۹ علت رایج شکست در ازدواج که شاید ندانید!

ازدواج یک مرحله هیجان انگیز زندگی بسیاری از افراد است. اما امروزه متأسفانه تقریبا نیمی از ازدواج ها ناکام هستند. اما دلایل شکست در ازدواج چیست؟

ازدواج یک مرحله هیجان انگیز زندگی بسیاری از افراد است. اما امروزه متأسفانه تقریبا نیمی از ازدواج ها ناکام هستند. هیچکس قادر به پیش بینی موفقیت یا شکست در ازدواج نخواهد بود. اما می توان با آگاهی از علت های رایج و شکست در ازدواج و بررسی دقیق آن ها، درصد موفقیت در ازدواج را بالاتر برد. در ادامه مطلب با 10 علت رایج شکست در ازدواج با مجله خواندنی ها همراه شوید.

 

ازدواج ناموفق

 

1. عدم تحقیق کافی

ما فکر می کنیم که ازدواج کار سختی نیست و مهارت خاصی لازم را ندارد. اما سخت در اشتباه هستید. برای ازدواج حتما باید تحقیق های کافی را به خصوص درباره احساسات خود و شریک زندگی آینده انجام دهید. فقط درگیر بعد مالی ازدواج نشوید. همانطور که برای کارهای دیگر وقت صرف می کنید، برای ازدواج نیز زمان کافی را اختصاص دهید.

 

2. عدم بلوغ یکی از دو نفر

نارسایی احساسی و عدم بلوغ موضوعی است که باید قبل از ازدواج آن را مورد بررسی قرار داد. دوست داشتن کسی و پیشنهاد دادن به او برای ازدواج مطلقا ملاک و معیار درستی نخواهد بود. مگر اینکه شما به لحاظ احساسی آمادگی برقرار کردن یک ارتباط واقعی را به عنوان یک فرد بالغ کامل داشته باشید. بنابراین عجله نکنید.

 

3. گذشت نکردن

مسائلی مانند بحث، دعوا و تنش حتما در زندگی مشترک هر فردی اتفاق خواهد افتاد. در برخی جاها، اعتماد و احساسات طرفین آسیب خواهد دید. اما مهمترین نکته پس از هر کشمکش در زندگی مشترک، توانایی بخشش و فراموش کردن است. ممکن است برای بخشش طرف مقابل در موارد پیچیده نیاز به زمان و حتی مشاوره داشته باشید، اما آرامش آینده خود را با موضوعات کوچک تباه نکرده و به سرعت فراموش کنید.

 

شکست در ازدواج

 

4. فراموش کردن دوستی

اکثر افراد پس از ازدواج رابطه دوستی خود را فراموش می کنند و زیر فشار روانی عنوان زن و شوهری قرار خواهند گرفت. به یاد داشته باشید که شما دو نفر برای اولین بار دوست بودید! این نکته بسیار حائیز اهمیت است که برای دوست داشتن نیاز به دوستی بیشتر خواهید داشت. بنابراین نکات پنهان دوستی خود را یافته و آن ها را تقویت نمایید.

 

5. انتظارات نابرابر

هنگامی که دو نفر زندگی مشترک خود را در زیر یک سقف آغاز می کنند، شاید انتظارات نابربرای را از یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال مرد باید به عنوان نان آور و زن به عنوان خانه دار تلقی گردد. در هر صورت برای هر انتظاری باید با یکدیگر گفتگو کرده و این ناهمگونی در شروع زندگی خود را سریعا برطرف نمایید. چون این انتظارات قطعا منجر به دلخوری هایی خواهد شد.

 

6. ناتوانی در توافق

در زندگی مشترک چالش ها و مسائل مختلفی اتفاق خواهد افتاد. توانایی مذاکره و ملاقات با رعایت اعتدال و بی طرفی، بخش بزرگی از ازدواج است. اگر مایل نیستید برای هر مساله ای گفتگو کرده و به راه حل مناسبی برسید، احتمالا جاده طلاق را در پیش خواهید گرفت. 

 

شکست در ازدواج

 

7. فشار فرهنگی یا اجتماعی

این نوع از ازدواج ها به دلیل فشارهای فرهنگی یا اجتماعی زیاد اتفاق می افتد. ممکن است خانواده شما درخواست ازدواج با شخصی را به دلیل سطح فرهنگی مناسب داشته باشید. اما می دانید که هیچگونه ارتباط احساسی با ان فرد ندارید. اما به دلیل خوشحال کردن آن ها قبول می کنید. در واقع بدانید که با این کار فقط زمان را از دست داده اید. چون به دلیل کوتاه آمدن، قادر به برگرداندن شرایط به قبل از ازدواج به این زودی ها نخواهید بود.

 

8. عدم شناخت کافی از خود

علی رغم اینکه دوست داشتن کسی برای ازدواج  به اندازه کافی مهم است، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین حس شناخت واقعی از خودتان شود. فراموش نکنید مهمترین نکته قبل از هر تصمیم گیری برای ازدواج، شناخت صحیح و درست خودتان است. علایق، احساسات، انتظارت و ... می تواند کمک شایانی در انتخاب شما داشته باشد.

 

9. اولویت دادن به کار اضافی به جای ارتباط اضافی

شناخت واقعی و کامل زن و شوهر پس از ازدواج به وجود خواهد آمد. بنابراین هرچه قدر آن ها زمان بیشتر را با هم سپری کنند، آرامش بهتری را در آینده خواهند داشت. بنابراین به جای تمرکز بیش از حد بر روی کارهای اضافی و مسائل مالی، بهتر است اوقات بیشتری را در جاهای مختلف و کنار یکدیگر بگذرانید. مطمئن باشید که این زمان را هدر نداده و نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان