خاصیت شلغم خام بیشتر است یا پخته؟

با شروع فصل سرما، سرماخوردگی مهمترین سوغات طبیعت است و شلغم چه بصورت پخته که معمولا بوی آن برایمان غیر قابل تحمل است و چه به شکل خام، نقش مهمی در درمان این بیماری به ظاهر ساده اما همه گیر دارد. در ادامه بیشتر با خواص و موارد مصرف این درمانگر طبیعی آشنا می شویم. برای حفظ خواص سبزیجات بهتر است تا آنها را بصورت خام مصرف کنیم. چون شلغم سرشار از ویتامین C هست بهتر است.

ا شروع فصل سرما، سرماخوردگی مهمترین سوغات طبیعت است و شلغم چه بصورت پخته که معمولا بوی آن برایمان غیر قابل تحمل است و چه به شکل خام، نقش مهمی در درمان این بیماری به ظاهر ساده اما همه گیر دارد. در ادامه بیشتر با خواص و موارد مصرف این درمانگر طبیعی آشنا می شویم.

شلغم را خام بخوریم یا پخته؟

برای حفظ خواص سبزیجات بهتر است تا آنها را بصورت خام مصرف کنیم. چون شلغم سرشار از ویتامین C هست بهتر است تا برای حفظ این خاصیت، از آن به شکل خام در سالاد یا مثل بوته ی پیاز یا ترب در کنار غذا استفاده شود. برای کسانی که به علت مشکلات معده نمی توانند از شلغم خام استفاده کنند، بخارپز کردن و اضافه کردن شلغم در اواخر زمان پخت غذا باعث حفظ خواص بی شمار آن می شود. بنابراین مصرف شلغم چه بهصورت خام و چه پخته بسیار مفید است فقط برای دریافت بیشتر ویتامین c بهتر است تا آن را خام مصرف کنیم.

خواص شگفت انگیز شلغم برای سلامتی

*سرشار از ویتامین C و آنتی بیوتیک قوی در درمان سرماخوردگی

*تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت قوای جنسی و افزایش دهنده ی اسپرم

*بهبود سلامت قلب

*ضد التهاب و مؤثر درمان امراض پوستی

*ضد سرطان بعلت خاصیت آنتی اکسیدانی

*بهبود سلامت پوست و مو

*تقویت چشم و بینایی

*تقویت استخوان ها بعلت داشتن کلسیم و موثر در درمان آرتروز و رماتیسم

*سرشار از فیبر و کم کالری درنتیجه موثر در کاهش وزن

*سرشار از آهن و موثر در درمان کم خونی

خاصیت شلغم خام بیشتر است یا پخته؟

خاصیت شلغم برای سرماخوردگی با ترکیب شلغم و عسل

عسل و شلغم دو آنتی اکسیدان قوی هستند که ترکیب این دو برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است. برای استفاده ی مفید و موثر از شلغم خام بهتر است تا بعد از جدا کردن ریشه و ساقه با ایجاد حفره نسبتا عمیقی مقداری عسل داخل شلغم بریزید و پس از به آب افتادن آن را بنوشید و بوته ی شیرین و خوش طعم آن را با غذا یا به شکل پخته مصرف کنید.

بهتر است تا از بوته های کوچکتر شلغم استفاده کنیم

سوپ یا آش شلغم به همراه سایر مخلفاتی که در پخت انواع سوپ ها یا آش استفاده می شود در درمان سرماخوردگی بسیار مفید است همچنین برای باز شدن مجاری تنفسی و پاکسازی سینوس ها بخور شلغم مؤثر و مفید خواهد بود. همچنین اگر با بوی شلغم پخته مشکلی ندارید می توانید از شلغم آب پز شده به همراه مقداری نمک برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید یا به کمک دستگاه آب میوه گیری از شلغم نوشیدنی تهیه کنید و برای درمان سرماخوردگی مصرف کنید همچنین غرغره کردن آب شلغم برای درمان گلودرد هم مفید خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان