روسیه: قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های فردو، نقض تعهدات بین المللی است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش به شدت قصد ایالات متحده را برای برقراری مجدد تحریم ها علیه تأسیسات در فردو را محکوم می کند.

روسیه: قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های فردو، نقض تعهدات بین المللی است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو برای بازگشت تحریمها علیه تاسیسات فردو را محکوم می کند و اقدام واشنگتن نقض آشکار تعهدات بین المللی است.

وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "چنین تصمیمی نمونه دیگری از نقض آشکار تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده و رفتار غیرمسئولانه آن نسبت به توافق نامه های منعقده و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است که نه تنها از نقض آشکار دریغ نمی کند بلکه سعی می کند مانع از روند اجرای توسط دیگر کشورهای نیز شوند. بنابراین چنین رفتار شرم آور یکی از بزرگترین کشورها که ادعای رهبری جهانی را دارد، سزاوار و مستحق قاطع ترین محکومیت است."

پیشتر پمپئو اعلام کرده بود که در 15 دسامبر 2019، آمریکا معافیت از تحریم برای تأسیسات هسته ای فردو را لغو می کند. وی خاطرنشان کرد: چنین تصمیمی در پاسخ به تصمیم تهران مبنی بر غنی سازی اورانیوم در این تاسیسات گرفته شده است.

تهران در سالگرد خروج آمریکا از توافقنامه برنامه هسته ای ایران تعدادی از محدودیت های هسته ای را کنار گذاشت- واشنگتن از برجام در 8 مه 2018 خارج شده بود، تهران دقیقاً یک سال بعد به این خروج پاسخ داد که مقامات ایران آن را صبر استراتژیک این کشور نامیدند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان