ویروس کرونا؛ شیردهی مادر آلوده نوزاد را مبتلا می‌کند؟

تاکنون شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق مادر به جنین وجود نداشته، اما ممکن است از طریق شیر دهی نوزاد مبتلا شود.

ویروس کرونا؛ شیردهی مادر آلوده نوزاد را مبتلا می‌کند؟

 طباطبایی فوق تخصص نوزادان بیمارستان امام حسین (ع) درمورد انتقال ویروس کرونا به اطفال و نوزادان گفت: ویروس کرونا یا کووید 19 حتما می‌تواند به اطفال منتقل شود و نوزادان را هم مبتلا سازد.

او افزود: طبق مطالعاتی که تاکنون انجام شده است 24 درصد شیرخواران زیر یک سال که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است و به صورت قطعی بیماری کرونا را داشته اند، بسیار بد حال بودند و مریضی شدیدی داشتند، اما فوت شیرخواران زیر یک سال حداقل بر اثر بیماری کرونا گزارش نشده، اما بیماری از نوع شدید وجود داشته است.

طباطبایی با بیان اینکه مادر باردار مبتلا به کرونا می‌تواند این ویروس را به جنین منقل کند، اظهار کرد: تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه مادر بتواند از طریق جفت یا در دوران بارداری از طریق رحم این ویروس را به جنین منتقل کند وجود نداشته است، البته مواردی بوده که نوزادان بعد از تولد در همان روز‌های اول با علائم بیماری کرونا داشته است.

او گفت: بر اثر بررسی‌های انجام شده از نمونه‌های بیماری آمنیوتیک بند ناف و جفت، ویروس تاکنون در این افراد دیده نشده است؛ بنابراین انتقال ویروس در داخل رحم از مادر به جنین هنوز ثابت شده نیست و هیچ شواهدی در این مورد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های مهم کرونایی برای زنان باردار در دوران قرنطینه

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

آیا زدن واکسن کودکان در زمان شیوع کرونا برای آن‌ها خطر دارد؟

طباطبایی اظهار کرد: مادر مبتلا به کووید 19 بعد از زایمان باید با نوزاد به اندازه یک اتاق جداگانه فاصله داشته باشد و فرد سالمی که به آلودگی مبتلا نیست باید از نوزاد مراقبت کند.

او افزود: اگر فضای زیادی بین مادر مبتلا و نوزاد وجود نداشت، باید حداقل فاصله یک متر و 80 سانتی‌متر یا 2 متر بین این 2 وجود داشته باشد. توصیه می‌شود در بین آن‌ها یک پرده‌ای هم برای جلوگیری از انتقال ویروس نصب شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان