۶۰ ماهواره "استارلینک" امروز پرتاب می‌شود

بنا به اعلام شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX)، قراراست امروز سومین ماموریت پرتاب ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک"( Starlink) به مدار انجام شود.

60 ماهواره "استارلینک" امروز پرتاب می‌شود

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، شرکت "اسپیس ایکس"( SpaceX ) پرتاب ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک"( Starlink) را ادامه خواهد داد و امروز سومین ماموریت پرتاب 60 ماهواره به مدار را عملیاتی خواهد کرد.

در این راستا قرار است ماهواره‌های "استارلینک" سوار بر موشک "فالکون 9" امروز عصر در ساعت 9:49 AM به وقت" EST"(18:19 به وقت تهران) به فضا پرتاب شوند. این ماموریت که "استارلینک v1.0 L3" نام دارد، از پایگاه پرتاب "کیپ کاناورال"(Cape Canaveral) در فلوریدا انجام خواهد شد.

نیروی هوایی آمریکا پیش‌بینی کرده که وضعیت آب و هوا برای انجام این ماموریت 50 درصد مناسب است و اگر امروز این ماموریت انجام نشود، فردا انجام خواهد شد زیرا شرایط آب‌وهوا در فردا بهبود خواهد یافت و تا 70 درصد برای انجام ماموریت مطلوب خواهد بود.

این دومین ماموریت پرتاب مداری "فالکون 9" در سال 2020 میلادی خواهد بود ولی به طور کلی سومین ماموریت فالکون 9 است زیرا در اوایل ماه جاری توانایی کپسول دراگون در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود آزمایش شد و دراگون با استفاده از "فالکون 9" این کار را انجام داد.

قرار است همراه با فالکون 9، 60 ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شود که هرکدام از این ماهواره‌ها 260 کیلوگرم وزن دارند که مجموع بار فالکون 9 به 15 هزار و 600 کیلوگرم می‌رسد.

این ماهواره‌ها به ارتفاع 290 کیلومتری از فراز زمین می‌رسند و پس از آن با استفاده از سوزاندن سوخت "کریپتون" به 350 کیلومتری زمین می‌رسند.

ماموریت "استارلینک v1.0 L3" به عنوان بخشی از ماموریت پرتاب ماهواره‌های استارلینک است که تعداد آنها به هزار و 584 ماهواره می‌رسد.

شرکت "اسپیس ایکس" قصد دارد در سال 2020 میلادی 24 ماموریت پرتاب استارلینک را به انجام برساند که این ماموریت دومین پرتاب در سال جاری خواهد بود.

در نهایت، پس از گذشت 61 دقیقه و 48 ثانیه پس از پرتاب، 60 ماهواره مرحله پایانی ماموریت را انجام خواهند داد و در مدار، عملیات خود را آغاز می‌کنند.

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال 2015 با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال 2017 برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

"ماسک" باید حداقل 400 ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل 800 ماهواره به فضا بفرستد. به گفته "اسپیس‌ایکس"، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های استارلینک می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد 12 هزار ماهواره برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان