زائران اربعین به اوج موج بی قرار نزدیک می شوند

کربلا- ایرنا- در آستانه اربعین حسینی(ع)، وجب به وجب کربلا تبدیل به هیات عزاداری و جلسات روضه و سخنرانی شیعیان کشورهای مختلف شده؛ ترافیک اصلی اما در ورودی‌های حرم است که تردد هیات‌ها در آن بی‌وقفه اما به کندی ادامه دارد.

زائران اربعین به اوج موج بی قرار نزدیک می شوند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کربلا، ورود زائران اربعین حسینی(ع) به کربلا به اوج رسیده و هر ساعت صدها هیات عزاداری کوچک و بزرگ آخرین عمودهای منتهی به کربلا را هم پشت سر می گذرانند و وارد حریم حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) می شوند.
در هر یک از خیابان‌های و کوچه‌های کربلا مجالس سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی برپاست و حال جمعی از زائران را نینوایی کرده است؛ از هیات‌های 30، 40 نفره تا چند هزار نفری.
پرچم، زبان و ظاهر هیات‌ها هم متفاوت است و گرچه بیشتر آنها عراقی هستند اما شیعیان سایر کشورهای دنیا هم نمایندگانی در کربلا دارند؛ از افغانستان گرفته تا آذربایجان، بحرین و یمن اما حضور هیات‌های ایرانی از همه آنها بیشتر است.
تمایل عزاداران هم نزدیک شدن به مرقدهای مطهر و حضور در بین الحرمین است.
گرچه نیروهای امنیتی مخالفتی با حضور هیات‌های عزاداری در حرم ندارند اما ازدحام زائران و انبوه هیات‌ها سبب تراکم جمعیت و تشکیل صف‌های طولانی در مقابل ورودی‌های حرم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان