رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

افزایش ۱۰ تا ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه در پایتخت

محسن هاشمی از افزایش ۱۰ تا ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه بر روی مشاغل در پایتخت خبر داد.

افزایش 10 تا 50 درصدی عوارض کسب و پیشه در پایتخت

افزایش 10 تا 50 درصدی عوارض کسب و پیشه در پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ششم بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه که وارد بهمن ماه شدیم، گفت: شهرداری و شورای شهر تا 15 بهمن وقت دارند تا عوارض درآمد پایداری را به تصویب برسانند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران 4 لایحه در حوزه عوارض ارائه کرد که تمامی آن‌ها با قید یک فوریت بررسی و به تصویب رسید.

هاشمی ادامه داد: شهرداری تهران درخواست داشت که هرچه سریعتر این لوایح به تصویب برسد تا بتوانند تا 15 بهمن آن را ارائه کنند که به طور کلی می‌توان گفت، عوارض ارائه شده در حوزه ساختمانی، فضای سبز و طرح ترافیک است که در شورا به تصویب رسید.

او در تشریح دیگر مصوبات گفت: موضوع دیگری که مطرح شد مربوط به متمم بودجه سال 98 بود که راه را برای ارائه بودجه سال آینده باز کرد که مدیران شهری این قول را دادند که کمتر از یک هفته بودجه 99 را نیز ارائه کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: متمم بودجه سال 98 رقمی بالغ بر 5 هزار و 300 میلیارد تومان است که 2 هزار و 500 میلیارد آن صرف دیوان شهرداری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تصویب عوارض مشاغل کسب و پیشه، گفت: به دلیل شکایت برخی از مشاغل که اعلام کردند عوارض آن‌ها رقم بالایی است این موضوع به شورا آمد و در بررسی‌ها مشخص شد که نزدیک به 5 سال است که عوارض کسب و پیشه ثابت مانده است.

او ادامه داد: قرار بر این شد که شهرداری بر 1120 شغل بازنگری کند که بر اساس این بازنگری میزان عوارض بین 10 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما باید بدانیم که این عوارض مربوط به 5 سال است.

رئیس شورای شهر تهران در حوزه ساخت پارکینگ‌ها شهری گفت: در حوزه پارکینگ در جهان بحث‌های زیادی شده و نظر‌های مختلفی وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در دهه 50 میلادی که موضوع خودرو محوری اوج گرفت کارخانه‌ها خودروی زیادی تولید کردند که همین امر باعث ایجاد اهمیت احداث پارکینگ شد و همین موضوع سبب شد که دانشگاه‌ها روی این موضوع کار کنند که شرایطی فراهم شود تا با افزایش قیمت تمرکز روی خودرو محوری کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته قیمت سوخت 50 سنت است که با اخذ مالیات یک و نیم یورو به مردم عرضه می‌شود، اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات اگر بخواهیم سوخت را به قیمت تمام شده به مردم ارائه کنیم مردم آن را قبول نمی‌کنند و همین امر سبب شد که کشور‌های توسعه یافته در کنار افزایش نرخ سوخت زیرساخت‌های ریلی خود را افزایش دهند و به توسعه حمل ونقل عمومی بپردازند.

تأکید کرد: ما نیز در مدیریت شهری باید به این سمت حرکت کنیم تا میزان خودرو محوری کاهش پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان