فساد عجیب و غریب در جذب و ارتقای "مجید دلبندم" در بانک ملت

نماینده دادستان تهران از فسادو عجیب و غریب در جذب و ارتقای مجید سعادتی از مدیران سابق بانک ملت و از متهمان متواری پرونده علی دیواندری پرده برداشت.

فساد عجیب و غریب در جذب و ارتقای "مجید دلبندم" در بانک ملت

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در ادامه دومین جلسه محاکمه علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت و هشت متهم دیگر این پرونده در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی موحدی، رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران اظهار کرد: دیواندری با مجید سعادتی ارتباط داشته و اینکه سعادتی چگونه وارد بانک ملت شده جای سوال است. دیواندری، سعادتی را وارد هیئت مدیره کرده و اظهارات برخی آشنایان دیواندری مشخص می‌کند که سعادتی با فشار وارد بانک شده است. ارتباط این دو آنقدر وسیع بوده که مجید سعادتی در بانک ملت به "مجید دلبندم" معروف بوده است.

وی افزود: این در حالی است که سعادتی هیچ تخصصی نداشته و در سن 21 سالگی با معدل 10.25، دیپلم خود را گرفته است. او مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد پس از طی 6 سال با معدل 11.43 اخذ می‌کند و روزی که برای مصاحبه بانک می‌رود نمره وی 14.5 می‌شود. بانک درباره مصاحبه ایشان می‌نویسد با توجه به اینکه سعادتی مربی کونگ‌فو است در قسمت ورزشی بانک ملت مفید خواهد بود و توصیه می‌شود در این قسمت به کار گرفته شود.

قهرمانی گفت: متاسفانه گزارشات منفی متعدد از اقدامات ناصواب ایشان وجود دارد که باید رسیدگی شود. پلیس هم اعلام کرده در بانک به جای اینکه با سعادتی برخورد شود، دیواندری با گزارش دهندگان برخورد می کرده است و به عبارتی سعادتی مصون بوده است.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: در بررسی پرونده سعادتی در بانک دیدیم در امتیازات وی آمده که از خانواده شهداست اما وقتی بررسی کردیم دیدیم ایشان جزو خانواده شهدا نیست. همچنین متوجه شدیم او با 19 سال سابقه بازنشسته شده است. آقای سعادتی ظرف سه سال که سابقه مدیر شعبه‌ای درجه 3 داشته، در شعبه مستقل مرکزی بانک ملت رئیس می‌شود.

وی با مقایسه سابقه مدیرانی در این سطح با سابقه سعادتی گفت: مدیرانی در این سطح بیش از 20 یا 25 سال سابقه دارند اما آقای سعادتی وقتی به این حد مدیریتی رسید این سوابق را نداشته است. مدیرانی در این سطح حدود هفت یا هشت سال سابقه مدیریت شعبات ممتاز را دارند اما ایشان این سابقه را نداشته است. سعادتی در جهشی ناصواب در شعبه مستقل مرکزی می‌نشیند و معوقات بسیاری هم ایجاد می‌کند. یکی از این معوقات متعلق به شرکت امید دارو سلامت است که در این شعبه اخذ تسهیلات کرده اما 49 میلیارد تومان بدهی دارد و دیده شده یکی از سهامداران این شرکت همسر سعادتی است و حتی به پدر و مادر خودش هم تسهیلات داده است. سعادتی بعد از اینکه بازنشسته می‌شود، دیواندری از وی کمک می‌خواهد و او را به عنوان مدیر تراستی معرفی می‌کند و ماهیانه 12 هزار یورو به سعادتی حقوق می‌داده است و این حقوق را از اردیبهشت 91 تا آبان 92 دریافت کرده است.

قهرمانی یادآور شد: سعادتی در امارات ملکی را با اجاره 12 هزار درهم تدارک می‌بیند و این همان مبالغی است که باید آنها را نگهداری می‌کرد و با آن خدمت انجام می‌داد. سعادتی حتی بعد از اینکه مدیرعامل می‌شود خانه‌شان از خیابان پیروزی به نیاوران منتقل می‌شود. سعادتی بعد از اینکه به انگلیس می‌رود و برای اقامت اقدام می‌کند محل اقامت خود را یک هتل معرفی می‌کند که ماهیانه حدود 35 تا 40 هزار پوند هزینه آن بوده است و خانه‌ای که بعداً در انگلیس می‌گیرد به مبلغ 6 میلیون و 650 هزار پوند بوده  و متاسفانه اسناد بانک را هم با خود می‌برد.

در این هنگام قاضی موحد پرسید: سعادتی چگونه اسناد بانک را برده است.

قهرمانی گفت: اسناد بانک یک سرور است و این را دیواندری باید توضیح دهد.

رئیس دادگاه افزود: آیا اصل اسناد را برده یا اینکه بک‌آپ گرفته است؟ نماینده بانک بررسی کند و اگر اصول مدارک و اسناد موجود است آن را ارائه کند ولی گزارشی که ما داریم این است که اصول مدارک برده شده و مدارکی که برای ما فرستاده شده موثق نیست.

قاضی موحد گفت: آیا وکیل سعادتی در دادگاه حضور دارد که وکیل او از صندلی خود برخاست.

قاضی موحد گفت: این فرد نمی‌توانسته وکالت کند زیرا اطلاعات را از دادگاه جمع‌آوری و با سعادتی هماهنگ می‌کند. درست است که دادگاه علنی است اما برای تماشاچی، نه برای کسی که بخواهد اطلاعات را جمع‌آوری کند. شما باید از جلسه دادگاه بیرون بروید و می‌گوییم که شما را در جلسات بعدی راه ندهند.

وکیل سعادتی می‌خواست توضیحاتی را ارائه کند که قاضی خطاب به وی گفت: من نمی‌توانم صحبت‌های شما را گوش دهم باید بررسی شود که آیا منع قانونی وجود دارد یا خیر.

در ادامه جلسه، وکیل سعادتی از دادگاه اخراج شد.

در این هنگام رئیس دادگاه از نماینده دادستان پرسید: آیا مبالغی که سعادتی در انگلیس برای خود خانه گرفته را به ریال تبدیل کرده‌اید؟

نماینده دادستان پاسخ داد: با قیمت ارز امروز حدود 95 میلیارد تومان می‌شود.

قاضی موحد سوال کرد: آیا سعادتی اقامت گرفته یا برای پناهندگی اقدام کرده است؟

امیرقهرمانی پاسخ داد: شکل آن را نمی‌دانم اما از طریق اینترپل وضعیت قرمز او را اعلام کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان