از میان خودروهای برلیانس کدامیک مصرف کمتری دارد؟

شرکت خودروسازی برلیانس یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت خودروسازی در چین است. که همکاری‌هایی با شرکت آلمانی بی ام و دارد

از میان خودروهای برلیانس کدامیک مصرف کمتری دارد؟

شرکت خودروسازی برلیانس یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت خودروسازی در چین است. که همکاری‌هایی با شرکت آلمانی بی ام و دارد. این موضوع سطح کیفی این خودروها را افزایش داده است. با همکاری پارس‌خودرو برلیانس وارد بازار ایران شد و تابه‌حال با استقبال خوبی نیز مواجه بوده است. مسلماً یکی از دلایلی که مشتریان به خودروهای میان رده تولید چین روی می‌آورند کمبود هزینه اولیه برای تهیه خودرو است. اما تنها موضوع تعیین‌کننده، هزینه اولیه نیست بلکه هزینه‌های جانبی زیادی وجود دارد که نگهداری از خودرو را سخت یا آسان می‌کند. یکی از این موارد مصرف سوخت خودرو است. که اگر قبل از تصمیم به خرید به آن توجه نکنید در درازمدت جیب شما را آرام‌آرام خالی می‌کند و حاصل از دست دادن پولتان آلودگی بیشتر محیط می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا انواع برلیانس کم‌مصرف را به مقایسه بگذاریم و درنهایت منطقی‌ترین انتخاب را به شما معرفی کنیم.

 برلیانس H220

این خودرو درواقع مدل هاچ بک برلیانس H230 است و ازنظر فنی تفاوت چندانی با آن ندارد. H220 از یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتر بهره‌مند ‌است که به لطف آن می‌تواند به 103 اسب بخار نیرو دست یابد. این نیرو  به کمک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک یا پنج دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. حداکثر سرعت ادعا شده از طرف کمپانی برلیانس 170 کیلومتر بر ساعت می‌باشد که برای خودرویی با چنین مشخصاتی بسیار قابل‌قبول است. درزمینه سوخت شرکت برلیانس ادعا می‌کند به‌صورت ترکیبی در نسخه دنده دستی 6.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در مدل دنده‌اتوماتیک 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌شود. همین موضوع می‌تواند باعث افزایش میزان خریدوفروش برلیانسh220 در بازار خودروهای شهری شود.


بد نیست اشاره‌ای به یکی از رقبای مطرح این خودرو یعنی ام وی‌ام 315 داشته باشیم که ازنظر مصرف سوخت اعداد و ارقامی نزدیک به همین اعداد را ارائه داده است و انتخاب میان این دو گزینه را به سلیقه شما واگذار می‌کنیم. اما با این حال اگر طراحی یا هر چیز دیگر برلیانس به دلتان نشسته است و قصد خرید برلیانس را دارید، جایی نروید چون این مطلب برای شماست.

برلیانس H230

برلیانس H230 درواقع مدل صندوق‌دار H220 می‌باشد و ازنظر فنی تفاوت چندانی با آن ندارد. اگر به نظرتان جمله بالا تکراری بوده باید به این دلیل بسنده کنیم که همانند مرغ و تخم‌مرغ مشخص نیست کدامیک اول به بازار آمده و ما باید کدام‌یک را الگوی دومی قرار دهیم؟ این خودرو نیز مانند یار هاچبک خود از یک موتور 4 سیلندر خطی و با استفاده از 16 سوپاپ و یک موتور 1.5 لیتری قادر به تولید 103 اسب بخار می‌باشد. اگر نسخه اتوماتیک را خریداری کنید از یک گیربکس یا همان جعبه‌دنده شش سرعته بهره خواهید برد و اگر نسخه دستی را استفاده کنید از یک جعبه‌دنده 5 سرعته. هردو نسخه این خودرو از شتاب قابل‌قبولی برخوردار هستند و مصرف سوخت آن‌ها 6.4 لیتر در مدل دستی و 6.5 لیتر در مدل دنده‌اتوماتیک می‌باشد. این ارقام به‌صورت ترکیبی است. بنابراین  اگر قصد بیشتر راندن خودرو در شهر را دارید باید انتظار مصرف سوخت بیشتری را نیز داشته باشید. درهرحال می‌توانید مطمئن باشید که با خرید برلیانسh320 صاحب یک سدان کم‌مصرف و معقول خواهید شد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفتیم این دو مدل ازنظر فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما به با توجه به استایل هاچ بک برلیانس h220 این خودرو از وزن کمتری برخوردار است. همچنین به خاطر نداشتن صندوق‌عقب از  ضریب ایرودینامیک بیشتری نیز برخوردار است. این موضوعات باعث شده تا برلیانسh220 برگ برنده‌ای درزمینه مصرف سوخت داشته باشد. و ارقامی که روی کاغذ می‌آید نهایتاً در عمل متفاوت به دست خواهند آمد.

 اینکه نسخه هاچ بک هر خودرویی مصرف کمتری نسبت به مدل صندوق‌دار آن دارد یک امر کاملاً طبیعی است و از دیده کسی پنهان نیست. اما با این حال نیازهای شما ممکن است شما را منجر به خرید برلیانس H230 کند. هر دو مدل H230 و H220 با بهره‌مندی از تکنولوژی یکسان می‌توانند رد پای شما را روی محیط زیست تا حد زیادی کاهش دهند و درعین‌حال در هزینه‌ها به‌صورت درازمدت برای شما سودآور باشند.

 پس نتیجه می‌گیریم خرید برلیانسH220  که کم‌مصرف‌ترین خودرو برلیانس می‌باشد کار عاقلانه‌ای است. همچنین استفاده از شرایط فوق‌العاده فروش برلیانس h230 که با اختلاف نه‌چندان زیادی مقاوم دومین خودرو کم‌مصرف برلیانس را به خود اختصاص داده است برای خانواده‌های پرجمعیت یک انتخاب هوشمندانه می‌باشد.

منبع : ویرلن

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان