داستان‌های مهناز، ترانه و کیمیا؛ اعتراض‌های شیک سلبریتی‌ها

سلبریتی های دنیای مجازی، چه در داخل و چه خارج از کشور، امروزه تربیون قدرتمندی به نام شبکه های اجتماعی دارند. در یک صد سال اخیر، هیچ گاه چهره های معروف و حتی الکی معروف!، اینقدر قدرت تاثیر گذاری روی مخاطب و انتقال پیام خود به طیف های گسترده ای از جامعه را نداشتند.

داستان‌های مهناز، ترانه و کیمیا؛ اعتراض‌های شیک سلبریتی‌ها

سلبریتی های دنیای مجازی، چه در داخل و چه خارج از کشور، امروزه تربیون قدرتمندی به نام شبکه های اجتماعی دارند. در یک صد سال اخیر، هیچ گاه چهره های معروف و حتی الکی معروف!، اینقدر قدرت تاثیر گذاری روی مخاطب و انتقال پیام خود به طیف های گسترده ای از جامعه را نداشتند.

این قدرت هشتگ ها و پست ها و کامنت‌ها در فضای شبکه های اجتماعی و کانال های پیام رسان است که می‌تواند پاراگرافی را ظرف چند دقیقه جهانی کند و میلیون‌ها نفر ظرف چند دقیقه، در جریان آن قرار بگیرند. قدرت هشتگ ها که جریان سازهای بی نظیر عصر دیجیتال هستند و ابزار فوق العاده برای بازاریابی، تبلیغات و سایبر دیپلماسی محسوب می شوند را نباید فراموش کرد.

سال 98، سال شگفتی ها بود. از تاریخ سازی بورس و حماسه بنزین تا تراژدی های سیل و موشکباران و هواپیما و کرونا. سال اعتراض و تحریم های داخلی و بین المللی. سلبریتی ها از این فضای بلبشو، حداکثر سود را می برند و فالورهای خود را افزایش می دهند.

مهناز افشار مقیم سوئد، ترانه علیدوستی و کیمیا علیزاده قهرمان المپیک و مقیم هلند، مثل آمنه سادات ذبیج پور جنجالی شبکه 2، هم‌چنان در کانون توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی هستند.

آن ها معترضین شیک به اوضاع کنونی کشور هستند و ادبیاتشان متفاوت با «تتلو» ها و «بهادر پر رو» ها و «ساشا سبحانی» ها هست. مخاطبانشان از همه قشرها هستند. صرفا تنیجرهای دهه هشتاد و لاکچری گردها، مخاطب سلبریتی های معترض شیک نیستند. امروزه، سلبریتی شدن یعنی متفاوت بودن. بیان جور دیگری از نگاه و خواسته های مردم در فضای سایبر.

مهناز افشار که مدتی است ایران را به مقصد سوئد ترک کرده است، یکی از 4 داور پرشیا گات تلنت است که از 11 بهمن پخش آن از ام بی سی پرشیا آغاز شده است و ما با تیپ خاص خانم سلبریتی در پایتخت اسکاندیناوی آشنا شدیم.

سلبریتی

جدید ترین پست اینستاگرامی مهناز افشار درباره سری اول برنامه استعدادیابی Persia’s Got Talent با گردن بندی که الهامی از نقشه ایران است. هشتگ های این پست را دقت کنید!

او اکنون تنها کاربر ایرانی اینستاگرام است که بیش از 10 میلیون دنبال کننده دارد. تیپ و استایل و تصاویر و سلفی های اروپایی مهناز افشار در چند ماه اخیر، میلیون ها لایک و کامنت داشته است. از مهناز، معترض میلیونر شیک این روزها، در سال 2020 میلادی حتما بیش از سال 2019 خواهیم شنید. پست هایش میلیون ها بازدید و هزاران کامنت می خورد. تم خیلی از کامنت ها، اعتراض و حمایت و از جنس اشک ها و لبخندها است.

ترانه علیدوستی، هنرپیشه نام آشنای سینما و شبکه خانگی ایران، چهره معترض ایران در سال نود و هشت است. پست های اعتراضی او در سال نود و هشت سبب دیده شدن بیشتر صفحه اینستاگرامش شد و بزودی مخاطبانش از 6 میلیون نفر فرا تر می رود.

او در اولین پست خود در ژانویه 2020 میلادی نوشت که جشنواره سی و هشتم فجر را که از 12 بهمن 98 آغاز می شود را تحریم کرده است. این پست، حدود 400 هزار بازدید و هزاران کامنت گرفته و بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان داشت. هشتگ #اسیریم ترانه علیدوستی در آخرین پستش، واکنش های زیادی را در پی داشت.

کیمیا علیزاده، دختر کرجی و اولین زن تاریخ ساز ایران در المپیک، یکی از چهره های ورزشی جنجالی سال نود و هشت بود که مهاجرت دائمی او از ایران به همراه همسرش والیبالیستش، بازتاب های گسترده ای در سطح ملی و بین المللی داشت.

سلبریتی

او به هنلد رفته است. کشور محبوب قوچان نژاد و همسرش سروین بیات! احتمالا در المیپک 2020 توکیو یا المپیک 2024 پاریس، با پرچم هلند یا آلمان یا حتی پرچم کمیته ملی المپیک به روی تاتمی برود تا ایران دوباره یکی از نابغه های خود را در ورزش از دست بدهد. آخرین پست طوفانی او، بیش از 630 هزار بیننده داشته است. رئیس فدراسیون تکواندو گفته بود که متن طوفانی پست جنجالی کیمیا علیزاده توسط خودش نوشته نشده و او حتی قادر به خواندن این متن هم نیست!

اعتراض های سلبریتی های شیک قصه ما به قول احسان علیخانی، سال به سال در حال افزایش است و قدرت شبکه های اجتماعی و هشتگ ها نیز در فراگیر شدن این اعتراض های مجازی تاثیر ژرف دارد. به نظر می رسد شبکه های اجتماعی، صدای نسل جدید است. صدایی به مراتب رساتر از صدای نسل قبلی با رسانه های سنتی.

کیش تور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان