هجوم ۸ محصول جدید اوپل به بازار در ۲ سال آینده

نسخه‌ی الکتریکی سوپرمینی اوپل که احتمالاً eCorsa نام خواهد داشت دنباله‌روی مدل‌های احتراق داخلی این خودرو بوده و سال آینده معرفی خواهد شد.

هجوم 8 محصول جدید اوپل به بازار در 2 سال آینده

یک سال پس از معرفی برنامه‌ی “سرعت” اوپل، این خودروساز ارائه‌ی محصولات جدید را اعلام کرده است. خودروی جدید کورسا الکتریکی و گرندلند X پلاگین هیبریدی شروع کننده‌ی این موج هستند.


نسخه‌ی الکتریکی سوپرمینی اوپل که احتمالاً eCorsa نام خواهد داشت دنباله‌روی مدل‌های احتراق داخلی این خودرو بوده و سال آینده معرفی خواهد شد.


با توجه به اینکه اوپل/واکسهال هم‌اکنون بخشی از گروه خودروسازی پژو-سیتروئن بوده و پژو نیز به دنبال تولید 208 الکتریکی است بنابراین این احتمال وجود دارد که دو خودرو از برخی قطعات مشترک به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها سود ببرند.


از طرفی گرندلند X را داریم که اولین محصول پلاگین هیبریدی اوپل خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو در سال 2019 و احتمالاً با همان قوای محرکه پژو 3008 هیبرید 4 عرضه شود.

خودروی 3008 هیبرید 4 در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 رونمایی شد و از پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی با دو واحد الکتریکی و قدرت 300 اسب بخاری سود می‌برد. یکی از پیشرانه‌ها در اکسل عقب نصب شده درحالی‌که دیگری در جلو بوده و کل مجموعه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

شاسی‌بلند هیبریدی پژو در این حالت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.5 ثانیه‌ای و محدوده حرکتی 50 کیلومتری در حالت الکتریکی دارد.

جدای از دو خودروی موردبحث، دو محصول دیگر اوپل نیز الکتریکی شده و در سال 2020 عرضه خواهند شد. این خودروها با قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اتحادیه اروپا هماهنگی خواهند داشت.


اوپل همچنین اقدام به ساخت گرندلند X در تأسیسات جدید نامیبیا و برای عرضه در بازار آفریقا خواهد کرد؛ بنابراین این خودروساز محصولات خود را در خارج از اروپا هم می‌سازد.

نهایتاً باید گفت رفتن به زیر چتر حمایتی پژو-سیتروئن تأثیری روی اوپل و واکسهال نداشته چراکه اوپل آلمانی باقی می‌ماند و واکسهال نیز ملیت بریتانیایی خود را حفظ خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان