ماهان شبکه ایرانیان

در گفت‏‌وگو با میزان مطرح شد

عملیاتی شدن فرایند اصلاح هندسی نقاط پرتصادف و جانمایی سیستم‌های هوشمند در محور‌های مواصلاتی/ لزوم شناسایی دقیق پارامتر‌های موثر بر تصادفات

مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی گفت: فرایند اصلاح هندسی نقاط پرتصادف و جانمایی سیستم‌های هوشمند با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های کارشناسان استان در حال عملیاتی شدن است.

خبر شب/ عملیاتی شدن فرایند اصلاح هندسی نقاط پرتصادف و جانمایی سیستم‌های هوشمند در محور‌های مواصلاتی/ لزوم شناسایی دقیق پارامتر‌های موثر بر تصادفاتغلامرضا باغ شیرین مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: متأسفانه در سال 1396، بیش از 821 نفر به واسطه سوانح و تصادفات رانندگی در معابر شهری و محور‌های مواصلاتی استان جان خویش را از دست داده اند و تنها در فروردین ماه سال جاری بیش از 69 نفر قربانی تصادفات رانندگی شده اند.


مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر ضرورت هم افزایی کلیه نهاد‌های متولی در این حوزه گفت: اتخاذ تدابیرعلمی و شناسایی دقیق پارامتر‌های موثر بر تصادفات و اثربخشی آن‌ها از پیش نیاز‌های مدیریت و پیشگیری تصادفات رانندگی است و باید این درک صحیح در جامعه ایجاد شود که هزینه‌های ناشی از خسارات ترافیکی می‌تواند در جهت توسعه برنامه‌های اقتصادی صرف شود و به حصول اهداف توسعه کمک موثری کند.


وی افزود: در حوزه تصادفات رانندگی در معابر شهری ضرورت نهادینه سازی و فرهنگ صحیح ترافیک یک مقوله اجتناب ناپذیر است و شاهد این مدعا سهم 50 درصدی عابرین پیاده در تصادفات منجربه فوت در شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده و این معاونت نظارت موثر در خصوص رفع 156 نقطه پرتصادف شهری را بعنوان یک اولویت در سال 1397 مدنظر قرار داده است.


باغ شیرین در راستای بهره برداری از سیستم‌های هوشمند تردد‌های شهری و جاده‌ای گفت: توسعه سامانه‌های تردد شمار، دوربین‌های ثبت تخلفات و نرم افزار اعلان نقاط پرتصادف به رانندگان در سال جاری با جدیّت بیشتری مطالبه و محقق خواهد شد و فرایند اصلاح هندسی نقاط پرتصادف و جانمایی سیستم‌های هوشمند با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های کارشناسان استان در حال عملیاتی شدن است.


این مسئول هدف از برگزاری نشست‌های کارگروه را تقویت نهاد‌ها و موسسات ذیربط و ایجاد مشارکت‌های موثر جهت اصلاح و بهبود سیستم‌های ترافیک عنوان و خاطر نشان کرد: تنها در این بستر است که سیستم‌های ایمن‌تر برای عبور و مرور مهیا شده و خطا‌های متداول رانندگی و یا رفتار معمولی عابرین پیاده به مرگ یا صدمات جدی منتهی نمی‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان