افزایش حملات فیشینگ علیه کاربران macOS در چهار سال گذشته

حملات فیشینگ علیه کاربران macOS در سال جاری میلادی بیش از دو برابر افزایش یافته و ایمیل های جعلی که خود را از طرف اپل جا زده اند ۳۰ الی ۴۰ درصد در سال جاری میلادی افزایش داشته اند.

افزایش حملات فیشینگ علیه کاربران macOS در چهار سال گذشته

حملات فیشینگ علیه کاربران macOS در سال جاری میلادی بیش از دو برابر افزایش یافته و ایمیل های جعلی که خود را از طرف اپل جا زده اند 30 الی 40 درصد در سال جاری میلادی افزایش داشته اند.

در نیمه نخست سال 2019 حدود 1.6 میلیون کاربر مورد حمله فیشینگ قرار گرفته اند و از آنها خواسته شده تا نام کاربری و پسورد اکانت Apple ID خود را در سایت های جعلی و کلاهبردار وارد کنند.

حملات فیشینگ علیه کاربران مک او اس در چهار سال گذشته افزایش داشته است

افزایش حملات فیشینگ علیه کاربران مک او اس در بازه زمانی چهار ساله (2015 تا 2019)

شرکت کسپرسکی در این لینک تهدیداتی که متوجه کاربران مک او اس هستند را گردآوری کرده و می گوید:

«از سال 2015 در حال جمع آوری آمار حملات فیشینگ علیه کاربران مک او اس هستیم. داده هایی که در مدت 4 سال جمع آوری کرده ایم نشان می دهند تعداد حملات فیشینگ علیه کاربران macOS با سرعت بالایی در حال افزایش است. سال 2015 تعداد حملات 852,293 بوده و تنها یک سال بعد به 1.5 میلیون حمله افزایش یافته که رشد 86 درصدی را نشان می دهد. سال 2017 حملات سر به فلک کشیده و به 4 میلیون حمله افزایش پیدا کرده است.»

روند افزایشی حملات فیشینگ علیه کاربران مک او اس در سال 2018 نیز ادامه داشته و از 7.3 میلیون حمله عبور کرده است. در نیمه نخست سال 2019 نیز به تنهایی 5,932,195 مورد ثبت شده. اگر این روند سرسام آور ادامه داشته باشد تا پایان سال جاری میلادی تعداد حملات فیشینگ از رقم 16 میلیون عبور خواهد کرد.

برای در امان ماندن از حملات فیشینگ چه باید کرد؟

در حملات فیشینگ که هکرها به دنبال سرقت نام کاربری و پسورد اکانت اپل هستند، معمولاً ایمیل هایی جعلی به کاربران ارسال می شوند. کاربران در نگاه اول فکر می کنند ایمیل ها از طرف اپل ارسال شده ولی در حقیقت تقلبی هستند و در زیر پوشش اپل به دنبال سرقت اطلاعات کاربر هستند. بنابراین همیشه باید آدرس لینک ها را چک کرد.

در تعداد بسیار زیادی از حملات فیشینگ هکرها خود را جای بانک ها جا می زنند. درصد موفقیت در این روش پایین است ولی در صورتی که هکرها موفق به گول زدن قربانی شوند مبلغ هنگفتی به جیب خواهند زد. تایپ کردن آدرس سایت بانک یکی از راه حل های در امان ماندن از این روش کلاهبرداری است.

برای مقابله با بدافزارها نیز باید همیشه اپ هایی که در App Store هستند را نصب کرد. آپدیت فلش پلیر، یکی از رایج ترین روش های آلوده کردن کامپیوتر مک است. بنابراین بهتر است یا این آپدیت ها را نادیده گرفته یا اصلاً از نصب فلش پلیر روی سیستم صرف نظر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان