بارش‌های کرمانشاه ۴۱ درصد کاهش داشته است

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش‌های سال زراعی جاری از اول مهر ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹ در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است.

بارش‌های کرمانشاه 41 درصد کاهش داشته است

علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: میانگین بارش ها در سال زراعی گذشته از حدود 650 میلی متر به نزدیک 384 میلی متر در سال زراعی جاری کاهش یافته است.

وی یادآوری کرد: بیشترین کاهش بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را متعلق به گیلانغرب و سومار با 60 درصد و پاوه و قصرشیرین با 59 درصد عنوان کرد.

زوراوند خاطرنشان کرد: آمار بارندگی نشان می دهد شهرهای جوانرود و ثلاث باباجانی نیز هر کدام حدود 50 درصد، سرپل ذهاب 48 درصد، اسلام آبادغرب 44 درصد و کرندغرب 43 درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داشته اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه شهر کرمانشاه با 20 درصد کمترین کاهش بارش را داشته است، گفت: سنقروکلیایی با 21 درصد و کوزران با 31 درصد در رده های دوم و سوم کمترین کاهش بارندگی قرار دارند.

وی همچنین از رشد یک درصدی بارش های امسال در مقایسه با دوره بلند مدت نیز خبر داد و گفت: میانگین بارش های استان در حالی حدود 384 میلی متر است که بارش های بلند مدت استان عدد 379 میلی متر را نشان می دهد.

زوراوند با بیان اینکه شهرهای ماهیدشت با 44 درصد، هرسین با 33 درصد و کرمانشاه با 29 درصد بیشترین افزایش بارش نسبت به دوره بلندمدت را دارا هستند، گفت: بیشترین کاهش نیز متعلق به قصرشیرین و سومار با 37 درصد و گواور با 20 درصد است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه پاوه با حدود 510 میلی متر بارندگی را به عنوان پربارش ترین شهر استان در سال زراعی 98-99 معرفی کرد و گفت: ماهیدشت با حدود 468 میلی متر، روانسر با 466 میلی متر و گواور با 463 میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.

وی همچنین از سومار با 147 میلی متر بارندگی، قصرشیرین حدود 215 میلی متر و سنقروکلیایی با 305 میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش ترین شهرهای استان از اول مهر 98 تا 10 فروردین 99 یاد کرد.

زوراوند در پایان میانگین بارش شهر کرمانشاه را نیز 439 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از 550 میلی متر بوده 20 درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 29 درصد افزایش نشان می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان