راهنمای تفریحات زمستانی در استانبول

آنهایی که در سفر و گردش با تجربه‌تر هستند، می‌گویند باید به همان جاهایی رفت که مردم بومی می‌روند و بهترین زمان هم وقتی است که از هجوم توریست‌ها کاسته شده باشد

راهنمای تفریحات زمستانی در استانبول

شاید گردش در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های فضای باز استانبول در زمستان جالب به نظر نرسد اما نباید از چندین جاذبه در فضاهای بسته و گرم و راحت غافل شد. به ویژه این که شما بهار و تابستان استانبول را دیده باشید و تنوع برایتان بد نباشد. در ادامه چند جاذبه‌ی جالب برای این که در تور استانبول در پاییز و زمستان از آنها لذت ببرید را معرفی می‌کنیم.

1. نوشیدن شربت ثعلب
ثعلب را از گونه‌ی خاصی از گیاهان به دست می‌آورند و علاوه بر این که در تهیه‌ی انواع دسر و بستی از آن استفاده می‌شود، در ترکیه یک نوشیدنی محبوب به حساب می‌آید. این نوشیدنی از ثعلب پودر شده همراه با شیر تهیه شده و با تزئین دارچین سرو می‌شود. مزه‌ی این نوشیدنی را فراموش نخواهید کرد.

drinking-salep.jpg

2. بازدید از کاخ توپ‌قاپی یا توپکاپی
کاخ توپ‌کاپی یا توپقاپی یکی از مواردی است که بدون شک در سفر به استانبول باید در فهرست بازدیدهایتان باشد. با این که قدم زدن در باغ‌های عثمانی کاخ بسیار لذت بخش است اما زمستان یک فرصت عالی است که بدون ماندن در صف‌های طولانی و بدون ازدحام از تماشای این کاخ لذت ببرید.

کاخ توپکاپی استانبول

3. حمام‌های تاریخی و سنتی استانبول
چه چیزی می‌تواند از یک حمام گرم و سنتی در هوای سرد زمستانی استانبول بهتر باشد؟ بهترین حمام‌های سنتی استانبول قدمتی بیش از 500 سال دارند و اکثرشان توسط معمار معروف دوره عثمانی، معمار سنان طراحی و ساخته‌ شده‌اند. اگر به دنبال یک حمام سنتی درجه یک هستید، می‌توانید بین حمام‌هایی مثل کلیچ علی پاشا، حرم سلطان و ... یکی را انتخاب کنید. بعد از حمام و مشت و مال در استراحتگاه حمام درخواست شربت به خانگی دهید یا از چای به سبک عثمانی لذت ببرید.

حمام‌های تاریخی و سنتی استانبول

4. غذای دریایی در ببک بالیکچی
بعضی از گونه‌های ماهی دریای مرمره منحصر به فرد هستند و در زمستان تنگه بسفر مزه‌ی بهتری هم دارند. اگر به دنبال یک غذای دریایی عالی هستید به ببک بالیکچی استانبول بروید و از منظره‌ی دریایی رستوران لذت ببرید. پیشنهاد ما این است که در منوی رستوران ماهی lufer یا palamut را انتخاب کنید.

ببک بالیکچی

5. خرید در بازار بزرگ استانبول
گرند بازار یا کاپالی‌چاریشی نام قدیمی‌ترین بازار استانبول است. راهروهای باریک این بازار پر از فروشنده‌هایی است که جواهر، ادویه و اشیاء عتیقه می‌فروشند. هرچیز سنتی که به دنبالش هستید تا برای دوستان یا خانواده سوغاتی بخرید را در همین بازار می‌توان پیدا کرد.

گرند بازار

امیدواریم اگر قصد دارید در زمستان به استانبول سر بزنید، حتما این تفریحات را در نظر داشته باشید. شما چه تفریحات دیگری را در زمستان استانبول پیشنهاد می‌دهید؟ منتظر دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع:لست سکند

2121

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان