ویژه‌های مشرق؛

حسرت خوردن از قطع مذاکرات به دلیل ترور حاج قاسم/ اعتراض روزنامه اصلاح طلب: چرا نجفی همچنان در زندان است؟

پس از اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اصلاح طلبان بارها مدعی شدند که این اتفاق نباید مانع مذاکره با آمریکا شود!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

 ** محمود صادقی: اصلاح طلبان خواهان اجرای اصولی جمهوری اسلامی هستند

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«اپوزیسیونِ برانداز اساسا وجود پدیده‌ای به عنوان "اصلاحات" را با "براندازی" در تضاد و تنافر می‌بیند و به‌نحوی ما را سدِ راه خودشان می‌داند...اصلاح‌طلبان موضع اپوزیسیون درون‌نظامی دارند و به نوعی اپوزیسیون قانونی هستند و می‌خواهند در چارچوب نظام قانونی مستقر، با عملکرد اصلاح‌طلبانه و انتقادی، وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک کنند. از این منظر، طبیعی است که آنها ما را رقیب خود و سد راه خود بدانند، بنابراین با ما مخالفت می‌کنند».

صادقی در ادامه گفت:«اصلاح‌طلبان خواهان اجرای درست و اصولی جمهوری اسلامی هستند...اصلاح‌طلبان، جمهوریت و اسلامیت را توامان می‌خواهند».

فتنه 88 عیار ادعاهای اصلاح طلبان درباره جمهوریت و اسلامیت را آشکار کرد. در آن مقطع اعضای اصلی جریان فتنه که همگی از فعالین مطرح اصلاح طلب بودند با دروغ تقلب، علیه جمهوریت شورش کرده و ماهها کشور را درگیر آشوب و اغتشاش کردند.

در ادامه سران و اعضای اصلی جریان فتنه، با شورش علیه اسلامیت، شعار «جمهوری ایرانی» سر دادند.

اقدامات جریان فتنه در سال 88 به حدی دشمن را به وجد آورد که سران رژییم صهیونیستی صراحتا جریان فتنه را «سرمایه های اسرائیل در ایران» خواندند.

«مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب و از محکومین فتنه 88 چندی پیش صراحتا گفته بود:« تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم آنان یا به انقلاب باور دارند یا به سرنگونی با کمک قدرت‌های خارجی به طور مشخص امریکا. ما با هر دو راه مخالف هستیم به دلیل اینکه هزینه چنین اقداماتی به مراتب بیشتر از مزایا و فواید آنها می‌بینیم و معتقدیم که اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند».

«عیسی سحرخیز» مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات نیز در اظهارنظری مشابه گفته بود:«بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به [امام] خمینی ندارند».

** حیف شد ترور سردار سلیمانی مانع مذاکره شد

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «در فضا و بستر واقعی کنونی هیچ‌گونه روزنه‌ای برای برقراری تماس و مذاکره میان دو طرف(ایران و آمریکا)، حداقل در دوره دونالد ترامپ وجود ندارد».

مجلسی در ادامه نوشت:«خروج دونالد ترامپ از برجام در 18 اردیبهشت 1397، آغاز سیاست کاهش تعهدات برجامی ایران در 18 آبان 1398، ترور سردار سلیمانی در 13 دی‌ماه سال گذشته و از آن مهم‌تر اعمال تحریم‌های ظالمانه، یکجانبه و تقریباً بی‌سابقه ایالات متحده آمریکا و پیگیری سیاست فشار حداکثری در طول دو سال گذشته ضد ایران، تنش تهران و واشنگتن را به نقطه‌ای رسانده است که حداقل گشایش در این روابط در یک پروسه کوتاه‌مدت و میان‌مدت قابل تصور نیست. حتی اگر جو بایدن هم روی کار بیاید قطعاً دولت‌های دو کشور برای آماده‌سازی بستر گفت‌وگوها باید شرایط سیاسی و دیپلماتیک متناسبی را شکل دهند که خود این مساله مستلزم اقدامات زمان‌بری است».

این دیپلمات سابق در ادامه نوشت: « این در حالی است که اگر در صورت پیروزی جو بایدن ما در سال 1400 شاهد پیروزی یک شخصیت رادیکال در ایران نباشیم؛ چون در این صورت باز هم وضعیت دو کشور همانند دوران دونالد ترامپ پی گرفته خواهد شد. خصوصاً اینکه اکنون برخی از گمانه‌زنی‌ها این ظن را تقویت کرده است که با روی کار آمدن مجلس یازدهم احتمال بسترسازی برای حضور یک نیروی رادیکال و حتی نظامی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران در سال 1400 تقویت شده است».

این فعال اصلاح‌طلب در یادداشت مذکور با اشاره به ترور سردار سلیمانی، حسرت خورده است که چنین اتفاقی، روزنه های برقراری تماس و مذاکره میان ایران و آمریکا را مسدود کرده است!

در روزهای گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی براساس ماده 2 قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است. این یعنی تروریسم در قانون اساسی آمریکا گنجانده شده است. این اظهارنظر، بیش از پیش ثابت کرد که دولت آمریکا- فارغ از آنکه یک دموکرات در کاخ سفید باشد یا یک جمهوری خواه- دولتی تروریست و جنایتکار است و در حقیقت دولت آمریکا، مصداق اتّم تروریسم دولتی است.

این اظهارنظر ترامپ، بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب را درباره ماهیت اصلی دولت آمریکا و شرکای اروپایی اش به یاد آورد و آن اینکه، «تروریست های فرودگاه بغداد همان جنتلمن های پشت میز مذاکره هستند».

ذات دولت آمریکا و تروئیکای اروپایی(انگلیس،فرانسه،آلمان) بر پایه زورگویی، تروریسم و غارتگری است. جنایات این دولت ها در فلسطین، یمن،سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، پاکستان، کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، شرق آسیا و دیگر کشورها مصداق بارز تروریسم، غارتگری و وحشی گری است.

ترور دانشمندان هسته ای ایران، آغاز جنگ تحمیلی و تصویب شدیدترین تحریم های ضدایرانی همگی در دوره روی کاربودن دموکرات ها رخ داده است اما اصلاح طلبان همچنان در آرزوی روی کارآمدن دموکرات ها در دولت بعدی آمریکا هستند!

لازم به ذکر است که پس از اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اصلاح طلبان بارها مدعی شدند که این اتفاق نباید مانع مذاکره با آمریکا شود!

** اعتراض روزنامه اصلاح طلب: چرا نجفی همچنان در زندان است؟!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «اشد مجازات برای محمدعلی نجفی» نوشت:«قضات دادگاه کیفری بعد از سومین دور محاکمه محمدعلی نجفی، او را به اتفاق آرا به اشد مجازات محکوم کردند...در این جلسه اتهام قتل عمدی بر اساس بند ب ماده 612 به نجفی تفهیم شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«نجفی 7 خرداد سال گذشته به اتهام قتل همسر دومش، میترا استاد، بازداشت شد و از آن زمان با وجود اینکه رضایت اولیای‌دم را جلب کرده و قرار وثیقه صادر شده است، همچنان در زندان به‌سر می‌برد».

روزنامه شرق گلایه کرده است که چرا علیرغم رضایت اولیای دم، نجفی همچنان در زندان است؟! این روزنامه اصلاح طلب به هیچ عنوان به «جنبه عمومی جرم» نجفی توجه نکرده است. یک سیاستمدار اصلاح طلب، همسر دومش را که 30 سال از وی جوانتر بود با سلاح غیرمجاز به قتل رسانده است. اما طیف اصلاح طلب از زمان وقوع قتل تاکنون به دفعات از «قاتلِ یک زن» دفاع کرده و حتی وی را در حد یک قهرمان هم بالا بردند. این در حالی است که اقدام جنایتکارانه نجفی علاوه بر اینکه جان یک انسان را گرفت، بازخورد بسیار منفی در جامعه داشت.

طیف اصلاح طلب برای نجات قاتلِ یک زن، حدود 10 میلیارد تومان تأمین کرد. نماینده دادستان در این خصوص گفته بود:«نجفی با پرداخت وجه المصالحه گزاف رضایت اولیا دم را اخذ کرده است و براساس آنچه شنیده ایم، با این مبلغ می توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر را که بخاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد».

در روزهای گذشته، «علی علیزاده» تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم لندن در صفحه توییتر خود نوشت:«اصلاح طلبان در همه انتخابات های 24 سال قبل خود را مدافع حقوق زنان و اصولگرایان را زن ستیز خوانده اند. اما مهمترین روزنامه شان(روزنامه شرق) در یکسال گذشته بارها تریبون سیاستمدار مذکری شده که همسرکُشی و زن کُشی و خشونت خانگی کرده است. کاش اصلاح طلبان شرم کنند و مدتی از حقوق زنان نردبان انتخاباتی نسازند».

پس از اقدام جنایتکارانه نجفی در قتل همسر دوم خود، اصلاح طلبان با زیرپا گذاشتن همه دعاوی گذشته خود در زمینه ضدیت با خشونت، دفاع از حقوق زنان و احترام به قانون و دادگاه و پرهیز از اقدامات خودسرانه، یا با بی اخلاقی سکوت کردند و یا مدعی شدند که نجفی کار خوبی کرده که همسرش را به تشخیص خودش به قتل رسانده است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان