با غذاهای خوشمزه ی جهان و شیوه ی پخت آنان آشنا شوید

غذای بعدی ما که در لیست غذاهای خوشمزه ی جهان دسته بندی می شود، پاپ کورن است. واقعیتش این است که به نظر می آید که هنوز کسی گردن نگرفته است که برای اولین بار چه کسی دانه ی ذرت خشک شده را تحت حرارت قرار داده است اما به هر حال باید از این فرد گمنام به خاطر کشف فوق العاده خوشمزه ی غذایی که کرده است، تشکر نماییم

با غذاهای خوشمزه ی جهان و شیوه ی پخت آنان آشنا شوید

غذاهای خوشمزه ی جهان

دنیای غذاها به شدت دنیایی جذاب، خوشمزه، مهیج، دوست داشتنی، اغوا کننده، … . اگر بخواهیم این صفت ها را ادامه دهیم، مطمئنا تا بی نهایت می توانیم پیش برویم زیرا واقعا غذا پختن و غذا خوردن یکی از بهترین لذت های بشری است که هیچ کس نیست که آن را واقعا دوست نداشته باشد و در حد اعلایش آن را نخواهد. در گوشه گوشه ی جهان هستی و هر جا که انسان ها تجمع کرده و جامعه تشکیل داده اند، با توجه به مزاج غذایی و مواد اولیه ی در دسترشان، سلیقه ی غذایی و سبک آشپزی مخصوص به خودشان را به وجود آورده اند. از بین غذای هر ملتی، معمولا چندین غذا وجود دارد که دارای شهرت جهانی است و بسیار در بین دیگرانی در دیگر نقاط جهان نیز محبوب هستند و طبخ می شوند. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق شما یک تور شکم گردی در سراسر جهان داشته باشیم و با غذاهای خوشمزه ی جهان و دستور پختشان نیز آشنا شویم.

چیپس سیب زمینی انگلیسی ؛ fried potato chips

در منابع غذایی ما اینگونه گفته شده است که چیپس سیب زمینی که یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین و البته ساده ترین خوراکی ها است و در بین اعضای غذاهای خوشمزه ی جهان است، در سال 1817 میلادی برای اولین بار در انگلستان پخته شد. چیپس سیب زمینی که در بین اسنک ها دسته بندی می شود، در طعم ها و مزه های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد و عرضه می شود. به هر حال، چیپس سیب زمینی نوعی اسنک است که از برش سیب زمینی به ورقه ‌های نازک و سرخ کردن آن ها در روغن تهیه می ‌شود.

 پاپ کورن ؛ papcorn

غذای بعدی ما که در لیست غذاهای خوشمزه ی جهان دسته بندی می شود، پاپ کورن است. واقعیتش این است که به نظر می آید که هنوز کسی گردن نگرفته است که برای اولین بار چه کسی دانه ی ذرت خشک شده را تحت حرارت قرار داده است اما به هر حال باید از این فرد گمنام به خاطر کشف فوق العاده خوشمزه ی غذایی که کرده است، تشکر نماییم. در هر 100 گرم این ماده ی غذایی، 382 کیلوکالری وجود دارد، طرز تهیه ی آن بسیار ساده است و در هنگام دیدن فیلم و یا برنامه بسیار خوشمزه تر از هر زمان دیگری به نظر می آید.

چیپس

 زرشک پلو با مرغ ؛ Barberry Rice with Saffron Chicken (Zereshk Polo)

سوالی که پیش می آید این است که آیا در دنیا کسی پیدا می شود که این غذای بسیار خوشمزه ی ایرانی را دوست ندشاته باشد؟ ترکیب مرغ زعفرانی با پلو تزئین شده با زرشک و زعفران دم کشیده و با مخلفاتش واقعا دیگر چه چیزی را برای خوشمزه تر شدنش کم دارد؟ این غذای اصیل ایرانی را برخی از کشورها همچون هند که بسیار ادویه خود هستند، تنها با ادویه های بیشتر می پزند و به صورت کلی زرشک پلو که در بین غذاهای خوشمزه ی جهان است را می توان در گوشه گوشه ی دنیا تا حد زیادی با مزه ی خودش نوش جان نمود.

 سام تام ؛ Som tam

سام تام از آن دسته غذاهای ساده در لیست غذاهای خوشمزه ی جهان است که به هر کسی چشیدن طعم و مزه ی آن توصیه می شود. سام تام در واقع نوعی سالاد تایلندی است که از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای که در واقع انبه ی هندی است به صورت خام و خردشده درست می‌ شود. باور کنید که ترکیب این مواد با هم، عطر و طعمی مسحورکننده به دست می دهد. به نظر می آید که باید طعم این سالاد را در یک رستوران نتایلندی در قلب بانکوک چشید و از این پیشنهاد می کنیم که با تور تایلند الی گشت که بهترین سفر را برای شما می سازد، به تایلند و هر کجایش که دوست دارید سفر کنید. به خاطر داشته باشید که برخی هستند که به این سالاد بادام زمینی و یا میگو نیز اضافه می ‌کنند.

زرشک پلو با مرغ

خوراک پوتینی ؛ Poutine

این غذای ساده ی کانادایی که طرز تهیه ی آن نیز بسیار ساده است، از تکه های پنیر ترش و تکه های گوشت و آب گوشت تهیه می شود. این غذای محلی کانادایی از استان کِبِک در شرق کانادا به وجود امده است و امروزه نه تنها در این کشور بسیار معروف و محبوب است بلکه در لیست غذاهای خوشمزه ی جهان نیز قرار گرفته است.

 تاکو ؛ Tacos

درباره ی تاکو باید به عنوان یکی از خوشمزه های بی برو برگرد جهان بسیار برای شما بگوییم تا کمی درباره ی اصل مطلب حق خوشمزگی را ادا کنیم. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی تاکو است و حتی اگر طرفدار غذای مکزیکی هم نباشید حتما با این غذا آشنا هستید. تاکوی مکزیکی آنقدر مهم و پرطرفدار است که روز 4 اکتبر به نام روز ملی تاکو نامگذاری شده است! تاکو معادل کلمه ی انگلیسی ساندویچ است و در واقع، تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه ی مکزیکی است. نان تاکو را از آرد ذرت تهیه می کنند و داخل تاکو را می توان با مواد مختلفی پر کرد، از گوشت چرخکرده گرفته تا میگو و سبزیجات پر می کنند. شاید باورتان نشود اما دانشگاه تخمین می زند که تاریخچه ی تاکو به معادن نقره ی مکزیک در قرن 18 برمی گردد. به نظرتان نباید غذایی به این جذابی نامش در بین غذاهای خوشمزه ی جهان باشد؟

تاکو

توفو ؛ dòufu

توفو یک غذای گیاهی است که از شیر سویا درست می شود و آهن بالا و چربی کم و کالری پایینی در خود دارد و در کل ارزش غذایی آن بسیار بالا است. این غذا به شکل سنتی در کشورهای کره، ژاپن و چین با رشته‌ های مختلف و سبزی‌ های فصلی آماده می ‌شود. توفوی سفید که برش می‌ خورد و قطعه‌ قطعه می‌ شود و می ‌تواند جدا سرخ و سوخاری شود یا همراه با سبزیجات در تابه بچرخد، طعم و حالت غذا را دلپذیرتر می ‌کند. توجه داشته باشید که در بعضی از کشورها به آن شیر نارگیل می‌ زنند، بعضی حتما از علف لیمو برای مزه‌ دارکردنش استفاده می ‌کنند یا دانه‌ هایی مثل بادام زمینی و گردوی خرد شده را نیز اضافه می ‌کنند. از آن جایی که درست کردن غذا با توفو بسیار راحت است و البته در زمره ی غذاهای سالم است، توفو نیز در بین غذاهای خوشمزه ی جهان قرار می گیرد.

مرغ با پنیر پارمزان ؛ chicken with Parmesan cheese

این غذای بسیار خوشمزه ی استرالیایی که در بین غذاهای خوشمزه ی جهان قرار گرفته است بی شک بسیار غذایی لذیذ است. این غذای فوق‌العاده در کشور استرالیا از فیله ی مرغ سرخ‌ شده تهیه می ‌شود و در نهایت پنیر پارمیزان را بر آن می‌ افزایند. در هنگام درست کردن این غذا در صورت تمایل می توانید روی هر سینه مرغ مقداری پنیر موزارلا قرار دهید. مراحل پخت این غذا در این صورت مثل پخت با پنیر پارمسان است و تنها پیش از قرار دادن در فر چند ورقه ی پنیر موزارلا روی مرغ های سوخاری قرار می گیرد. شما می توانید این غذای ایتالیایی را با پاستا سرو کنید اما به هر حال می توانید آن را با نان، پوره ی سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده و در کل هر چیزی که طعم جالب را به شما می دهد نیز سرو کنید.

مرغ با پنیر

فلافل ؛ Felafel

فلافل یکی از اعضای فوق العاده خوشمزه و لذیذ غذاهای خوشمزه ی جهان است و به علت سادگی پخت و طعمش، در بسیاری از نقاط جهان به شدن معروف و محبوب است. فلافل در واقع گلوله ی سرخ شده ی نخود و ادویه‌ جات است. این غذا در خاورمیانه خیلی محبوب و مورد علاقه است. کلمه ی فِلافِل برگرفته از کلمه ی فلفل می ‌باشد و اما کلمه ی فلافل در اصل به معنی گلوله نخود می ‌باشد.

پاستا ؛ Pasta

پاستا یک غذای معروف ایتالیایی است که به خاطر طعم خوبش در تمامی جهان فراگیر شده است و به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. و در غذاهای خوشمزه ی جهان قرار گرفته است. پاستا انواع مختلفی دارد و با روش های متنوعی تهیه می شودپاستا را معمولا با سینه ی مرغ، قارچ، آرد گندم، آب مرغ، شیر، پنیر پارمزان، روغن مایع، روغن مایع، فلفل سیاه، نمک و جعفری پخته می شود.

خوراک ماسالا دوسا ؛ Masala dosa

ماسالا دوسا یکی از غذاهای خوشمزه ی جهان است که مربوط به منطقه ی جنوب معمولا پخته می شود. این غذا از پن ‌کیکی نازک، به همراه خمیری که یک شب باید برای تخمیر به آن زمان داد، درست می ‌شود. این خمیر را که از برنج و عدس سفید درست می ‌شود، با سیب زمینی، چاشنی‌ های متفاوت و پیاز پر می ‌کنند. در هند این غذا بیشتر برای وعده ی صبحانه میل می ‌شود و با خوردن آن تا نزدیک ظهر احساس گشنگی نخواهید کرد و اغلب با سس‌ ها و ترشی‌ های متنوع سرو می گردد. در جنوب هند طرز تهیه ی خوراک ماسالا دوسا شهر به شهر متفاوت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان