برگزاری مسابقه ی دوی ژئوپارک تریل قشم در ۲۱ بهمن ماه

مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم دقیقا پارسال در همین زمان ها بود که برگزار شد و در کمال تعجب، مورد استقبال خیلی ها قرار گرفت

برگزاری مسابقه ی دوی ژئوپارک تریل قشم در 21 بهمن ماه

مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم دقیقا پارسال در همین زمان ها بود که برگزار شد و در کمال تعجب، مورد استقبال خیلی ها قرار گرفت. سری های اول این مسابقات در جزیره ی قشم برگزار شد و تبدیل به یکی از مسابقات خیلی جالب و بسیار هیجان انگیز گروهی شد. جالب است درباره ی این مسابقه در همین ابتدای امر بدانید که همه ی افراد با هر سابقه ای اجازه ی شرکت در این مسابقه را دارند. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، تاریخچه ی مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم و شرایط و اخبار تا به این لحظه منتشر شده از این مسابقه را به اتفاق یکدیگر مرور کنیم.

مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

اطلاعات کلی مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

این سری مسابقات را گروه ژئوپارک تریل و داوود شیرخانی که قهرمان بین‌المللی اسکای رانینگ که در واقع مساقه ی دو در ارتفاع بالای 2 هزار متر است، برای اولین بار افتتاح کردند. امسال این مسابقه در تاریخ 21 بهمن ماه و برای چندمین بار برگزار می گردد. یکی از فلسفه هایی که درباره ‌ی برگزاری این مسابقه وجود دارد این است که؛ مسابقه دوی طبیعت در واقع انگیزه ‌ای شده تا تنها ژئوپارک جهانی ایران در قشم نیز بیشتر معرفی شود.

حدود 192 نفر در دوره ی اول مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم شرکت کردند و سال های بعد نیز بیش از 280 نفر نیز ثبت‌ نام کرده ‌اند و امسال نیز پیش ‌بینی می‌ شود که از این مسابقه همچون سال های گذشته، استقبال زیادی به عمل بیاید. استقبال از این مسابقه در طول دوره ی گذشته و با توجه به حضور متقاضیان و علاقمندانی که از دو جزیره ی قشم و هنگام برای شرکت دراین مسابقه اقدام می ‌کنند، پیش بینی ‌تعداد شرکت ‌کننده ‌های این دوره را به 350 نفر رسانده.

تاریخچه ی برگزاری مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

شعار این مسابقه با دویدن کشف کن است که در شبکه های مجازی همچون اینستاگرام، شما می توانید با استفاده از #با_دویدن_کشف_کن آن را پیگری نمایید. این شعار، فلسفه‌ ی برگزاری مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم را نشان می‌ دهد.

اگر درباره ی نام این مسابقه کنجکار هستید باید بگوییم که این اسم به صورت مستقیم به معنی دو در طبیعت و خارج از جاده است. این مسابقات در نهایت به اهتمام گروه ژئوپارک تریل (GeoParkTrail) برنامه ریزی شده است. مسیرهای منتخب برای شرکت کنندگان معمولا از جاده‌ های تاریخی فراموش ‌شده، دره‌ ها و تنگه‌ های رسوبی چند میلیون ساله و آبگیرهای جزیر ه‌ی اسرارآمیز قشم انتخاب می‌ شوند.

آقای شیرخانی درباره ی این مسابقات می گوید که: این رویداد هم برای ایرانی ها جذاب است و هم برای کسانی که تابعیتی خارجی دارند جالب است. وقتی برای اولین دوره در حال انتخاب و طراحی مسیر این مسابقه بودیم، برای بومی‌ ها عجیب بود زیرا این نقاط را خیلی ها نمی ‌شناسند.

آیا می دانستید که...

البته این را باید بدانید که کمتر کسی حتی در جزیره وجود دارد که این مسیرها را رفته باشد و علتش هم این است که این مسیرها، ماشین‌ رو نیستن دو همین هم بخش جذاب ماجرا بود زیرا حتی خیلی از محلی ها هم از این مسیرها اطلاع نداشتند.

ایشان در ادامه از تجربه ی برگزاری این مسابقات در دور اول و برخوردشان با شرکت کنندگان خارجی گفتند که: سال پیش دونده ‌های خارجی می ‌گفتند که انگار در مریخ راه می ‌رویم! به صورت کلی آن ها از حضورشان در این محیط بسیار لذت بردند. ما امیدواریم که امسال هم همین شرایط پیش بیاید. آقای شیرخانی درباره ی شرکت بانوان در این سری مسابقات اعلام کرده اند که: برای شرکت و حضور بانوان در این مسابقه هیچ مشکل و محدودیتی وجود ندارد کما این که در سال های گذشته بیش از 50 درصد شرکت کنندگان را بانوان ورزشکار تشکیل دادند.

به گفته ی مسئولین برگزاری مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم تفاوت مسابقه ی این مسابقه در هر سال نسبت به سال های گذشته، مطابقت داشتن با استانداردهای جهانی است که زمان زیادی برای آماده ‌سازی مسیرها و کسب استاندارد جهانی برای این مسابقه و مسیرهایش نیز صرف شد. به هر حال، چون مسیرهای مسابقه ‌های بین ‌المللی قوانین جهانی دارند، مسائل مهمی بود که باید رعایت شود.

مسابقه ی دوی ژئوپارک

آیا می دانستید که…

آیا می دانستید که مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم اولین مسابقه ی ایرانی عضو موسسه ی جهانی تریل رانینگ ITRA و از جمله مسابقه‌ های دارای امتیاز ورودی به اولترا تریل مونبلان UTMB است؟ با توجه به امتیازات و قوانین جهانی، حضور در این مسابقه ی مطرح دنیا به 6 امتیاز مورد تایید ITRA نیاز دارد که باید آن را از مسابقه های استاندارد کسب کرد. هم اکنونن این مسابقه نیز با این که تنها کمتر از 5 دوره از آن برگزار شده است، با دارا بودن این شرایط که با شرکت در 30 کیلومتر آن یک امتیاز و 60 کیلومتر آن 3 امتیاز برای شرکت کننندگان دارد، از جمله ی این مسابقات است. دقیقا به همین خاطر است که رنکینگ جهانی مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم تبدیل به انگیزه ‌ای قوی برای دوندگان برتر دنیا به منظور کسب امتیاز ورودی به مسابقه ‌های بزرگ تر به شمار می‌ آید.

باید بدانید که با وجود این که بیش از 1 ماه به شروع این مسابقات باقی مانده است، اما تا به الان بیش از 10چندین نفر و علی الخصوص خارجی ها برای شرکت در آن اقدام نموده اند؟ باید بدانید که در راه برگزاری این مسابقات مشکلاتی هم وجود داشت اما مزیت های برگزاری ان آن قدر زیاد بود که در نهایت برگزارکنندگان این مسابقات، تمام عزم خود را برای برگزاری این مسابقه ی جذاب به کار بستند.

آیا می دانستید که مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم تنها یک مسابقه نیست؟ در حاشیه ی برگزاری این مسابقات، کارگاه های آموزشی مختلف، موسیقی محلی، یوگا و بازدید از آثار طبیعی جزیره برای شرکت کنندگان و تماشاگران وجود دارد و فرصتی مغتنم برای معرفی جزیره به گردشگران داخلی و خارجی جزیره ی قشم است؟

به این نکات توجه کنید

به این نکات توجه کنید

  • اگر سابقه ی حضور در این مسابقات را دارید، امسال دوباره ثبت نام کنید زیرا، نام کاربری و رمز عبور سری های گذشته برای شما کار نخواهد کرد.
  • حتما نام خود را به انگلیسی و با تلفظ صحیح وارد نمایید.
  • قوانین و مقررات مسابقه را با دقت مطالعه کنید.
  • اگر بعد از ثبت نام، اسم شما در لیست شرکت کننده ها وارد نشد این بدان معنی است که ثبت نام و پرداخت به درستی انجام نشده و باید دوباره ثبت نام صورت بگیرد.
  • اطلاعات کامل مسیر که شامل نقشه و پروفایل شیب و فایل gpx مسیر است بر روی سایت ژئو پارک تریل موجود است.
  • برای سهولت شما، هرگونه اطلاعات مربوط به سفر به قشم و آخرین اخبار برای اطلاع شما در این سایت موجود است.
  • اگر می خواهید تنها تماشاچی این رویداد باشید، شرایط را از سایت ژئوپارک مطالعه بفرمایید.
قشم
  • اگر شما نمی خواهید که در این مسابقه شرکت کنید، اما دوست دارید که در روند برگزاری مسابقه به صورت داوطلبانه به تیم ژئو پارک کمک کنید؛ می توانید آمادگی خود را با ارسال ایمیلی به این گروه اعلام نمایید تا آن ها با شما وارد مذاکره شوند و در صورت لزوم از کمک شما استفاده کنند.
  • همانطور که قبل تر هم گفتیم، برای شرکت در این مسابقه یا بودن در این سفر لازم نیست دونده باشید. شما می توانید تا تنها راه بروید و از طبیعت زیبای ایران و جزیره ی قشم لذت ببرید.
  • در مورد اطلاعات تهیه ی بلیط هم می تونید به سایت مسابقه رجوع نمایید.
  • شما می توانید تا عکس ها و خاطرات سفر خود را برای برگزار کنندگان این مسابقه ارسال نمایید.

تاریخچه ی برگزاری مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

ایده ی اولیه ی شکل ‌گیری این مسابقه در سال 2013 و پس از شرکت در transalpinerun به مسافت 260 کیلومتر که یکی از معتبرترین مسابقات تریل رانینگ اروپا است، شکل گرفت. چیزی که باعث ایجاد انگیزه برای شکل گیری این مسابقه شد، حس و حال خوب دوندگان، انرژی حاکم بر فضا، طبیعت بکر و زیبا و البته نظم بیش از حد برگزاری این مسابقه بود. در حال حاضر، مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم یکی از موفق ‌ترین و بزرگ ترین این مسابقات در سراسر دنیا است و به عنوان اولین مسابقه ی ایرانی که موفق به دریافت تاییدیه ی فدراسیون جهانی و گرفتن امتیاز ورودی مسابقه مون‌ بلان شده، شناخته می شود.

اطلاعات کلی مسابقه ی دوی طبیعت ژئو پارک تریل قشم

در انتها لطفا توجه داشته باشید که بیشتر اطلاعات بیان شده متعلق به دوره های قبل می باشد و آخرین اطلاعات به روز شده متعلق به دوره های گذشته می باشد و آخرین اطلاعات برای شرایط برگزاری این دوره متعاقبا در سایت این مسابقه اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان