روش های درمان گیاهی میگرن در خانه و فوت و فن هایی که به شما کمک خواهند کرد

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد را به خود گرفتار می کند سردرد می باشد که در واقع میگرن یکی از انوع سر درد ها می باشد که با درمان گیاهی میگرن می توانید این مشکل را درمان کنید.

روش های درمان گیاهی میگرن در خانه و فوت و فن هایی که به شما کمک خواهند کرد

میگرن یکی از انواع سردردهایی می باشد که در یک طرف سر رخ می دهد و همراه با علائم مختلفی می باشد، این سردرد بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که تقریبا سه چهارم افرادی که دچار سر درد می شوند سابقه خانوادگی در این زمینه را دارا هستند در ادامه مطلب شما را با علائم و درمان گیاهی میگرن آشنا خواهیم کرد.

درمان سردرد با استفاده از داروهای گیاهی

روش های درمان گیاهی میگرن

گیاهان دارویی فراوانی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید این نوع سردرد عذاب آور را درمان کنید البته بعضی از گیاهان را در زمان حملات میگرن نباید استفاده کنید زیرا به دلیل قوی بودن ممکن است دچار حالت تهوع شوید بنابراین این گیاهان را قبل از اینکه به حملات میگرنی دچار شوید به عنوان یک درمان گیاهی پیشگیری کننده استفاده نمایید در ادامه با این گیاهان دارویی آشنا می شوید.

سردرد میگرنی

 روغن اسطوخودوس (لوندر)

این روغن به کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی عصبی کمک زیادی می کند به همین دلیل می توانید به منظور درمان سردرد های میگرنی از این روغن استفاده کنید زیرا این روغن دارای لینالیل استات و لینانول می باشد که به آسانی جذب بدن می شود در نتیجه سردرد میگرنی را کاهش می دهد.

استفاده از روغن اسطوخودوس

نکته :  استفاده از این روغن به دلیل اینکه دارای طبیعت ملایمی می باشد برای زنان باردار و کودک خردسال بدون خطر می باشد.

 استفاده از خواص چای بابونه

از جمله روش های درمان گیاهی میگرن استفاده از دمنوش بابونه می باشد بنابراین یک عدد چای کیسه ای را داخل یک لیوان آب داغ قرار دهید و بگذارید به مدت ده دقیقه داخل فنجان آب داغ دم بکشد سپس یک قاشق چای خوری عسل به دمنوش اضافه کنید و هم بزنید و در محیطی بدون سرو صدا و آرام این دمنوش شگفت انگیز را به صورت داغ و آهسته میل نمایید.

نکته : استفاده از عسل در این دمنوش اختیاری می باشد.

چای ریشه زنجبیل

استفاده از دمنوش زنجبیل به عنوان درمان گیاهی میگرن محسوب می شود که علاوه بر درمان سردرد، حالت تهوعی را که بعد از سر درد ایجاد می شود را نیز بر طرف می کند بنابراین چهار برش کوچک از ریشه زنجبیل را کمی له کنید و آن را به سه فنجان آب در حال جوش اضافه نمایید، در ظرف را ببندید و اجازه دهید ریشه زنجبیل به مدت 30 دقیقه داخل آب داغ دم بکشد سپس این دمنوش را صاف کنید و گرم بنوشید می توانید در طول روز یک تا دو فنجان از این دمنوش را بنوشید.

استفاده از دمنوش زنجبیل

 استفاده از بابونه گاوی

یکی دیگر از روش های درمان خانگی میگرن بهره بردن از بابونه گاوی می باشد که در سراسر جهان به عنوان درمان میگرن شناخته شده می باشد، این داروی گیاهی به تسکین دهنده درد میگرنی کمک زیادی می کند.

نعنا یک درمان گیاهی مطمئن برای میگرن

نعنا به دلیل داشتن خواص ضد اسپاسم و آرام بخش به تسکین درد ناشی از سردرد کمک می کند بنابراین دو تا سه فنجان چای نعنا را در روز بنوشید همچنین می توانید چند قطره روغن نعنا را روی قسمتی که درد می کند به مدت بیست دقیقه ماساژ دهید به منظور داشتن نتیجه مطلوب این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

درمان سردرد میگرنی

به کار بردن یخ

یکی دیگر از روش های که در کوتاه ترین زمان درد میگرن را درمان می کند استفاده از یخ می باشد بنابراین چند تکه یخ را داخل یک حوله یا پلاستیک فریز قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پیشانی یا گردن تان بماند و تا زمانی که درد کمتر شود این روش را تکرار کنید.

سرکه سیب

یکی دیگر از درمان گیاهی میگرن استفاده از سرکه سیب می باشد بنابراین یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را داخل یک لیوان آب بریزید سپس یک قاشق غذا خوری عسل را به اضافه کنید و روزی یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف کنید تا میگرن تان بهبود یابد اما اگر سردرد میگرنی تان درمان نشد از سه قاشق غذا خوری سرکه سیب استفاده نمایید.

استنفاده از سرکه سیب

درمان گیاهی میگرن با فلفل قرمز

استفاده از فلفل قرمز به دلیل اینکه باعث تحریک گردش خون می شود و جریان خون را بهبود می دهد به عنوان یک درمان گیاهی سردرد محسوب می شود از این رو یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را داخل یک فنجان آب گرم بریزید و به منظور طعم دادن به آن مقداری آب لیمو یا عسل نیز به اضافه نمایید و در طول روز دو تا سه فنجان از این نوشیدنی را مصرف کنید.

بهبود با لیمو

به منظور تسکین سر درد میگرنی یک تکه لیمو به چایی سبز اضافه کنید و یا از پوست لیمو خمیر درست کنید و در زمان درد آن را روی پیشانی خود قرار دهید، به دلیل اینکه پوست لیمو دارای خواص ضد التهابی می باشد درد را بهبود می دهد.

مصرف بادام خام

زمانی که احساس سردرد میگرنی تان شروع می شود یک مشت بادام خام مصرف کنید و توجه داشته باشید که قبل از استفاده از بادام از اینکه به آن حساسیت ندارید مطمئن شوید.

استفاده از بادام

درمان سردرد میگرنی با ماساژ

از دیگر روش های که به درمان سردرد های میگرنی کمک می کند ماساژ می باشد بنابراین با دو انگشت اول، انتهای چشم هایتان را که هم ارتفاع با ابرو می باشد به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید همچنین می توانید بین دو ابرو را نیز ماساژ دهید به منظور داشتن نتیجه بهتر دو قاشق غذا خوری روغن کنجد را حرارت دهید سپس یک و نیم قاشق چای خوری دارچین و پودر هل را به آن اضافه کنید و بر روی قسمت های گفته شد بمالید و ماساژ را شروع کنید.

 گل مینا برای از بین بردن سردردهای میگرنی

استفاده از گل مینا به کاهش سردرد های میگرنی کمک می کند و اگر به همراه پوست درخت بید سفید استفاده شود تاثیر شگفت انگیزی را به دنبال دارد و به عنوان درمان گیاهی میگرن شناخته شده است بنابراین برگ های تازه این گیاه را در دهان بگذارید و بجوید و یا اینکه چند عدد برگ گیاه مینا را داخل قوی آب جوش بریزید و اجازه دهید خیس بخورد سپس محلول را از صافی عبور دهید و بنوشید.

استفاده از گل مینا

درمان با سنبل کوهی

سنبل گوهی به عنوان دارویی به منظور درمان بی خوابی و اضطراب ناشی از میگرن می باشد بنابراین گیاه خشک شده را داخل قوی آب جوش بریزید و اجازه دهید روی کتری دم بکشد سپس آن را میل کنید.

استفاده از سنبل الطیب

بهره بردن از انگورک

یکی دیگر از درمان گیاهی میگرن انگورک می باشد که در واقع متعلق به آمریکای شمالی می باشد همچنین این گیاه به عنوان دارویی به منظور از بین بردن خستگی نیز محسوب می شود بنابراین انگورک را می توانید به صورت دمنوش، تنتور و یا روغن ماساژ استفاده کنید.

نشانه های سردردهای میگرنی

از جمله علایم میگرن و سردردهای میگرنی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حالت تهوع
  • زق زق سر
  • بی حسی
  • استفراغ
  • سوزش
  • سرگیجه
  • درد کشیدن به مدت طولانی از 2 تا 72 ساعت
  • حساسیت به سرو صدا، نور و بو ( یا همه چیز)

درمان گیاهی میگرن

علت های بروز بیماری میگرن

سردرد های میگرنی در بیشتر مواقع ارثی می باشند اما عوامل زیر نیز در شدت و ایجاد آن نقش مهمی را ایفا می کنند :

  1. حضور در مکان های پر سرو صدا
  2. اضطراب و استرس
  3. تغییر در الگوی خواب
  4.  ترک کردن ناگهانی مصرف مواد کافئین دار
  5.  حساست غذایی به بادام زمینی، لبنیات و شکلات
  6. استشمام عطر های غلیظ
  7. استفاده از مشروبات الکی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان