بویینگ تولید جمبوجت ۷۴۷ را متوقف می‌کند؛ پایان عصر هواپیماهای غول پیکر؟

منابع آگاه حاکی از آن هستند که کمپانی بویینگ قصد دارد طی دو سال آینده به تولید سری هواپیماهای غول پیکر ۷۴۷ پایان دهد.

بویینگ تولید جمبوجت 747 را متوقف می‌کند؛ پایان عصر هواپیماهای غول پیکر؟

منابع آگاه حاکی از آن هستند که کمپانی بویینگ قصد دارد طی دو سال آینده به تولید سری هواپیماهای غول پیکر 747 پایان دهد.

طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده، گفته می‌شود از دید کمپانی آمریکایی بویینگ، عصر پروازهای خیلی بزرگ دیگر به اتمام رسیده، و به همین ترتیب به زودی تولید خانواده جمبوجت 747 (به خصوص نسخه 8-747) را متوقف خواهد کرد. البته هنوز این موضوع به تایید یا تکذیب هیچکدام از مقامات شرکت نرسیده، اما شنیده شده که آنها صرفا فرآیند تولید را تا دو سال آینده ادامه خواهند داد تا سفارشات پیشین را تکمیل کنند.

با اینکه دلیل واضح و دقیق این اتفاق هنوز معلوم نیست، بلومبرگ به تغییرات اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی کمپانی اشاره می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که این روزها شرکت هواپیمایی بویینگ رقبا و مشکلات خاص خودش را دارد.

حتی قبل از شیوع ویروس کرونا صنعت پرواز به استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر، کم‌مصرف‌تر و بعضا مدل‌های دو موتوره مانند 787 روی آورده بود. تمام 15 سفارش در دست تولید هواپیماهای سری 747، همگی با هدف استفاده باربری خریداری شده‌اند و دوازده تای آنها در شرکت «یونایتد پارسل سرویس» جهت خدمات‌رسانی پستی استفاده خواهند شد.

مدل 8-747 هم گفته می‌شود که دیگر قدیمی شده و بودجه تلف‌کن است. از سال 2016 به بعد تولید این هواپیما به ضرر مالی منجر شده و آخرین سفارش مسافربری آن برای نیروی هوایی و در سال 2017 بوده است.

در هر شرایط، توقف تولید هواپیماهای 747، نقطه عطفی مهم در تاریخ هوانوردی جهان خواهد بود. این خانواده بیشتر از پنجاه سال در ناوگان هوایی جهان فعالیت داشته و از سال 1970 به خدمات‌رسانی مشغول بوده است. 747 دومین هواپیمای پهن پیکر بزرگ جهان محسوب شده و تاکنون 1571 سفارش داشته. هواپیمای 747 تا مدتی به پرواز ادامه خواهد داد، اما در هر صورت می‌دانیم که به پایان دورانش رسیده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان