پس لرزه‌های مشاجره آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی/ مطهری: مباحث را خصوصی مطرح کنند/ ابراهیمی: شاید چاره‌ای نبوده جز اینکه مسائل را علنی بگویند

ایلنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس دهم نسبت به اظهارات آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین واکنش نشان داد.

پس لرزه‌های مشاجره آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی/ مطهری: مباحث را خصوصی مطرح کنند/ ابراهیمی: شاید چاره‌ای نبوده جز اینکه مسائل را علنی بگویند

علی مطهری درباره اظهارات اخیر آیت‌الله محمد یزدی خطاب به یک مرجع تقلید و تکذیب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روزهای گذشته هم در این باره صحبت کردم. جامعه مدرسین هم این اظهارات را تکذیب نکرده بلکه گفته سندیت ندارد.

وی تاکید کرد: بنده گفتم بهتر است این مباحث را خصوصی مطرح کنند و به رسانه‌ها نکشانند، وقتی مردم ببینند مقام‌های عالی نظام در مقابل هم قرار می‌گیرند مخصوصا وقتی که روحانی هم باشند اثر خوبی ندارد. در نتیجه بهتر است این مسائل به طور خصوصی بین خودشان مطرح شود.

شاید چاره‌ای نبوده جز اینکه را مسائل علنی شود

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی درباره اظهارات آیت‌الله یزدی علیه آیت‌الله آملی لاریجانی و حواشی ایجاد شده پیرامون آن گفت:‌ البته واقعیت امر این است که روحانیت قداستش نباید شکسته شود. اگر چنانچه امری به نظر بعضی‌ها منکر رسید آن منکر را باید نهی کرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بنده در جریان واقعیت آنچه که آیت‌الله یزدی یا آیت‌الله لاریجانی می‌فرمایند نیستم، عنوان کرد: بحث کلی قضیه این است که روحانیت قبل از آنکه در سطح جامعه افکار جامعه را مشغول کند به نحوی مشکلات یکدیگر را با هم در میان بگذارند و خودشان داوری را تعیین کنند که مشکلات‌شان هستند.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم کشیده شدن این مسائل به پهنه رسانه‌ها و جامعه مطلوب نیست، ابراز کرد: بنده اهمیت موضوع پس پرده را نمی‌دانم و گاهی پس پرده آنقدری مهم است که شاید چاره‌ای جز اینکه علنی گفته شود نبینند، اما چون که در جریان نیستم نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم اما اجمالا اگر با مصلحت حل شود بهتر از این است که در فضای جامعه مطرح شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چرا آیت‌الله لاریجانی در نامه‌ به آیت‌الله یزدی از سناریوهای از پیش طراحی شده علیه خود حتی توسط صدا و سیما انتقاد کرده و گفته سکوت در برابر آن جایز نیست؟، گفت: واقعا اگر صدا و سیما دامن می‌زند کار مطلوبی نیست. اگر فرمایش آیت‌الله لاریجانی درست باشد که صدا و سیما این کار را می‌کند، این سازمان به هرحال باید شخصیت افراد را حفظ کند.

وی تاکید کرد: به هر حال هم آیت‌الله یزدی و هم آیت‌الله لاریجانی عزیز ماست و بنا نیست که ما شخصیت‌ها را یکی پس از دیگری قربانی کنیم، نتیجه این کار در نهایت چه خواهد شد؟ بنده معتقدم باید سبک و سنگین کنند تا چنین صحنه‌هایی ایجاد نشود. ولی من نمی‌دانم پس پرده چیست و چون نمی‌دانم قضاوتی نمی‌کنم.

217217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان