نخستین قرارداد آتی سبد سهام در بورس تهران رونمایی شد

نخستین معاملات قراردادهای آتی سهام در بورس تهران صبح امروز(یکشنبه) با حضور رئیس سازمان بورس و مدیران بازار سرمایه آغاز به کار کرد.

نخستین قرارداد آتی سبد سهام در بورس تهران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، نخستین قراردادهای آتی سبد سهام بر روی 30 شرکت بزرگ در بورس اوراق بهادار تهران، صبح امروز(یکشنبه) با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و جمعی از مدیران، کارگزاران و کارشناسان بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) شروع به کار کرد؛ و هم زمان قراردادهای آتی سبد سهام بر روی 7 صنعت پربیننده بازار سهام نیز معاملات خود را آغاز شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای این مراسم گفت: قراردادهای آتی سبد سهام ابزار مهمی برای تعادل‌بخشی و ایجاد فرصت در بازار سهام بوده و می‌تواند به منظور مدیریت ریسک برای اشخاص به کار گرفته شود.

شاپور محمدی افزود: قراردادهای آتی سبد سهام، آزادی عمل بیشتری برای معامله‌گران ایجاد می‌کند، بر این اساس سازمان بورس مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری ارکان بازار سرمایه تلاش خواهد کرد تا پایان سال ابزار قراردادهای فروش استقراضی را در کمیته فقهی به تصویب برساند و پس از آن نیز قراردادهای وارانت در بازار راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان این که به این ترتیب مجموعه ابزارهای مالی بازار سرمایه با راه‌اندازی این دو ابزار جدید تکمیل خواهد شد، اذعان داشت: تنوع ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه ایران، صکوک، اوراق اجاره، اوراق جعاله و اوراق وکالت، اوراق منفعت و دیگر ابزارهای مالی را شامل می‌شود؛ ضمن این که در حال حاضر اوراق مالی بیمه‌های اتکایی نیز در دست بررسی است که می‌تواند به تنوع بخشی بیشتر ابزارهای مالی در بازار سرمایه کمک کند.

رئیس سازمان بورس همچنین با اشاره به توسعه نهادهای مالی به 650 شرکت مختلف اضافه کرد: بخشی این نهادهای مالی کارگزاری‌ها، شرکت‌های سبدگردان، مشاور سرمایه‌گذاری و دیگر نهادهای مالی را شامل می‌شوند که به لحاظ عملیاتی با توسعه نهادهای معاملاتی تکامل خواهند یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان