ماهان شبکه ایرانیان

قوی‌تن: برای جشنواره‌ها فیلم نساختم و نمی‌سازم

خبرگزاری میزان: کارگردان فیلم رویای سهراب گفت: من در جشنواره به چیزی معتقدم که شاید برای بقیه قابل قبول نباشد و آن اینکه از نظرم عدم انتخاب رویای سهراب نه دست هیات انتخاب و نه دست گروه تولید بود و لابد صلاح بر این بوده که این فیلم در جشنواره حضور نداشته باشد.

علی قوی‌تن نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلم "رویای سهراب" بعد از عدم انتخاب در جشنواره فیلم فجر گفت: در حال حاضر با تمام قدرت مراحل پایانی پس از تولید همچون صداگذاری و جلوه‌های ویژه و موسیقی فیلم را انجام می‌دهیم.

وی در همین راستا ادامه داد: بعد از نرسیدن فیلم به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با حوصله و آرامش کار‌ها را جلو می‌بریم و به گمانم تا چهل روز آینده فیلم آماده اکران شود. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این فیلم در ابتدا یک اکران خصوصی خواهد داشت و پس از آن برای اکران عمومی در سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کارگردان فیلم "رویای سهراب" دلیل پذیرفته نشدن فیلمش را در جشنواره فیلم فجر اینگونه شرح داد: من فکر می‌کنم شاید ما در زمان مناسبی که جشنواره تعیین کرده بود اثر به دبیرخانه نرساندیم و فیلم به دلیل شرایط و مقررات حاکم بر جشنواره رد شده است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: متاسفانه ما فیلم کمی دیرتر از وقت معمول به دبیرخانه تحویل دادیم، اما در مجموع این را می‌گویم که رویای سهراب با مقررات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مطابقت نداشت و این توفیق نصیب ما نشد تا فیلم را در جشنواره رونمایی کنیم. من در جشنواره به چیزی معتقدم که شاید برای بقیه قابل قبول نباشد و آن اینکه از نظرم عدم انتخاب رویای سهراب نه دست هیات انتخاب و نه دست گروه تولید بود و لابد صلاح بر این بوده که این فیلم در جشنواره حضور نداشته باشد.

کارگردان فیلم "پل سفید" درباره تاثیر جشنواره فیلم فجر بر بدنه سینمای ایران افزود: در طول سالیان گذشته جشنواره فیلم فجر سینمای ایران را همراهی کرده است. این جشنواره محلی برای دور هم جمع شدن فیلمسازان و رقابت آن‌ها با یکدیگر است. من این‌ها را بد نمی‌دانم و از نظر اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: همه اتفاقات جشنواره فیلم فجر خوب است، اما من هیچ وقت برای جشنواره و دیده شدن فیلمم در جشنواره اثری را تولید نکرده‌ام. من فیلم را برای تماشای مردم ساخته‌ام. فیلم می‌سازم تا در جامعه تاثیرگذار باشد و نه اینکه صرفاً معطوف به جایزه و جشنواره باشم.

قوی‌تن مخاطب را مهمترین اصل سینما دانست و خاطرنشان کرد: همواره می‌خواهم تا فیلمم را برای مردم بسازم. به عنوان مثال در رویای سهراب قصد داشتم اطلاعاتی را درباره یک شاعر فوق العاده به مردم بدهم. این روند همواره در آثار من تکرار شده و در فیلم جدیدم هم تاثیرگذاری در جامعه نقطه هدف اصلی من است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان