مدیرعامل بانک رفاه کارگران:

هدف ما درآمدزایی از طریق کارمزد خدمات است نه وجه التزام

مدیرعامل بانک رفاه گفت: رویکرد اصلی بانک رفاه در زمینه درآمدزایی، دریافت کارمزد در ازای خدمت‌رسانی با کیفیت به مشتریان است. وجه التزام صرفاً ابزاری برای تنبیه مشتریان بدحساب است. به همین خاطر است که سهم درآمدی بانک رفاه از محل وجه التزام تسهیلات تنها در حدود ۴ تا ۵ درصد می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک رفاه کارگران، محمدعلی سهمانی، مدیرعامل این بانک در واکنش به اینکه برخی بانک‌ها بیش از 50 درصد از درآمدشان از محل وجه التزام است، گفت: جهت‌گیری مدیران بانک رفاه همواره بر این بوده که منابع درآمدی را به سمت کارمزدها سوق دهند. به این معنا که در قبال ارزش افزوده‌ای که بانک برای مشتریان ایجاد می‌کند، سهمی به عنوان کارمزد و حق‌الزحمه بانک برداشت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که تسهیلات تکلیفی همچون قرض‌الحسنه، وام سیل‌زدگان یا رونق تولید در میان هست، حداقل سود ممکن را دریافت کرده‌ایم، به گونه‌ای که از لحاظ مالی در نقطه سر به سر عمل کرده‌ایم.

بانک رفاه، حامی 60 ساله قشر متوسط و زحمت‌کش

سهمانی در تشریح خدمات بانک رفاه برای مشتریانش گفت: ما بانک رفاه کارگران هستیم. هر چند که مخاطب کلی و عام ما همه مردم هستند، اما اولویت اصلی ما خانواده کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان هستند.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش بانک رفاه طی 60 سال گذشته این بوده که با توسعه سبد خدماتی خود، حداکثر رضایت این عزیزان را فراهم کنیم.

"بیش از 3 میلیون و دویست هزار نفر مستمری بگیر ماهانه حقوق خود را از شعب بانک رفاه دریافت می‌کنند. "

اولویت بانک رفاه، خدمت‌رسانی به مردم در تمامی حوزه‌های مربوط به سلامت است.

نائب رییس هیأت مدیره بانک رفاه، اولویت خدمات این بانک را حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: سهامدار اصلی بانک رفاه سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان با بیش از 42 میلیون ذینفع، بزرگترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی در کشور است.

سهمانی در ادامه افزود: هدف استراتژیک و اولویت اصلی کسب و کار ما، فارغ از اینکه مشتری اصلی ما سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های این سازمان است، حوزه سلامت کشور است.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر، حجم بالایی از خدمات پولی و مالی بانک رفاه، در قالب تشهیلات ریالی و ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، واردات تجهیزات پزشکی، واردات مواد اولیه دارو و ... به بخش سلامت کشور اختصاص یافته ‌است.

بانک وکیل سپرده‌گذاران و امانت‌دار وجوه آنهاست

سهمانی در توضیح بیشتر چرایی اخذ وجه التزام خاطرنشان کرد: امروز در بانک رفاه کارگران و کل شبکه بانکی کشور، بیش از 95 درصد از منابع بانک‌ها از محل سپرده‌های مردم جمع‌آوری شده است و بانک از جانب سپرده‌گزاران و مشتریان خود وکیل است که از ثروت و امانت آنها امانت داری کند. بنابراین اگر بانک‌ها دقت لازم را در مراقبت از اموال مردم نکنند، موجب تضییع حقوق سپرده‌گذاران خواهد شد.

"سهم درآمدی بانک رفاه از محل وجه التزام تسهیلات تنها در حدود 4 تا 5 درصد می‌باشد."

اقدامات بانک رفاه برای سیل‌زدگان

سهمانی اقدمات بانک رفاه برای آسیب‌دیدگان سیل اخیر را اینگونه تشریح کرد: از همان روزهای اول وقوع این حادثه دلخراش، بانک رفاه قبل از اینکه تکلیفی از طرف مقامات و دولت به ما ابلاغ شود، اعلام آمادگی کرد. اولویت اول ما این بود که گرفتاری مربوط به ذینفعان بانک و خانواده‌هایشان را برطرف کنیم. از همان ابتدا با سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی تفاهماتی را داشتیم و تسهیلات خوبی را برای حمایت ار افراد تحت پوشش تخصیص دادیم.

وی اضافه کرد: در کنار همه این ها، همکاران عزیز من در سطح کشور نیز با جمع آوری کمک و حتی تخصیص بخشی از حقوق خود به یاری سیل زده‌ها شتافتند.

خدمات و تسهیلات بانک رفاه برای بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به اختصاص بخش قابل توجهی از تسهیلات و خدمات بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی و حوزه‌های درمانی و اقتصادی زیرمجموعه آن اشاره کرد و افزود: ما طی سال‌های 97 و 98 تسهیلاتی خوبی به کانون‌های بازنشستگی اختصاص داده‌ایم و اخیراً حتی مبالغ را چندین برابر افزایش داده‌ایم که این موضوع را نمایندگان این عزیزان می‌توانند تایید کنند.

وضعیت مالی بانک رفاه خوب و مثبت است

مدیرعامل بانک رفاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه بانک رفاه در سال‌های اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده است. هر ساله یک هدف‌گذاری حداقلی در سودآوری داشته‌ایم که نشان‌دهنده بزرگتر شدن، قوی‌تر شدن و مقاوم‌تر شدن بانک رفاه در برابر نوسانات است. این مطلب به نوبه خود موجب اطمینان خاطر مشتریان و ذینفعان ما خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر