رکود صنعت ۱تریلیون دلاری حمل و نقل کانتینری جهان به دلیل کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صنعت یک تریلیون دلاری حمل و نقل کانتینری در رکود قرار دارد. برخی خطوط کشتیرانی که مشتریان آنها از همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده اند، سرعت کشتیهای خود را پایین آورده و مسیرهای طولانی تری را به دور آفریقا طی می کنند تا مجبور نباشند عوارض عبور از کانال سوئز را پرداخت کنند.

 بسیاری از این شرکت های کشتیرانی تعداد سفرها را پایین آورده و ذخایر کوتاه‌مدتی برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. شرکت های بزرگ کشتیرانی مثل مرسک، MSC و هاپاگ لوید با بزرگ‌ترین رکود از زمان بحران مالی 2008 مواجه هستند.

  تاکتیک های جدیدی که این شرکت ها به کار می برند نه تنها هزینه های آنها را پایین می آورد بلکه به آنها کمک می کند با نیازهای مشتریان آسیب دیده خود سازگار شوند. همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن فروشگاهها و سقوط تقاضای مصرفکنندگان شده است بنابراین مشتریان این شرکت های کشتیرانی با مازاد ذخایر مواجه هستند.

 سرعت کمتر ارسال کالا ها توسط کشتی بدین معناست که واردکنندگان پرداخت های خود را هم با تاخیر انجام میدهند.

از شرکت محصولات ورزشی پوما گرفته تا شرکت گپ، بزرگترین تولید کننده پوشاک در آمریکا، بسیاری از خرده‌فروشان مجبور شده اند ارسال محموله های جدید را کاهش داده یا روند آن را کندتر کنند. ناآرامی های داخلی در آمریکا هم  برمشکلات افزوده و دورنمای بهبود در بزرگترین بازار خرده‌فروشی دنیا را تیره و تار کرده است.

ولی در همین حین، کند شدن حمل و نقل دریایی به بسیاری خرده فروشان دیگر مثل والماررت و آمازون آسیب می رساند. این شرکت ها هرگز فروش محصولات به مصرف نندگان داخلی را متوقف نکردند. بیشتر فروش این شرکت‌ها به صورت اینترنتی بوده است.

حالا این خرده‌فروشان به دنبال فضا برای کالاهای خود در تعداد کم کشتیهای تندرو بر روی دریا هستند.

مشکلات صنعت حمل و نقل کانتینری بسیار زیاد است. کالاهای خرده فروشی مثل پوشاک و مبلمان  15 درصد حجم کالاهای حمل شده را تشکیل می‌دهد. طبق گفته شرکت کشتیرانی مرسک، بیشتر مشتریان بزرگ آن خرده‌فروشان یا عرضه کنندگان به خرده‌فروشان هستند.

 دورنمای فعالیت این خطوط کشتیرانی تیره و تار است چون دورنمای خرده‌فروشی هنوز بهبود نیافته است. پیش بینی می شود خردهفروشی در آمریکا 6 درصد دیگر در سال جاری میلادی کاهش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان