاثیر منفی گذاشته و موجب شده کل بخش های ظروف به طور کامل براق و پاک نشوند.

راه های درخشان کردن ظروف کریستالی

استفاده از سرکه سفید

ظروف کریستالی را می توان با استفاده از سرکه همچون حالت اول براق و درخشان نمود. به منظور این عمل بایستی کاسه ای را پر از سرکه نمود. بعد ظروف را داخل آن بگذارید و حدود چند دقیقه آن را در کاسه پر از سرکه نگه دارید. بعد ظروف شیشه ای را از داخل سرکه بیرون آورده و با استفاده از مایع ظرفشویی و آب به طور کامل بشویید. این عمل موجب شده تا بوی سرکه از ظروف حذف شود.

راهکارهای براق کردن ظروف کریستالی

بکار بردن جوش شیرین

جوش شیرین نیز در کنار سایر مواد همچون آمونیاک و سرکه سفید به عنوان ترکیبی موثر برای براق کردن ظروف کریستالی استفاده می گردد. به منظور بکار بردن جوش شیرین نیاز بوده در ابتدا آن را با استفاده از آب و یا سرکه سفید به شکل یک خمیر تهیه کنید. بعد خمیر حاضر شده را با استفاده از اسفنج بر روی سطح ظروف گذاشته و آن را با حرکت های دایره ای شکل به آرامی در کل جهات تکان داده تا همه بخش ها را در بر بگیرد. در آخر نیز بایستی ظروف را با استفاده از آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید.

راه های براق کردن ظروف شیشه ای

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای یادگیری نکات خانه داری بیشتر از مطالبی همچون روش های براق کردن برنج و براق کردن ظروف استیل بازدید کرده و به لینک های داده شده مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان