با این مواد هرگز نوشابه نخورید

نوشابه خوشمزه و دوست داشتنی است اما ضرر های بسیاری دارد.نوشابه را با این مواد نخورید

با این مواد هرگز نوشابه نخورید
 

نوشابه

همه ما بدون اینکه متوجه باشیم گاهی مواد غذایی مختلفی را با هم می خوریم که متأسفانه ترکیب آن ها ممکن است برای بدن خطرناک باشد. احتمالاً بسیار عادی است که شما به همراه ناهار یا شام یک یا چند لیوان نوشابه نیز میل کنید. اما ترکیب مصرف نوشابه ها با برخی مواد غذایی برای سلامتی خطرساز است که در ادامه این مطلب الودکتر به آن ها اشاره می شود:

 

موادی که با آنها نباید نوشابه بخورید

 

شیر
بدون شک منظورمان این نیست که کسی شیر و نوشابه را در یک لیوان مخلوط می کند و می خورد. اما برخی غذاهایی که ما برای ناهار یا شام می خوریم حاوی شیر است. مانند برخی سوپ ها یا دسرها و غیره. به عنوان مثال پاستا با خامه یا کیک های تولد حاوی شیر هستند.
زمانی که این غذاها یا شیرینی جات را میل می کنید و در عین حال نوشابه هم می خورید این دو در معده تان حالت اسیدی وسیعی ایجاد می کنند که باعث درد معده شدید، ریفلاکس و سوءهاضمه می شود.

قهوه
باز هم خنده دار است که تصور کنیم فردی قهوه خود را با نوشابه بنوشد. اما برای همه پیش می آید که به همراه غذا نوشابه بخورد و دسر را با قهوه. این ترکیب بسیار خطرناک است. زمانی که دو ترکیب در داخل دستگاه گوارش ترکیب می شود نوعی کف فرار تشکیل می شود که اسیدیته زیادی تولید می کند. اگر این اشتباه غذایی را انجام دهید احساس تندمزاجی، عصبانیت و معده درد داشته و دچار سوءهاضمه می شوید.


غذاهای تند و پرادویه
ادویه های تند مانند فلفل یا کاری و غیره طعم فوق العاده ای به تمام غذاها می دهند. زمانی که این ترکیبات به بدن می رسند حرارت و دمای بدن را بالا می برند. به همین دلیل نیز بعد از خوردن این غذاها هوس نوشیدن آب یا حتی نوشابه به سرتان می زند. اما این کار به نفع بدن نیست.
نوشیدنی های حاوی کولا، زمانی که تحت حرارت بالا قرار بگیرند سولفوریک اسید تولید می کنند. اگر برای برطرف کردن سوزش ناشی از غذاهای تند نوشابه می خورید آسیب زیادی به سلامتی تان می زنید. این ترکیب باعث افزایش ترشحات گوارشی می شود که به نفع بدن نیست.

آب نبات های نعنایی
احتمالاً شما هم در کلیپ هایی که درفضای مجازیانتشار یافته است فیلم بطری نوشابه ای که آبنبات نعنایی داخل آن انداخته شده است را دیده اید. در این فیلم شاهد یک انفجار کوچک و البته هشدار دهنده هستیم. این انفجار ناشی از قدرت جوشان این قبیل آبنبات ها و گاز موجود در نوشابه است.
حال تصور کنید که ترکیب این دو در معده تان چه می کند. توصیه اکید داریم حتی فکر امتحان این دو ترکیب هم به سرتان نزند. چون واکنش شیمیایی ترکیب این دو ماده برای سلامتی فوق العاده خطرناک است.
اصل مطلب این است که حتی اگر نوشابه را با این مواد غذایی نیز ترکیب نکنید باز هم برای سلامتی مضر است. بدانید که بعد از مصرف این نوشیدنی ها دقیقه به دقیقه در بدنتان اتفاقاتی می افتد که در ادامه اشاره می کنیم:

10 دقیقه بعد از مصرف نوشابه
هر یک لیوان نوشابه حاوی حدود 10 قاشق شکر است. به همین دلیل هم ضربه سختی به سلامتی می زند. این میزان قند به بدن انرژی مثبت نمی دهد. ده دقیقه بعد از مصرف، اختلالاتی در قند خون حاصل می شود.

20 دقیقه بعد از مصرف نوشابه
بعد از 20 دقیقه میزان انسولین در خون شروع به کاهش کرده و کبد مجبور می شود که تلاش خود را برای تبدیل قند در بدن دو چندان کند. در اکثر موارد، این قند به چربی تبدیل می شود و این مسئله نیز به نفع بدن نیست.

40 دقیقه بعد از مصرف نوشابه
بعد از 40 دقیقه کافئین شروع به تأثیر می کند. مردمک چشم ها گشاد شده و فشارخون افزایش پیدا می کند. فرد احساس خستگی کرده و کبد شروع به آزاد کردن قند در خون می کند.

45 دقیقه بعد از مصرف نوشابه
بدن شروع به تولید دوپامین بیشتر می کند. این هورمون وظیفه تحریک بخشی از مغز را برعهده دارد که به لذت و احساس پاداش مربوط می شود.

1 ساعت بعد از مصرف نوشابه
یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می خورد. این روند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان ها می شود. اسیدفسفریک موجود در نوشابه نیز روی منیزیم و زینک(روی) موجود در بدن فیکس می شود. خاصیت دیورتیک این نوشیدنی ها نیز اشتباه است. چون باعث نمی شود که باقیمانده توکسین های بدن دفع شوند بلکه زمینه را برای دفع مواد مغذی مورد نیاز بدن فراهم می کند. به همین دلیل بعد از مصرف نوشابه احساس ضعف و تحریک پذیری عصبی می کنید

 

هرگز توت و خرما را همراه چای نخورید!

 

آپتاکید؛ تغذیه امروز من آیندمو میسازه
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان