سیدهادی بهادری با اشاره به برنامه ریزی سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان هوایی کشور، گفت: امروز به علت اعمال تحریم های آمریکا و تغییر سیاست های کلان مسئولان و متولیان شرایط جدیدی را تجربه می کنیم، در شرایط کنونی به علت تحریم ها ناچاریم که برای تأمین هواپیما به سراغ دیگر کشورها برویم.
یکی از کشورهای مد نظر برای خرید هواپیما کشور روسیه است، منتهی سوابق و کارنامه محصولات این کشور در صنعت هوایی، همواره با نگاه منفی دیده می شود که این نگاه در کشورهای دیگر نیز به هواپیماهای روسی وجود دارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از کشورهای مد نظر برای خرید هواپیما کشور روسیه است، منتهی سوابق و کارنامه محصولات این کشور در صنعت هوایی، همواره با نگاه منفی دیده می شود که این نگاه در کشورهای دیگر نیز به هواپیماهای روسی وجود دارد.
وی افزود: یکی دیگر از مسائل مرتبط با موضوع نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور، رویکرد و استراتژی مدیریت جدید این حوزه است، به طوری که در زمان آخوندی، سیاست بر خرید هواپیماهای نو بود که در این رابطه توانستیم حدود 13 فروند هواپیما خریداری کردیم.
بهادری ادامه داد: امروز سیاست وزیر جدید راه و شهرسازی با توجه به اعمال تحریم ها، خرید هواپیماهای دست دوم است، اسلامی معتقد است که هزینه خرید هواپیماهای نو بسیار بالا است و خرید هواپیماهای کارکرده به صرفه خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند که می توان به جای هزینه کرد برای خرید یک هواپیمای نو، چندین هواپیماهای دست دوم را خریداری کنیم، زیرا در دنیا وقتی سن هواپیما از 10 بالا تر می رود، قیمت آن بسیار چشمگیر کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: مجلس علاقه مند است که کشور هواپیماهای نو را خریداری کند، اما امروز وزارت راه با توجیهات اقتصادی به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم است.
وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیما با سن 8 تا 10 سال است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی استاندارد عمر هواپیما در کشورهای جهان حدود 23 سال است و میانگین ناوگان هوایی کشور نیز همین میزان است، حال وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیما با سن 8 تا 10 سال است.