روش های رفع تلخی پوست پرتقال و کاربردهای آن

هر اندازه میوه پرتقال ظاهر، رنگ و عطر بهتری داشته باشد، به همان نسبت خلال‌های پوست پرتقال شما عطر و طعم بهتری خواهند داشت. اما اگر پوست پرتقال تلخ باشد، چه باید کرد؟

روش های رفع تلخی پوست پرتقال و کاربردهای آن

رفع تلخی پوست پرتقال شاید به ظاهر کمی سخت برسد اما هرگز این چنین نیست و با ساده ترین راهکار ها می توان به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کرد. پوست انواع مرکبات از جمله سودمند ترین منابع رایحه درمانی به شمار می آیند که در پخت غذا های خانگی خوش طعم به کار می روند. شاید با خود تصور داشته باشید که فواید دارویی ندارد اما این پوست در پیشگیری از یبوست، تهوع، مشکلات معده نقش کمک کننده ای ایفا می کند حتی برای کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب و ریه ها گزینه درمانی ایده آلی به شمار می آید. حال با درک کامل از این حقیقت های علمی، توصیه می شود پیش از استفاده پوست پرتقال به روش های پر کاربرد برای رفع تلخی آن توجه نمایید.

شاید سوال داشته باشید که کدام گونه از میوه پرتقال برای پوست گیری گزینه مناسبی است؟ باید در جواب گفت، در صورتی که پرتقال خوش بو و با رنگی زیبا باشد نتیجه ایده آل تری به رخ خواهد کشید. عموما پرتقال های کوچک طبیعی محلی دارای عطر و بوی مطلوب تری می باشند.

بهترین ابزار برای پوست گیری میوه پرتقال چیست؟

اگر به دنبال ابزاری مناسب برای جدا سازی پوست میوه پرتقال هستید، پیشنهاد ما چنگک زست گیری است چرا که مشابه به یک رنده تیز، پرتقال را به فرم رشته های نازک جدا می کند.
البته ابزار پوست کن هم می توان استفاده کرد اما در صورتی که حتما تیز شده باشد.

رفع تلخی پوست پرتقال با کمک چاقوی تیز یا پوست گیر

چه اندازه ای از پوست پرتقال باید جدا شود؟

همانطور که گفته شد، پوست میوه پرتقال باید نازک برش داده شود به صورتی که هیچ اثری از سفیدی به روی آن باقی نماند.
ابزار چنگک زست گیری شما را به هر ابزار دیگری بی نیاز می کند، اما اگر گزینه انتخابی شما پوست کن است بعضی قسمت های میوه نیاز به جدا سازی دوباره دارد.

ابعاد و اندازه پوست پرتقال در چه اندازه ای باید باشد؟

برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید پرتقال را به فرم رشته های نازک برش دهید. اگر باز هم از پوست کن برای پوست گیری پرتقال استفاده می کنید باید برش های نازک را به کمک یک چاقوی تیز، خلال کنید.
هر چه خلال ها نازک تر باشد، نتیجه مطلوب تر است.

مراحل و چگونگی رفع تلخی پوست پرتقال

برای رفع تلخی پوست پرتقال باید از روش های نوینی کمک بگیرید چرا که پوست مرکبات از جمله پرتقال بسیار تلخ بوده و دارای سموم آلوده است. برای شروع کار میوه های پرتقال را در آب بریزید و برای مدت زمان نیم ساعته به آن ها استراحت دهید. سپس به کمک مواد ضدعفونی کننده آن ها را شسته و در نهایت خشک کنید.
حال در ادامه پوست های پرتقال را با استفاده از ابزار هایی چون چاقو یا پوست کن، نازک جدا کرده به صورتی که فرم نوار های باریک به خود بگیرند.
اگر باز هم سفیدی ای به روی پوست مشاهده شد با همان چاقوی تیز، قسمت سفیدی را جدا نمایید چرا که این لایه نازک سفید رنگ خود عاملی است که موجب تلخی پوست میوه پرتقال می شود.
پوست های خلال شده را در ترکیب آب و تکه های یخ برای زمان دو ساعت قرار دهید اما حواستان باشد که در این مدت زمانی آب را تعویض نمایید.
جالب است که این مرحله برای پاکسازی تلخی و بهبود طعم و رنگ خلال های پرتقال بسیار اهمیت برانگیز می باشد.
در ادامه یک پیمانه از پوست پرتقال های خلال شده را با یک پیمانه آب و و دو قاشق غذا خوری از شکر ترکیب نمایید و به روی شعله گاز قرار دهید. کمی زمان دهید تا آب به درجه جوش برسد سپس حرارت شعله را کم کرده تا خلال ها آسته پخته شوند.
در نهایت با پخته شدن خلال ها، آب قابلمه تبخیر شده و مایعی غلیظ از شکر به دست می آید.
از این خلال پرتقال های به دست آمده می توانید برای طبخ شیرین پلو یا مربای هویج استفاده نمایید. اگر ز میزان مصرفی شما بیشتر بود، آن ها را در یخچال به حالت فریز درآورید تا با گذشت زمان کیفیت محصول حفظ بماند.

آشنایی با چگونگی رفع تلخی پوست پرتقال بدون استفاده از ماده شکر:

اگر تمایل دارید که پاکسازی پوست پرتقال را بدون استفاده از شکر انجام دهید، توصیه می شود آن ها را برای مدت زمان یک یا دو روز در آب گرم خیس کنید.
در این مدت زمان، ای ظرف را سه یا چهار بار تعویض نمایید تا تمام سموم و مواد مضر از بین بروند. در نتیجه دو بار آن ها را جوشانده و سپس درون آب سرد قرار دهید.

در ادامه پوست ها با مقداری آب مخلوط کرده و به روی شعله گاز بگذارید تا کمی به مرحله پخت برسند.
با خارج سازی آب اضافه، پوست های پرتقال آماده می شوند تا برای مصرف از آن ها استفاده صورت بگیرد.
جالب است بدانید استفاده از این تکنیک تنها 15 دقیقه از وقت با ارزش زندگی شما را به خود اختصاص می دهد.
روشی دیگر برای رفع تلخی پوست پرتقال
برای شروع پرتقال های خوش رنگ و خوش عطر را انتخاب نمایید. سپس به کمک ابزار های تیز تمام سفیدی های پوست را جدا سازید تا هیچ اثری از آن ها به جای نماند.
آب را در قابلمه ای به روی حرارت مستقیم به جوش برسانید و پوسته های پرتقال را به آن اضافه نمایید.
به مدت دو تا سه دقیقه به پوست ها زمان دهید.
حال آب قابلمه را خالی کرده و به روی پوست های پرتقال آب سرد و خنک اضافه کنید. پس از سرد شدن پوست میوه ها دوباره آن ها را برای زنان دو یا سه دقیقه دیگر بجوشانید.
تمام این مراحل را برای 5 بار تکرار کنید تا کاملا طعم تلخی آن ها از بین برود.

چگونگی رفع پوست تلخ پرتقال

بررسی نکات کلیدی برای رفع تلخی پوست پرتقال

اگر تصمیم به مزه سازی و از بین بردن عطر تلخ گوست پرتقال دارید می توانید از موادی چون وانیل، هل یا حتی زعفران کمک بگیرید.
هرگز خلال های پرتقال را درون ظرفی از جنس روی نگهداری نکنید چرا که خلال ها کدر می شوند و با گذشت زمان شفافیت خود را از دست می دهند. توصیه می شود از ظروف لعابی استفاده نمایید.

از پوست پرتقال شیرین شده چه استفاده هایی می توان کرد؟

  1. تهیه انواع دسر، شیرینی و غذا های متنوع چون قیمه نثار، مرصع پلو، زرشک پلو، شیرین پلو و…
  2. خوش طعم سازی و عطر دار کردن انواع مربا ها
  3. تهیه مربایی به نام مربای پوست پرتقال

آیا تمام روش های رفع تلخی پوست پرتقال مشابه هستند؟

برای رفع این مزه تلخ روش های مختلفی وجود دارد که می توان به آسانی در منزل با شرایط زمانی و ترکیبات در دسترس انجام داد.
چرا که با جدا سازی پوست پرتقال می توان کیفیت و سلامت غذایی را در پخت و پز افزایش داد.

در پایان برای کسب آگاهی از موضوعات مربا با شیره انگور خوش طعم، ترشی پوست پسته و طرز تهیه مربا سیب لینک های قرار داده شده را کلیک کنید تا بیشتر با آن ها آسنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان