تقویت زبان انگلیسی

در این مطلب قصد داریم چند روش ساده را معرفی کنیم تا شما نیز به راحتی بتوانید قدرت مکالمه و نوشتار زبان انگلیسی خود را بالا ببرید

تسلط داشتن به زبان انگلیسی و یادگیری آن جزو ضروریات زندگی امروزی است. انگلیسی به عنوان زبان جهانی شناخته شده و در همه کشورها تدریس و حتی استفاده می‌شود. اگر بخواهید با فردی خارجی یا به اصطلاح توریست ارتباط برقرار کنید و یا به خارج از کشور سفر کرده و یا حتی از برنامه‌های نرم افزاری جهانی استفاده کنید باید زبان انگلیسی بلد بوده و در بعضی موارد حتی باید مسلط باشید.

خوشبختانه در کشور ما این فرهنگ جا افتاده است و امروزه دیگر همه به فکر یادگیری زبان انگلیسی هستند. برای تقویت مهارت سخن گفتن و فهمیدن زبان انگلیسی کارهای مختلفی می‌تواند مفید باشد. در این مطلب ما قصد داریم چند روش ساده را به شما معرفی کنیم تا شما نیز به راحتی بتوانید قدرت مکالمه و نوشتار زبان خود را بالا ببرید. همراه ما باشید.

تقویت زبان انگلیسی

تقویت زبان انگلیسی

روش‌های مختلفی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد اما روشی مفید خواهد بود که شما از انجام آن لذت ببرید. فقط در این صورت است که با گذشت زمان اراده شما برای تقویت زبان از بین نخواهد رفت.

برای تقویت زبان خود فیلم ببینید

محققان دیدن فیلم را بهترین روش برای تقویت زبان انگلیسی می‌دانند. چرا که در این روش هم شما فیلم را نگاه کرده و از آن لذت می‌برید و هم اینکه به طور ناخودآگاه کلمات جدید یادگرفته و مروری بر کلمات گذشته انجام می‌دهید. چند فیلم به زبان انگیسی خریداری کنید و آن‌ها را با زیر نویس انگلیسی نگاه کنید.

اگر به کارتون و یا انیمشن نیز علاقه دارید می‌توانید به جای فیلم سینمایی و یا سریال، کارتون و انیمیشن تماشا کنید. همه‌چیز وابسته به انتخاب و علاقه‌ی شما دارد.

دفتر خاطرات داشته باشید

دفتر خاطراتی را تهیه کرده و شروع به نوشتن کنید البته به زبان انگلیسی! این روش بهترین کار برای تقویت قدرت نوشتاری است. با انجام این کار هم خاطراتتان را مکتوب می‌کنید و هم اینکه زبانتان روبه پیشرفت خواهد بود. برای مثال اگر منظوری را می‌خواهید برسانید و یا عبارتی را می‌خواهید درج کنید که کلمات مناسب و دقیق آن‌را در انگلیسی نمی‌دانید؛ جبور به جستجو و استفاده از دیکشنری خواهید کرد! چه راهی بهتر از این برای یادگیری و دانشجویی :)

شما می‌توانید در این دفتر از تعطیل شدن مدرسه‌تان و یا بازی با دوستان خود در یک روز بارانی بنویسید...

با دوستان صمیمی خود انگلیسی حرف بزنید

چند نفر از دوستان خود را که زبان را به صورت آماتور یاد گرفته‌اند کنار هم جمع کرده و با هم به صورت انگلیسی صحبت کنید. با این کار مکالمه شما به شدت تقویت خواهد شد و دایره لغاتتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اصلا مهم نیست که قرار است چه کاری کنید؛ بازی یا دیدن فیلم! فقط جمع شوید و با هم انگلیسی صحبت کنید. مرحله مهم این روش این است که هر کسی کلمه‌ای و یا منظور دوست خود را ندانست، به انگلیسی به او توضیح داده شود که معنی فلان کلمه چه بوده است! یادگیری انگلیسی به انگلیسی...!

تقویت زبان انگلیسی

جملات کوتاه انگلیسی بخوانید

خواندن متن‌های انگلیسی کوتاه بخصوص متن انگلیسی عاشقانه بسیار لذت بخش است و همه از خواندن اینگونه جملات لذت می‌برند. شما می‌توانید از این سرگرمی استفاده مفیدی نیز انجام داده و زبان خود را تقویت کنید. روزانه چند متن انگلیسی را انتخاب کنید و بخوانید سپس آن‌ها را برای خود معنی کرده و لغاتی را که نمی‌دانید از دیکشنری پیدا کنید. مرحله نهایی این است که این متن‌ها را در یک دفتر بنویسید تا نوشتار آن‌ها را نیز یاد بگیرید. در نهایت می‌توانید از کار خود عکس گرفته و در شبکه‌های اجتماعی پست کنید.

بازی‌های رایانه‌ای انگلیسی!

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از بازی رایانه‌ای خوشش نیاید. انجام بازی رایانه‌ای انگلیسی یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان در خانه می‌باشد. از بازی‌هایی استفاده کنید که به صورت گروهی باشند و شما برای تعامل با دیگران نیاز به استفاده از کلمات انگلیسی داشته باشید. با این کار هم زبان شما به شدت تقویت می‌شود و هم اینکه از انجام بازی لذت خواهید برد. به یاد داشته باشید ایده‌آل‌ترین روش یادگیری، متدی است که با علاقه و لذت صورت بگیرد.

این سه بازی یعنی: «Final Fantasy» ،«Legend of Zelda» و «Dragon Quest» از جمله بازی‌هایی هستند که زبان شما را به چالش خواهند کشید و شما مجبور به یادگیری کلمات جدید خواهید شد.

در انجمن‌های آنلاین انگلیسی عضو شوید

اگر واقعا قصد دارید قدرت زبان خود را بدانید باید به صورت مستقیم و یا آنلاین با افرادی که انگلیسی را کامل یاد گرفته‌اند و یا زبان مادری‌شان انگلیسی می‌باشد، صحبت کنید. فقط در این حالت است که خواهید فهمید چقدر انگیسی یاد گرفته‌اید. البته یادتان باشد که همواره اعتماد بنفس داشته باشید و اشتباه کردن در یک زبان خرجی برای همه طبیعی و ممکن است.

برای این کار می‌توانید در انجمن‌های زبان انگلیسی عضو شده و با افراد مختلف به صحبت بپردازید. شاید به جرئت بتوان گفت که این روش بهترین روش برای تقویت زبان انگلیسی است. بزرگترین حسن این ابزار این است که شما لازم نیست در لحظه پاسخ دهید و فرصت دارید جملات خود را درست تهیه کنید.

شما نیز می‌‌توانید یکی از روش‌های بالا برای تقویت زبان انگلیسی خود انتخاب کرده و شروع به کار کنید. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این روش‌ها در کوتاه مدت نتیجه نمی‌دهند و شما باید چندیدن ماه این کارها را انجام دهید. حسن تمامی این روش‌ها این است که کلمات و قواعدی که یاد خواهید گرفت به حافظه بلند مدت شما خواهد رفت و دیگر آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

ممنون که همراه ما بودید، برگرفته شده از مجله صورتی‌ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان