در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

روند رشد فعلی ادامه‌دار است/ توقف و ریزش بازارسهام طولانی مدت نخواهد بود

اقتصادآنلاین-محمدمیلادعبداللهی؛ معاملات این روزهای بازار سهام بیش از هرچیز تحت تاثیر ورود نقدینگی و اخبار سیاسی قرار گرفته است. رکودهای شکنی‌های پی در پی شاخص که تا اوایل هفته جاری ادامه داشت، اکنون شکل معکوسی به خود گرفته و نماگر بورسی طی سه روز گذشته تنها تا حدودی منفی بود، این در حالی است که برخی از گروه‌های بازار مانند خودرویی‌ها و بانک‌ها در معاملات اخیر کانون توجه معامله‌گران بوده و در این مورد گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده‌اند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند وضعیت فعلی گذراست و اکنون نمی‌توان درباره اصلاح شاخص سخن گفت. به اعتقاد آن‌ها بازار سهام مستعد دست یافتن به رکوردهای بیشتری خواهد بود و این مستلزم آن است تا معامله‌گران منطقی‌تر و به دور از هیجان اقدام به دادوستد کنند.

در همین راستا ولید هلالات یکی از کارشناسان بازار سرمایه، نسبت به آخرین وضعیت معاملات در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار داشت: همچنان شاهد ورود پول به بازار هستیم و در حال حاضر بازار آنچنان توجهی به اخبار سیاسی ندارد. در واقع حرکت فعلی بازار مبانی تحریری ندارد ، به عبارتی نه موضوع تکنیکال مطرح است و نه بنیادی.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازارسهام در شرایط کنونی، حرکت بلند مدتی را پیگیری می‌کند، ادامه داد: اگر نگاهی به شبکه‌های مجازی بیندازیم، خواهیم دید کانال‌های ارزیابی کننده، مباحث را مانند قبل بررسی نمی‌کنند و فعالیت خود را تا حدودی کاهش داده‌اند، از طرفی روند فعلی بازار و اینکه این وضعیت تا کجا ادامه خواهد داشت قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر نکته قابل ذکر آن است که با توجه به حجم پول وارد شده، اگر در مقاطعی شاهد توقف و ریزش بالا در بازارسهام باشیم، به احتمال زیاد این شرایط طولانی مدت نخواهد بود. این مورد را می‌توان به خوبی در روند چند روز اخیر مشاهده کرد، به طوری‌که منفی بودن بازار در نهایت پس چند روز رشد قابل توجه جبران می‌شود.

هلالات با بیان اینکه در حال حاضر شاهد وضعیت هیجانی درروند بازار هستیم، متذکرشد:  پیش‌بینی می‌شود روند رشد فعلی کماکان ادامه دار باشد. از طرفی بازگشت بازار پایه و سودی که آن‌ها طی دوهفته اخیر از دست داده‌اند، منجر خواهد شد تا پتانسیل قابل توجهی را به قسمتی دیگر از بازار تزریق کنند.

وی یاد آور شد: شایان ذکر است، تورم بالا به همراه نرخ سود پایین از یک طرف و ریزش بازارهای موازی از سمت دیگر و همچنین ورودی پول بالا به بورس، رشد قابل توجهی را متوجه بازار سهام خواهد کرد.

هلالات در پاسخ به این سوال که کدام صنایع در بازار فعلی مستعد رشد بیشتر هستند گفت: در این خصوص می‌توان نسبت به گروه بانکی نظر مثبتی داشت، چرا که فضا در حال تغییر به نفع آن‌هاست. شرایط فعلی به گونه‌ای است که  بانک‌ها در بهترین حالت 18 درصد بهره می‌دهند، این در حالی است که نرخ تسهیلات نسبت به قبل تغییری نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان