بیکاری در نیویورک به بالاترین رقم طی ۴۴ سال گذشته رسید

در حالی که نرخ بیکاری در کل آمریکا در ماه ژوئن ۱۱.۱ درصد بود، نرخ بیکاری نیویورک در ماه مه به ۱۸.۳ درصد رسید که بالاترین رقم طی ۴۴ سال گذشته بود.

بیکاری در نیویورک به بالاترین رقم طی 44 سال گذشته رسید

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، نیویورک سیتی ضربه سختی از همه گیری ویروس کرونا خورده و در بدترین شرایط اقتصادی از زمان بحران مالی دهه 1970 گیر افتاده است یعنی زمانی که تقریباً ورشکسته شده بود.

 فعالیت اقتصادی در نیویورک به تدریج از سر گرفته می‌شود و بسیاری از کارمندان به پشت میز های خود بازگشته اند. در روز دوشنبه دور جدیدی از کسب و کارها اجازه فعالیت پیدا کردند. برخی سالنهای آرایشی باز شدند و برخی مراکز تفریحی فعالیت خود را آغاز کردند. ولی نرخ بیکاری نیویورک همچنان حدود 20 درصد است یعنی رقمی که از زمان رکود بزرگ ثابت است.

 تعطیلی هایی که قرار بود کوتاه‌مدت باشند به درازا کشیدند و مرخصی بسیاری از کارگران باعث از دست رفتن دائم کارشان شد. بسته شدن ناگهانی شهر در چهار ماه گذشته  حداقل یک میلیون نفر را بیکار کرد و بقای بسیاری از کارفرمایان را به خطر انداخت.

 تعدیل نیروها در ماه ژوئن هم ادامه پیدا کرد چون بسیاری از کارفرمایان امید خود را به بهبودی سریع از دست دادند و  کمک های مالی دولت هم برای پرداخت دستمزد کارمندان آنها متوقف شد.

تمام صنایع- رستوران ها، هتل ها، سینما ها، موزه ها و نمایشگاه ها- عملاً بسته شده اند. اقتصاددانان نگرانند این  تعطیلی ها به سایر بخش‌های اقتصاد از جمله آموزش، مراقبت های بهداشتی و خدمات حرفه‌ای هم راه یابد.

 در حالی که نرخ بیکاری در کل آمریکا در ماه ژوئن 11.1 درصد بود، نرخ بیکاری نیویورک در ماه مه به 18.3 درصد رسید که بالاترین رقم طی 44 سال گذشته بود.

 بالاترین نرخ بیکاری این شهر در زمان رکود بزرگ در 2008 برابر با 10 درصد گزارش شده بود.  طی یک دهه بعد، نیویورک به تدریج اشتغال را افزایش داد و توانست نرخ بیکاری را به کمترین رقم 3.4 درصد در ماه فوریه برساند. روند کاهش اشتغال در این شهر بسیار سریع و شدید بوده است.

 طبق آمار رسمی، حدود 670 هزار شهروند نیویورکی در ماه مه بیکار شدند. ولی آمار اصلی بالاتر از این مقدار است.

 شهروندان نیویورک طی 15 هفته گذشته از آغاز همه گیری ویروس کرونا، حدود 1.4 میلیون درخواست جدید برای مزایای بیکاری ثبت کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 25

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان