سفر به استانبول در بهترین زمان و با کمترین هزینه

استانبول به عنوان بزرگترین شهر گردشگری ترکیه و مهمترین شهر این کشور در سال های اخیر مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته و البته درصد زیادی از این گردشگران را مسافران ایرانی تشکیل می دهند

استانبول به عنوان بزرگترین شهر گردشگری ترکیه و مهمترین شهر این کشور در سال های اخیر مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته و البته درصد زیادی از این گردشگران را مسافران ایرانی تشکیل می دهند. در واقع طبق آمارها استانبول ترکیه، اولین مقصد سفر خارجی ایرانیان محسوب می شود. در ادامه روش ها و نکاتی را در مورد سفر به ترکیه و شهر استانبول بیان می کنیم تا بتوانید در بهترین زمان و با کمترین هزینه به این شهر زیبا سفر کنید. 

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی از سال است؟

بهترین زمان سفر به استانبول از جهات مختلف قابل بررسی است. در برخی از فصل ها و ماه های سال بهترین شرایط آب و هوایی برای سفر به این شهر وجود دارد و با مقصدی خوش آب و هوا رو به رو خواهید شد، اما در برخی از ماه های سال هزینه های سفر شما تا حد زیادی کاهش خواهد داشت و می توانید سفری به صرفه را تجربه کنید. ناگفته نماند که شرایط آب و هوایی می تواند تاثیر بسیاری بر قیمت خرید بلیط هواپیما و هزینه های اقامت داشته باشد.

کاهش هزینه های اقامت در سفر به استانبول

برای کاهش هزینه های اقامت در سفر به استانبول چند راهکار وجود دارد. یکی از این راهکار سفر در زمان مناسب است. اما چه زمانی بهترین زمان برای کاهش هزینه های سفر محسوب می شود. در بسیاری از ماه ها و فصل های سال به دلیل شرایط جوی استانبول میزان سفرها تا حد زیادی کاهش می یابد. با کاهش میزان سفر گردشگران به مقصد مورد نظر قیمت اقامتگاه ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در این زمان می توان اقامتگاه های بسیار خوبی را با قیمتی اندک تهیه کرد.

راهکار بعدی استفاده از هاستل ها است. پیشنهاد ما استفاده از هاستل های شخصی است. در این هاستل ها یک اتاق به طور اختصاصی به شما تعلق می گیرد و علاوه بر راحتی می توانید هزینه های سفر خودتان را کاهش دهید. هاستل های شخصی استانبول در بیشتر موارد امکانات قابل قبولی ارائه می دهند.

استفاده از هتل های با تعداد ستاره های کمتر از دیگر مواردی است که می تواند هزینه سفر شما را تا حد زیادی کاهش دهد. برای اینکه سفر ارزانی را تجربه کنید پیشنهاد ما این است که قید سفر لوکس و تجملاتی را بزنید. از آنجایی که مهمترین بخش سفر گردش است مهم نیست که محل اقامت شما چقدر لوکس یا زیبا باشد.

کاهش هزینه های رفت و آمد در سفر به استانبول

در مورد زمان هایی که سفرها کاهش می یابند صحبت کردیم. این زمان ها برای خرید بلیط هواپیما نیز فرصتی مناسب به حساب می آیند. اما برای خرید بلیط ارزان قیمت راهکارهای دیگری هم وجود دارد. برای تهیه ارزان ترین نرخ هواپیمای تهران استانبول می توانید از بلیط های چارتری استفاده کنید. البته متاسفانه نمی توان زمان دقیقی برای بلیط های چارتری مشخص کرد و برای استفاده از آن ها باید برنامه زمانی انعطاف پذیری داشته باشید.

نکته مهم در مورد بلیط های چارتری این است که در صورتی که بلیط پرواز استانبول به تهران خود را در هنگام رفتن رزرو نکرده باشید ممکن است نتوانید در هنگام برگشت بلیط خود را با قیمتی کاملا مناسب تهیه کنید.

کاهش هزینه های سفر با کاهش هزینه های خورد و خوراک

برخی افراد تمایلی به سفر در فصل های سرد ندارند. این افراد سفر در ماه های بهاری و تابستانی را به شهر استانبول ترجیح می دهند، اما از طرفی به دلیل افزایش سفرها در ماه های بهاری ممکن است میزان سفرهای زیادی که به این شهر انجام می شود باعث افزایش هزینه های سفر شود. در چنین شرایطی برای تعدیل هزینه های سفر می توان از روش های دیگری استفاده کرد.

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های سفر کاهش هزینه های خورد و خوراک است. شما می توانید از غذاهای جذاب خیابانی و فست فودهای ارزان قیمت و البته جذاب استفاده کنید. همچنین اگر در محل اقامت خود ابزار تهیه غذا در اختیار دارید می توانید مواد اولیه را خودتان تهیه کرده و غذای خود را آماده کنید.

با استانبول کارت هزینه های سفر خود را کاهش دهید!

اگر قصد دارید در شرایط آب و هوایی مناسب سفر کنید و نمی توانید در هزینه های اقامت و بلیط هواپیمای خود صرفه جویی کنید بهتر است از استانبول کارت استفاده کنید.

برای بازدید از مکان های گردشگری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داخل شهر استانبول می توانید از این کارت ها استفاده کنید. امکان خرید استانبول کارت از سراسر کیوسک های شهر استانبول وجود دارد. 

البته امکاناتی که با استانبول کارت در اختیار شما قرار می گیرد تنها شامل وسایل حمل و نقل عمومی و مکان های گردشگری نیست. اینترنت رایگان در سطح شهر، راهنمای شبانه روزی به صورت آنلاین، سرویس رایگان از فرودگاه به سمت محل اقامت و برخی امکانات دیگر از ویژگی ها و امکانات استانبول کارت به شمار می روند.

سخن آخر

آیا تا به حال به استانبول سفر کرده اید؟

چطور هزینه های خود را مدیریت کرده اید؟

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان