وزارت بهداشت ایران: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که ماسک می‌تواند حدود ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کند.

وزارت بهداشت ایران: استفاده از ماسک 85 درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران در گفتگویی بر لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: " با توجه به بررسی‌هایی که در دنیا صورت گرفته است تا به الان و با توجه به شیوه انتقال ویروس، زدن ماسک یکی از موثرترین و ارزانترین راه‌هایی هست که می‌تواند جلوگیری نماید از انتقال ویروس."

یادآور می‌شود که اخیرا بخشنامه‌ای از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد؛

بر اساس این بخشنامه:

" استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی الزامی است.

با توجه به نگرانی‌های موجود درخصوص بازگشت و شیوع مجدد ویروس کرونا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، الزامات جدیدی را ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ 15‏/4‏/1399 برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

در این بخشنامه کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی ملزم به استفاده از ماسک در محل کار شدند و در صورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت می‌شود و هر نوع عدم همکاری در این زمینه از سوی کارکنان که منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار شود، غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان