فشار واشنگتن بر سئول برای تامین هزینه نظامی آمریکا در کره جنوبی

تهران – ایرنا - «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه کره جنوبی را تحت فشار قرار داد تا مبلغ بیشتری را برای تامین هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور اختصاص دهد.

فشار واشنگتن بر سئول برای تامین هزینه نظامی آمریکا در کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، اسپر همچنین از کره جنوبی خواست به توافق اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن پایبند بماند.

کره جنوبی بر پایان دادن به توافق اشتراک اطلاعاتی نظامی با ژاپن تاکید دارد. به موجب این توافق، کره جنوبی و ژاپن مجاز هستند اطلاعات حساسی چون اطلاعات مربوط به فعالیت های نظامی کره شمالی در ارتباط با برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ را به طور مستقیم در اختیار یکدیگر قرار دهند.

رئیس پنتاگون پس از یک نشست بلندپایه در زمینه سیاست دفاعی با «جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی گفت که دو کشور باید نسبت به رزمایش نظامی مشترک شان انعطاف پذیر باشند تا از تمهیدات دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی حمایت شود.

وی در عین حال به کاهش سطح رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی که پیونگ یانگ به شدت منتقد آن است، ‌ اشاره ای نکرد.

کره شمالی روز پنجشنبه پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات جدید قبل از موعد یک ساله تعیین شده از سوی پیونگ یانگ برای واشنگتن به منظور نمایش انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات را رد کرد.

در این میان، آمریکا و کره جنوبی در تلاشند تا طی هفته های آینده در زمینه تامین هزینه های سال آینده اقامت نظامیان آمریکایی در کره جنوبی به توافق دست یابند. در حال حاضر، 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی برای مقابله با کره شمالی، ‌ در کره جنوبی مستقر هستند.

یک قانونگذار کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که مقام های آمریکایی خواستار اختصاص 5 میلیارد دلار در سال برای تامین این هزینه ها هستند، رقمی که بیش از 5 برابر مبلغی است که سئول در سال جاری موافقت کرد به موجب یک توافق یک ساله پرداخت کند.

نتایج نظرسنجی موسسه اتحاد ملی کره که هفته گذشته منتشر شد، ‌ نشان داد که 96 درصد از مردم کره جنوبی با اختصاص مبالغ بیشتر برای حضور نظامی آمریکا در کشورشان مخالف هستند.

کره شمالی در واکنش به درخواست آمریکا از کره جنوبی برای تامین هزینه های دفاعی بیشتر، اعلام کرد که این مساله نشان از چپاولگری آمریکا و تقویت سلطه جویی نظامی اش در منطقه دارد.9109

از سویی، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات با آمریکا برای تامین هزینه های دفاعی، 18 و 19 نوامبر (27 و 28 آبان) در سئول برگزار می شود.  

https://www.reuters.com/article/us-southkorea-usa-esper/pentagons-esper-says-it-is-crucial-south-korea-pays-more-for-u-s-troops-idUSKBN1XP0FB

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان