باوجود خاموش شدن آتش؛

جنگل‌های خاییز کهگیلویه همچنان رصد می‌شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک آتش سوزی در جنگل های خائیز کهگیلویه مهار شده اما همچنان ماموریت اطفا حریق برای اطمینان از خاموشی کامل تا ۲۴ ساعت دیگر ادامه دارد و نیروهای امداد رسان و مردمی برای رصد و پایش آتش در منطقه حضور دارند.

جنگل‌های خاییز کهگیلویه همچنان رصد می‌شود

سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تلاش های حدود چهار شبانه روز تمامی نیروهای سپاه، ارتش، امدادی و مردمی صبح امروز آتش سوزی در جنگل های خائیز کهگیلویه به طور کامل مهار شد.

وی افزود: در حال حاضر آتش سوزی مهار شده و تحت مدیریت و کنترل است اما نیروها همچنان برای پایش و کنترل دقیق منطقه حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از گذشت 24 ساعت و شعله ور نشدن دوباره، می توان مطمئن شد که آتش سوزی به طور کامل مهار و خاموش شده است.

هاشمی بیان کرد: میزان خسارت از سوی کارشناسان برآورد و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در این آتش سوزی بخش های زیادی از مراتع، جنگل ها و گونه هایی از پرندگان، خزندگان، جوندگان و دیگر جانداران دچار خسارت شدند.

احد جمالی عنوان کرد: به سبب وجود گرمای شدید و وزش باد و وجود کنده های نیم سوخته، احتمال بازگشت آتش وجود دارد این موضوع باید طی 2 روز آینده مدیریت شود و گروه هایی از نیروها همچنان در منطقه برای مقابله با شعله ور شدن مجدد حضور دارند.

آتش سوزی جنگل های منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه که از ساعت 19 پنجشنبه هشتم خرداد آغاز شده بود و امروز دوشنبه با تلاش تمامی نیروهای امداد رسان و مردمی مهار شد.

منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 33 هزار هکتار در سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

 این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل 250 و حداکثر 670 میلی متر و ارتفاع یک هزار و 500 متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بر اساس سرشماری سالانه حیات وحش، شمار گونه های جانوری منطقه حفاظت شده خائیز یکی از زیستگاه های منحصر بفرد کل و بز کشور از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان