"استقامت" روی "اطلس ۵" سوار شد

بالاخره انتظارها در حال سرآمدن است، چرا که ناسا اعلام کرده مریخ نورد "استقامت" را در دماغه موشک "اطلس ۵" مستقر کرده تا همراه با این موشک سفر خود به مریخ را به زودی آغاز کند.

"استقامت" روی "اطلس 5" سوار شد

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، فضاپیمای حامل مریخ نورد "استقامت"(perseverance) متعلق به ناسا با موفقیت در دماغه موشک "اطلس5"(Atlas V) متعلق به اتحادیه پرتاب‌های آمریکا(ULA) جاسازی شده است تا به سیاره سرخ سفر کند. 

این مریخ نورد خودران داخل یک سپر حرارتی محافظ روی موشک "اطلس 5" سوار شده است تا کم کم برای آماده سازی و پرتاب برنامه ریزی شده از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا در تاریخ 30 ژوئیه آماده شود.

در ابتدا قرار بود این پرتاب در تاریخ 17 ژوئیه انجام شود، اما پرتاب این مریخ نورد به دلیل مشکلات فنی و اختلالات لجستیکی ناشی از شیوع بیماری کووید-19 به تأخیر افتاد. 

با این حال ناسا می‌گوید هنگامی که فضاپیما به پایان رسید و وزن دقیق آن مشخص شد، مهندسان ناسا و اتحادیه پرتاب‌های آمریکا توانستند میزان سوخت مورد نیاز "اطلس 5" را محاسبه کنند و یک پنجره پرتاب جدید از تاریخ 30 ژوئیه تا 15 اوت را تعیین کردند.

برای سوار کردن "استقامت" در دماغه موشک "اطلس 5"، این فضاپیما توسط یک بالابر 60 تنی به ارتفاع 40 متری برده شد و در دماغه این موشک قرار گرفت. این فضاپیما توسط اتصالات فیزیکی و الکتریکی به موشک وصل و تثبیت شد. این اتصالات 60 دقیقه پس از پرتاب توسط پیچ‌های انفجاری قطع می‌شوند تا "استقامت" به تنهایی سفر هفت ماهه خود را به سیاره سرخ آغاز کند.

ناسا می‌گوید اگر "استقامت" در روز تعیین شده پرتاب شود، در تاریخ 18 فوریه 2021 روی سطح مریخ فرود خواهد آمد. این تاریخ حتی با تعویق پرتاب همچنان حفظ می‌شود، زیرا به برنامه‌ریزان ماموریت کمک می‌کند تا شرایط روشنایی و دما را در محل فرود پیش‌بینی و همچنین اطمینان حاصل کنند که ماهواره‌های مدارگرد مریخ برای مشاهده و انتقال اطلاعات به زمین در دسترس هستند.

"جان مک نامی" مدیر پروژه این ماموریت می‌گوید: من سوار شدن "استقامت" را بر روی موشک دیدم که لحظه خاصی بود، زیرا افراد زیادی در تحقق این لحظه مشارکت دارند. می‌خواهم به همه آنها بگویم ما با هم به اینجا رسیدیم و به همین روش به مریخ نیز خواهیم رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان