رییس فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

فدراسیون زورخانه‌ای ۵۰ سال از ورزش کشور عقب‌تر است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت که این رشته حداقل ۵۰ سال از سایر فدراسیون‌ها و ورزش‌ها عقب‌تر است که جبران این عقب‌ماندگی نیازمند بهره‌مندی از دانش روز و استفاده از علم ورزش در توسعه و رونق بیشتر آن است.

فدراسیون زورخانه‌ای 50 سال از ورزش کشور عقب‌تر است

مجتبی جوهری روز چهارشنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گلستان اظهار داشت: علاوه بر ضرورت بهره مندی از علوم ورزش، ترغیب جوانان و نوجوانان برای حضور در این ورزش و اعطای امتیازات مالی و تحصیلی به قهرمانان و مدال آوران برای کمک به رونق بیشتر این ورزش ضروری است.

وی بر لزوم نخبه پروری در این ورزش تاکید کرد و گفت: قبل از انقلاب اغلب اراذل و اوباش در زورخانه ها فعالیت می کردند اما پس از انقلاب این شیوه تغییر کرده و همه کسانی که وارد گود زورخانه ها می شوند الگوهایی مانند حضرت علی (ع)، پوریای ولی و سردار سلیمانی دارند.

رییس فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به توسعه فعالیت های این فدراسیون اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده، برگزاری سالانه بیش از 30 رقابت داخلی و قهرمانی کشور در چند سال اخیر است که امیدواریم با رفع محدودیت های ناشی از کرونا، بار دیگر شاهد برگزاری مسابقات متعدد زورخانه ای و پهلوانی در کشور باشیم.

وی به شرایط این رشته در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور ضعیف تر است که باید با شناسایی عوامل این عقب ماندگی، برای حل آن از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه با اعلام فعالیت 6 هیات شهرستانی ورزش زورخانه ای در این استان گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر هیات جدید، در آینده نزدیک همه 14 شهر گلستان دارای هیات ورزش زورخانه ای شوند.

در این جلسه سیدروح‌الله ابطحی با کسب 9 رای در مقابل 8 رای رضا معتمدی‌نژاد به عنوان رییس جدید هیات ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گلستان برگزیده شد.

برای حضور در این انتخابات 3 نفر نام نویسی کرده بودند که یکی از آنان قبل از شروع مجمع از رقابت کناره گیری کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان