۶۰۵ بیمارستان کشور بدون دفترچه کاغذی بیمه سلامت خدمت می دهند

مشهد- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ۶۰۵ بیمارستان در کشور بدون دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت، بیماران را پذیرش می‌کنند.

605 بیمارستان کشور بدون دفترچه کاغذی بیمه سلامت خدمت می دهند

محمد هاشمی روز پنج شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی افزود: حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت یکی از اهداف و برنامه‌های مهم در حال اجرای بیمه سلامت است که به تدریج در سایر مناطق کشور و مطب‌های پزشکان نیز اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در قالب طرح حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت، بیمار با ارائه کد ملی در مراکز درمانی پذیرش شده و امور درمانی در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت می‌شود.


مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه روستاییان و عشایر، بیمه سلامت همگانی، بیمه کارکنان دولت، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار به این افراد خدمات رسانی می‌شود.
هاشمی پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر بیمه شده کمیته امداد، پنج هزار نفر مجهول الهویه، زندانیان و اتباع خارجی را از اقدامات جدید بیمه سلامت در سطح کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به ایجاد نظم در پرداختی‌های به مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت افزود: طی یک سال و نیم اخیر در پرداختی‌های بیمه سلامت نظم ایجاد شده و میانگین تأخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت کاهش یافته است.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه سلامت کشور بر ارتقا سواد سلامت مردم تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات درمانی راهکار اصلی رفع چالش‌های حوزه سلامت در کشور به شمار می‌رود.
بازدید مدیر روابط عمومی و امور بین المللی بیمه سلامت ایران از خبرگزاری ایرنای خراسان رضوی با همراهی دکتر مهدی میر شاه ولد معاون این اداره کل، دکتر سید مرتضی وجدان مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی و محمود کفشدار مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان خراسان رضوی انجام شد.

3027/‏1922
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان