به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در سخنرانی افتتاحیه این نشست که روز 31 تیرماه و به همت موسسه مطالعات خلیج فارس و آکادمی دیزاینوند و با همکاری دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت برگزار شد، برات قبادیان معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت پس از خوشامدگویی به حضار و تقدیر از موسسه خلیج فارس بهعنوان برگزارکننده این مراسم، بر لزوم و اهمیت تاثیر دیزاین و طراحی صنعتی در پیشبرد و توسعه برند تاکید کرد.
درادامه امین شیرکانی مدیرعامل بیمه سینا از چالشهای پیش رو و تجربیات خود در خصوص طراحی مجدد بیمه سینا مطالبی بیان کردند.
سخنران بعدی این نشست مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت وزارت صمت، سیدمهدی میرصالحی بود که از اهمیت دیزان و طراحیهای جدید در صنایع جهانی که منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه و همچنین کاهش آلودگیهای زیست محیطی میشود، مطالب مفیدی را بیان کرد.
وی همچنین بر اهمیت تداوم تولید در حوزه صنعت اشاره کرد که لازمه اجرای این مهم ایجاد بازار برای تولیدکنندگان بوده و این امر نیازمند به طراحی صنعتی است.
در ادامه علی جوادی پویا اقتصاددان و فعال در حوزه توسعه متوازن و مدیرعامل گروه بینللمللی توسعه پایدار و مدیر منطقه غرب آسیایی یورووست بهتوسعه پایدار و نقش آن در فرایند طراحی و توسعه محصول و چگونگی توسعه پایدار در طراحی محصول و همچنین چالشهای بخش خصوصی در زمان تحریم اشاره کرد.
در اختتامیه مراسم تورج صابریوند، مدیرعامل آکادمی دیزاینوند تنها نماینده رسمی راب جانوف (طراح لوگوی اپل) در ایران بهعنوان دیزاین استراتژیست بهمعرفی دیزاین و تاثیرات آن پرداخت و همچنین مراحل یک طراحی موفق را معرفی کرد.
تفکر دیزاین از دیدگاه صابریوند فرآیند حل مساله است که از تعریف مشکل قابل حل آغاز میشود و با بررسی راه حلهای احتمالی به ابزاری برای حل مساله منتهی میشود.
وی در ادامه دیزاین را از زیبایی، هنر و خلاقیت تفکیک کرد و با اشاره به اینکه دیزاین الزاما زیبا نیست، در ادامه به بررسی مثالهای متعدد موفق و ناموفق از دیزاین در ایران و جهان پرداخت.
صابری وند از تفکر دیزاین لدر گفت و به مداخله و تاثیر دیزاین پرداخت.
این برنامه با تقدیر از دو حامی نشست، برند زاگرس پوش و آریاک الکتریک تهران و پرسش و پاسخ حضار، به کار خود پایان داد.