نکات استفاده از کنسرو در سفر

همچنان که استقبال از سفر و البته طبیعت گردی بالا می روند، بحث آشپزی در طبیعت نیز بیشتر به میان می آید

نکات استفاده از کنسرو در سفر

استفاده از کنسرو در سفر

همچنان که استقبال از سفر و البته طبیعت گردی بالا می روند، بحث آشپزی در طبیعت نیز بیشتر به میان می آید. با افزایش میزان سفرهای طبیعت گردی و تور های گروهی یا انفرادی چه به درون طبیعت و چه به کشورهای مختلف، اهمیت غذا بیشتر خود را نشان می دهد. با این حال گاهی افراد برای اینکه بار سبک تری برای سفر خود ببندند یا از دردسرهای آشپزی خود را خلاص کنند، کنسرو تهیه می کنند. مجله الی گشت برای آن دسته از گردشگرانی که علاقه مند به استفاده از کنسرو در سفر هستند، مطلب زیر را آماده نموده و نکاتی که باید در این باره رعایت کنید را بیان می نماید.

نکات استفاده از کنسرو در سفر

چرا استفاده از کنسرو در سفر بسیار پر طرفدار است؟

بیشتر افرادی که از خوردن غذاهای آسیایی و طعم این غذاها خوششان نمی آید یا حتی افرادی که برای چند روز به کمپینگ در طبیعت می روند، برای غذای خود به سراغ کنسروها می روند. کنسروها محصولات متنوعی در فروشگاه ها هستند که تمام مواد غذایی گیاهی و حتی گوشتی را در بر می گیرند.

  • محل نگهداری کنسروها

یکی از خوبی های استفاده از کنسرو در سفر این است که این قوطی ها نیاز به یخچال ندارند. یعنی نباید در مکانی سرد همانند یخچال گذاشته شوند یا یخ بزنند. در نتیجه برای سفر های طبیعت گردی و یا سفر های طولانی بسیار مناسب هستند و در صورتی که هنوز تا تاریخ انقضا آن ها زمان زیادی مانده باشد، خراب نمی شوند. کنسروها را به راحتی در دماهای معمولی تا چندین روز و هفته می توانید نگهداری کنید. با این وجود دقت داشته باشید که اگر به مناطق بسیار گرم و مرطوب سفر می کنید، سعی کنید که کنسروها را مخصوصا کنسروهای ماهی و گوشت را در مکان های خنک و نه چندان گرم نگه دارید. هرچند یخچال نیاز ندارید.

استفاده از کنسرو در سفر
  • عدم نیاز به ظرف های نگهدارنده غذا

از دیگر مزیت هایی که استفاده از کنسرو در سفر برای طبیعت گردها و مسافران دارد، راحتی حمل و نقل از کنسروهاست. کنسروها خود دارای بسته بندی و ظرف هستند. در نتیجه تنها با خرید کنسروی، آن را درون کیفتان می اندازید و با خود حمل می کنید. برای استفاده از کنسروها در سفر نیازی به خرید بسته های غذایی دیگر یا ظرف های غذای جداگانه ندارید. در نتیجه صرفه اقتصادی در چنین مواردی از جمله پر طرفدار شدن استفاده از کنسرو در سفر است. دیگر کوله و کیفتان پر از ظرف های بزرگ نگه دارنده مواد غذایی نمی شود. هر کنسروی می تواند به تنهایی یه وعده غذای کامل باشد و نیازی به مواد دیگر نداشته باشد.

  • امکان خرید کنسرو در همه نقاط دنیا

انواع کنسروها در قوطی های مختلف آلومینیومی و در اندازه های مختلف پیدا می شوند. این قوطی ها را در هر جایی از دنیا می توانید پیدا کنید. حتی در دورافتاده ترین روستاهای ایران نیز می توانید کنسرو بخرید و آن را به درون کوله و چمدانتان بیندازید. تنها کافیست که به درون فروشگاهی قدم بگذارید تا تنوعی از کنسروها را ببینید. شاید بسیاری از کنسروها حتی برایتان جدید باشد. با نگاه به عکس روی کنسرو متوجه ماده غذایی درون آن می شوید. اگر به کشورهای آسیای شرقی سفر می کنید و از خوردن غذاهای تایلندی سیر شده اید یا اینکه ذائقه تان با غذاهای این کشورها جور در نمی آید، می توانید به راحتی از کنسرو در طول سفرتان استفاده کنید. هر چند ما به شما توصیه می کنیم که لذت خوردن غذاهای محلی یا غذاهای خیابانی را در کشورهای مختلف از دست ندهید. چرا که یکی از لذت های سفر، غذا خوردن در رستوران ها یا خیابان های شلوغ آن کشورهاست. به جای اینکه به هتل برگردید و کنسرو خود را گرم کنید، از غذاهای خوشمزه و متنوع آن شهرها سفارش دهید!

  • تنوع در کنسروهای موجود در بازار

از دیگر مزایای استفاده از کنسروها، تنوع کنسروها در بازار و فروشگاه هاست. تقریبا می توانید کنسرو هر ماده غذایی و سبزیجات را در فروشگاه ها پیدا کنید. تصور کنید که برای تهیه غذایی در هر کشور یا طبیعتی هر غذایی که دلتان بخواهد می توانید درست کنید. تنها کافیست که کنسرو مواد غذایی خود را خریداری کنید. کنسرو سبزیجات مورد نظرتان را بخرید و با یک کنسرو گوشت همانند کنسرو ماهی یک غذای کامل تهیه کنید. حتی در ایران می توانید جدیدا کنسرو غذاهای محلی همانند قرمه سبزی و .. را پیدا کنید. تصور کنید که به درون طبیعت قدم گذاشته اید و تنها با گرم کردن قوطی کنسرو می توانید قرمه سبزی بخورید!!!

خرید کنسرو در سفر
  • راحتی حمل کنسروها

هر چند که بهتر است کنسروها را ابتدا درون پلاستیکی قرار دهید و سپس درون کوله پشتی یا چمدان خود بگذارید. با این حال اگر مراقب کوله پشتی خود باشید و اتفاقی برای کوله و چمدانتان نیفتد، هیچ اتفاقی برای کنسروها نیز نمی افتد. احتمال سوراخ شدن کنسروها و باز شدن در آن ها بسیار کم است. پس با خیال راحت می توانید آن ها را با خود حمل کنید.

  • آماده سازی سریع و آسان

برای استفاده از کنسرو در سفر به همه افراد توصیه می شود که کنسرو را حداقل به مدت 20 دقیقه درون آب بجوشانند و پس از آن مصرف کنند. تنها به یک اجاق گاز و ظرفی پر آب برای قرار دادن کنسرو در آن نیاز دارید. در نتیجه برای چنین غذایی، وسایل اندکی نیاز است. می توانید از هر آبی که در اطرافتان هست همانند آب رودخانه برای جوشاندن کنسرو استفاده کنید. همچنین اگر عاشق آشپزی در طبیعت هستید، با استفاده از کنسرو در سفر مدت زمان پخت را کوتاه می کنید. می توانید از سبزیجات کنسرو شده در کنار غذای خود استفاده کنید. این سبزیجات پخته هستند و نیازی به پختن مجدد آن ها، ندارید. تنها کافیست که کنسرو را برای چند دقیقه بجوشانید و پس از 20 دقیقه غذای شما حاضر است. با اینکه استفاده از کنسروها آسان است اما بیشتر طبیعت گرد ها و گردشگران ترجیح می دهند که از کنسروها استفاده نکنند و به سراغ مواد غذایی ارگانیک و سالم تر آن منطقه بروند. با این حال برای احتیاط توصیه می کنیم که برای یک تا دو وعده کنسرو به همراه داشته باشید. همیشه در طبیعت امکان آشپزی ندارید.

گاهی آنقدر خسته شده اید که نمی توانید آتش روشن کنید و آشپزی کنید. در این مواقع کنسرو می تواند شما را از گشنگی و خستگی نجات دهد. همچنین ممکن است پس از چند روز، مواد غذایی همراهتان تمام شود. در نتیجه به همراه داشتن کنسرو نجات موهبتی است. همواره خود را برای شرایط اضطراری آماده کنید. در خیلی از طبیعت ها و حیات وحش برای دور نگه داشتن حیوانات می توانید از کنسروهای سبزیجات و کنسروهایی که عطر و بوی خاصی ندارند، استفاده کنید.

راحتی استفاده از کنسرو در سفر

معایت استفاده از کنسرو در سفر

البته استفاده از کنسروها همانطور که مزایای بسیاری دارند، معایب دیگری نیز دارد. این معایب بسته به مکانی که به آن سفر کرده اید متفاوت است. بعضی از ایرلاین ها و کشورها قوانین خاصی برای ورود محصولاتی همانند کنسروها به کشورهایشان دارند. بهتر است که قبل از اینکه از ایران کنسرو بخرید و سوار هواپیما شوید، از این قوانین مطلع شوید. ممکن است که بعضی از ایرلاین ها به شما اجازه حمل کنسرو ها را ندهند. در این صورت بهترین کار برای سفرهای خارجی برای افرادی که ذائقه خاص دارند و نمی توانند از غذاهای محلی آن کشور سفارش دهید، خرید کنسرو در کشور مقصد است. زمانی که به مقصد رسیدید به یک مغازه و فروشگاه بروید و مواد غذایی یا کنسرو مورد نظر خود را خریداری کنید.

اگر طبیعت گرد هستید و استفاده از کنسرو در سفر به طبیعت را می پسندید، یادتان باشد که پس از باز کردن در کنسرو تنها همان وعده می توانید از آن استفاده کنید و بهتر است که در یک وعده تمام محتویات درون کنسرو را بخورید. پس از باز کردن در کنسرو اگر بخواهید در وعده های بعدی از ان استفاده کنید باید محتویات درون کنسرو را به داخل ظرفی نگهدارنده ریخته تا بتوانید با خود حمل کنید. اگر به صورت گروهی سفر می کنید، برای هر وعده و برای دو نفر، یک کنسرو همانند کنسرو ماهی یا کنسروهایی مانند مواد ماکارونی و کنسروهای غذایی کفایت می کند.

استفاده از کنسرو در سفر و طبیعت گردی

یکی دیگر از معایب استفاده از کنسروها، تولید زباله است. زمانی که شما از ظرف های نگهدارنده غذا استفاده می کنید، پس از شستشو می توانید دوباره از آن ظرف ها استفاده کنید اما کنسروها را باید دور بریزید. پس از استفاده از کنسرو در سفر و طبیعت، قوطی را جمع نموده و با خود از طبیعت خارج کنید. وجود قوطی های کنسروی غذا درون طبیعت نه تنها باعث آلودگی محیط می شوند بلکه ممکن است برای حیوانات نیز خطرناک باشد. بوی کنسروهای غذا حیوانات را به سمت خود می کشاند و اگر حیوانی سرش را دون قوطی کنسرو کند می تواند باعث بریده شدن بدن آن حیوان شود. حتی ممکن است حیوانات بزرگتر این قوطی های فلزی را بخورند که در نتیجه باعث مرگ آن ها شود. پس بدون گذاشتن هیچ ردی از خود طبیعت را ترک کنید.

اگر به مناطقی از طبیعت که خرس دارد می روید، با خود کنسرو میوه های شیرین یا کنسرو ماهی نبرید.

نکات خرید کنسرو

  • در هنگام خرید کنسروها نباید قوطی آن متورم و یا زنگ زده نباشد، زیرا این علامت، نشان دهنده فاسد شدن آن کنسرو است.
  • هنگام خرید از کنسروهایی که قوطی آن سوراخ شده است، نخرید.
  • بعد از بازکردن درب قوطی، بهتر آن است که محتویات آن را درون ظرفی دیگر بریزید و سرو کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان