اشتباه استراتژیک دولت روحانی در بخش مسکن؛ ساخت و ساز تعطیل شد

نماینده تهران در مجلس با بیان "دولت به جای اصلاح ایرادهای مسکن مهر" ساخت‌وساز را تعطیل کرد،گفت: این رویکرد عقب‌افتادگی بخش تولید مسکن را به‌دنبال داشته است.

اشتباه استراتژیک دولت روحانی در بخش مسکن؛ ساخت و ساز تعطیل شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا تقی‌پور اظهار کرد: یکی از اشتباهات استراتژیک دولت یازدهم و دوازدهم غفلت از تقویت بخش ساخت و ساز در کشور است، متأسفانه در سال های اخیر عملا بخش تولید مسکن تعطیل شده است.

وی ادامه داد:‌پس از اجرای طرح مسکن مهر که بارقه امیدی را در حوزه مسکن ایجاد کرد و بخشی از اقشار پایین جامعه به واسطه این طرح خانه دار شدند.

وی افزود: متأسفانه دولت یازدهم به جای اصلاح ایرادات طرح مسکن مهر، بازار ساخت و ساز را تعطیل کرد، نتیجه این رویکرد در شرایط کنونی عقب افتادگی بازار مسکن در حوزه تولید است.

تقی پور تصریح کرد: کاهش ساخت و ساز در کشور عملا به مردم و افراد کم درآمد جامعه فشار وارد می کند، زیرا با کاهش عرضه در بازار، طبعا قیمت ها بالا می رود و در این شرایط اقشار ضعیف قادر به تأمین مسکن مورد نیاز خود نخواهند بود.

وی با بیان این‌که یکی از اولویت های کنونی بازار مسکن، برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر ساخت و ساز است، از این رو مجلس قطعا در این راستا حرکت خواهد کرد، افزود: توسعه ساخت و ساز در کشور با تأمین منابع مالی ارزان و اصلاح نظام بانکی امکان پذیر است که این مسئله باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان