ریکاوری پاشنه اَشیل فوتبال باشگاه های ایران

الهلال عربستان در حالی استقلال را شکست داد که یک نیمه با یک یار کمتر در مقابل استقلال قرار گرفت و جالب است بدانیم که آنها طی یک ماه اخیر هشت هزار کیلومتر برای انجام بازی هایشان پرواز کرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، معمولا در  همه این سال ها کمتر پیش آمده است که در طی یک هفته استقلال و پرسپولیس هر دو تیم  قافیه را به رقبایشان واگذار کرده باشند.


این هفته جزو آن دسته از هفته هایی  بود که جور این دو تیم را ذوب آهن اصفهان کشید و کاری هم به شدت ضعف و قدرت حریفان نداریم . پرسپولیس بازی را به الاهلی واگذار کرد تا در انتهای جدول رده بندی با حفظ امید به صعود و استقلال مقابل حریف سنتی خودش الهلال شکست خورد تا در جایگاه سوم و البته با کمترین شانس صعود به مرحله حذفی قرار بگیرند.
    دو تیم محبوب پایتخت بر خلاف روز سوم مغلوب دو تیمی  شدند که دو هفته گذشته توانسته بودند آنها را شکست دهند اما به نظر می رسد آنها در دیدار برگشت درواقع مغلوب فشاری شدند که از بابت حضورتوامان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا  متحمل شده اند.


هر چه به انتهای فصل نزدیک می شویم  به طور طبیعی قوای بدنی تیم ها تحلیل خواهد رفت و این جاست که ریکاوری نقش مهم و حیاتی خود را بیشتر از هر زمانی نشان  می دهد .اصولا ریکاوری نه تنها در رشته فوتبال بلکه در هر ورزش تبدیل به یکی از مهم ترین شاخص های موفقیت  به شمارمی آید که رفته رفته باید در فوتبال ایران  به صورت جدی تر به آن پرداخته شود .
از استقلال انتظار می رود که وقتی یک نیمه با یک یار بیشتر بازی می کند بتواند فوتبالش را به حریفش تحمیل کند اما آبی پوشان نتوانستند از عهده این کار بر بیایند تا بازهم  یکی از حساس ترین بازی های فصل مغلوب حریفشان شوند.


زوران مامیچ روز گذشته در نشست خبری بعد از پیروزی مقابل استقلال از استراحت خوب 5 روز این تیم بعد از شکست مقابل نجما ساحلی تونس گفت و این که  این 5 روز تا چه در موفقیت این تیم نقش بارزی داشته است .این در حالی است که استقلال درحالی مقابل این تیم قرار گرفت  که حتی یک روز بیشتر از این تیم  استراحت کرده بود اما به وضوح می شد خستگی را در ساق های تک تک بازیکنان این تیم مشاهده کرد.


 به نظر وقت آن رسیده است که در مقوله ریکاوری در فوتبال به صورت جدی تر پرداخته شود موضوعی که اثرات ان هر روز نمود بیشتری در فوتبال دنیا پیدا می کند .


در فوتبال روز دنیا این مسئله حل شده است و تیم ها دغدغه چندانی از این بابت ندارند زیرا از سیستم های ریکاوری و برگشت به حالت اولیه مدرنی استفاده می کنند و خیلی سریع آماده بازی های آتی می شوند. اما این مسئله در فوتبال کشورمان تا حدود زیادی متفاوت است .


با تمامی این تفاسیر وقتی امکانات و سخت افزار مناسب برای پیاده سازی ایده ها و تمرینات نداشته باشیم، عملا کاری از پیش نخواهیم برد و در گام اول ضروری است از این حیث مجهز شویم.


امیدواریم در آینده ای نزدیک این امکانات در اختیار باشگاه های مختلف کشورمان نیز قرار گیرد و با رفع نواقصی همچون تنوع تمرینات، زمان مناسب برای ریکاوری، افزایش علم فیزیولوژی در میان مربیانمان و رعایت اصول زندگی حرفه ای از سوی بازیکنان، شاهد بهبود کیفیت ریکاوری و در نهایت داشتن تیم های آماده تری باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان