معاون وزیر صمت: خودروی جدید k۱۳۲ تنها ۸درصد وابستگی دارد که آن هم داخلی‌سازی می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قصد داریم با افزایش ساخت داخلی، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

معاون وزیر صمت: خودروی جدید k132 تنها 8درصد وابستگی دارد که آن هم داخلی‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به اینکه کشور در بخش خودروسازی، سال‌ها در تلاش است و دولت‌های مختلف از قطعه سازان داخلی، حمایت کرده اند، افزود: دولت‌ها و خودروساز‌ها تلاش کردند قطعه سازی را افزایش دهند.

وی با اشاره به تولید خودرو k132 در ایران خودرو اضافه کرد: حدود 92 درصد این خودرو داخلی سازی شده است و 8 درصد آن از خارج وارد می‌شود که تلاش می‌کنیم این 8 درصد هم داخلی سازی شود.

بیات گفت: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قرارداد‌هایی با مشارکت 36 سازنده برای اجرای 55 طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها, 1260 میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری 66 میلیون یورویی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیاز‌ها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان