مصیبت امام حسین توسط جبرئیل برای حضرت آدم ابوالبشر

هنگامی که حضرت آدم علیه السلام به عرش نگاه کرد و نام های پنج تن آل عبا را دید جبرئیل آن ها را به او معرفی کرد و گفت: برای این که توبه ات قبول شود این مطالب را بگو: «یا حمید بحق محمد و یا عالی بحق علی و یا فاطر بحق فاطمه و یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین»

مصیبت امام حسین توسط جبرئیل برای حضرت آدم ابوالبشر

هنگامی که حضرت آدم علیه السلام به عرش نگاه کرد و نام های پنج تن آل عبا را دید جبرئیل آن ها را به او معرفی کرد و گفت: برای این که توبه ات قبول شود این مطالب را بگو: «یا حمید بحق محمد و یا عالی بحق علی و یا فاطر بحق فاطمه و یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین». هنگامی که حضرت آدم علیه السلام پنجمین نام آل عبا را بر زبان آورد،  اشک از گونه هایش سرازیر شد و قلب او اندوهگین گردید و گفت: چرا وقتی نام پنجمین نفر را بر زبان آوردی قلبم آزرده شد و اشک از دیدگانم جاری شد؟

در آن لحظه جبرئیل علیه السلام شروع کرد به نوحه سرایی درباره ی مصائب امام حسین علیه السلام و آدم علیه السلام به همراه فرشتگان همگی گریستند. آن گاه جبرئیل علیه السلام گفت: بر فرزندت حسین علیه السلام در راه حق و عدالت، مصیبتی فرود می آید که همه مصائب، در برابر آن کوچک است. حضرت آدم علیه السلام پرسید: آن مصیبت چیست؟ جبرئیل علیه السلام گفت: او تنها و غریب و بدون هیچ یار و یاوری و با لب تشنه به شهادت می رسد.ای کاش آن امام را در سرزمین کربلا می دیدی که از شدت تشنگی، فریادش به آسمان بلند بود؛ اما کسی جز شمشیرها به کمک او نمی شتابد. سر او را از قفا می برند و خیمه ها و حرم او را غارت می کنند و سر مقدس او و اصحاب و یارانش را به همراه بانوان حرمش در شهرها می گردانند. ( ویژگی های امام حسین علیه السلام. )


منبع : کرامات حسینیه و عباسیه ؛ موسی رمضانی‏پور نوبت چاپ: هفتم تاریخ چاپ: زمستان 1386 چاپ: محمد (ص) ناشر: صالحان صفحات 54 و 55
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان